Anuncios

El valencià serà un mèrit inferior a la resta de la formació acadèmica per treballar a Sanitat

La Comunitat Valenciana seguirà tenint en compte amb el coneixement del valencià, que serà valorat per entrar a formar part de les plantilles sanitàries, però serà considerat un mèrit inferior a la formació acadèmica dels professionals.

Este matí el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha explicat este punt en una conferència organitzada pel Fòrum Alacant del Club Informació amb el títol “El repte d’aconseguir una sanitat d’excel·lència” a què han assistit alcaldes de la província i responsables de l’administració sanitària, així com el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón.

Anuncios

“Vull per als valencians i valencianes, i per a mi mateix, que m’atenga el millor: el millor format, el que més sap i amb més experiència” i sense “biaixos ideològics”, per això es modificarà  el decret de selecció i provisió “per triar els professionals sobre la base de la seua capacitació, ha explicat.

Sobre això, ha detallat que la puntuació del valencià, com a mèrit, serà inferior a la d’un doctorat; ja que, fins ara, “era al revés”. “Amb la salut no es juga i, per això, cal contractar el millor en el qual és seu”, ha emfatitzat.

Marciano Gómez ha manifestat que fins ara era al revés, “amb la salut no es juga” per la qual cosa cal “contractar el millor” i d’acord amb  a la capacitació i especialització sanitària, per a això cal “fugir de la ideologia” perquè “ningú és eficient amb ideologies predeterminades i sectarismes”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Compromís reclama una nova comissió sobre la DANA després de donar per fracassada l’actual

Compromís demana en Les Corts una nova comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 en considerar que l'actual es tanca en fals i no ha aclarit responsabilitats.

CGT Ensenyament crida el professorat a donar suport a la vaga indefinida des del dilluns 11

CGT Ensenyament insta a tot el professorat de la Comunitat Valenciana a sumar-se a la vaga indefinida que arranca el dilluns 11, en defensa d'una educació pública i de qualitat.

Desenrotllen un sistema intel·ligent que detecta fugues d’aigua i danys en canonades en temps real

Un equip amb participació de la Universitat Politècnica de València desenrotlla un sistema que combina fibra òptica distribuïda, intel·ligència artificial i computació en la vora per a vigilar xarxes d'aigua en temps real.

La comissió de la dana de Les Corts afronta la seua recta final després d’un any de treball i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes conclourà este mes després d'onze sessions, amb només un terç de les compareixences previstes i un fort xoc polític sobre si es tracta d'un tancament per termini o d'una carpetada.

Jovenes amb malaltia renal: la diàlisi que marca la seua vida personal i laboral

Raúl i Nacho conviuen amb una malaltia renal des dels 20 anys i organitzen estudis, treball i oci al voltant de la diàlisi, mentres esperen un nou trasplantament.

Detinguts dos hòmens per robatoris de cadenes d’or mitjançant estirada a Carlet

La Guàrdia Civil ha detingut a Carlet a dos hòmens de 27 i 32 anys acusats de robar cadenes d'or mitjançant estirada i ha recuperat diverses peces sostretes.

Sanitat envia al Centre Nacional de Microbiologia la mostra de la pacient en estudi per hantavirus a Alacant

Sanitat ha remés al Centre Nacional de Microbiologia la mostra d'una dona de 32 anys ingressada en aïllament a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant després de volar amb una passatgera morta per hantavirus.

Dissabte de ruixats forts i possible graníssol a la província d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte molt nuvolós, amb ruixats localment forts i tempestes, sense descartar graníssol menut en punts d'Alacant, i temperatures mínimes en ascens.
Anuncios