11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

El valencià serà un mèrit inferior a la resta de la formació acadèmica per treballar a Sanitat

La Comunitat Valenciana seguirà tenint en compte amb el coneixement del valencià, que serà valorat per entrar a formar part de les plantilles sanitàries, però serà considerat un mèrit inferior a la formació acadèmica dels professionals.

Este matí el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha explicat este punt en una conferència organitzada pel Fòrum Alacant del Club Informació amb el títol “El repte d’aconseguir una sanitat d’excel·lència” a què han assistit alcaldes de la província i responsables de l’administració sanitària, així com el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón.

“Vull per als valencians i valencianes, i per a mi mateix, que m’atenga el millor: el millor format, el que més sap i amb més experiència” i sense “biaixos ideològics”, per això es modificarà  el decret de selecció i provisió “per triar els professionals sobre la base de la seua capacitació, ha explicat.

Sobre això, ha detallat que la puntuació del valencià, com a mèrit, serà inferior a la d’un doctorat; ja que, fins ara, “era al revés”. “Amb la salut no es juga i, per això, cal contractar el millor en el qual és seu”, ha emfatitzat.

Marciano Gómez ha manifestat que fins ara era al revés, “amb la salut no es juga” per la qual cosa cal “contractar el millor” i d’acord amb  a la capacitació i especialització sanitària, per a això cal “fugir de la ideologia” perquè “ningú és eficient amb ideologies predeterminades i sectarismes”.

Últimes notícies

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.