El valencià serà un mèrit inferior a la resta de la formació acadèmica per treballar a Sanitat

La Comunitat Valenciana seguirà tenint en compte amb el coneixement del valencià, que serà valorat per entrar a formar part de les plantilles sanitàries, però serà considerat un mèrit inferior a la formació acadèmica dels professionals.

Este matí el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha explicat este punt en una conferència organitzada pel Fòrum Alacant del Club Informació amb el títol «El repte d’aconseguir una sanitat d’excel·lència» a què han assistit alcaldes de la província i responsables de l’administració sanitària, així com el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón.

“Vull per als valencians i valencianes, i per a mi mateix, que m’atenga el millor: el millor format, el que més sap i amb més experiència” i sense “biaixos ideològics”, per això es modificarà  el decret de selecció i provisió “per triar els professionals sobre la base de la seua capacitació, ha explicat.

Sobre això, ha detallat que la puntuació del valencià, com a mèrit, serà inferior a la d’un doctorat; ja que, fins ara, “era al revés”. “Amb la salut no es juga i, per això, cal contractar el millor en el qual és seu”, ha emfatitzat.

Marciano Gómez ha manifestat que fins ara era al revés, “amb la salut no es juga” per la qual cosa cal “contractar el millor” i d’acord amb  a la capacitació i especialització sanitària, per a això cal “fugir de la ideologia” perquè “ningú és eficient amb ideologies predeterminades i sectarismes”.

Últimes notícies

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.