El valencià serà un mèrit inferior a la resta de la formació acadèmica per treballar a Sanitat

La Comunitat Valenciana seguirà tenint en compte amb el coneixement del valencià, que serà valorat per entrar a formar part de les plantilles sanitàries, però serà considerat un mèrit inferior a la formació acadèmica dels professionals.

Este matí el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha explicat este punt en una conferència organitzada pel Fòrum Alacant del Club Informació amb el títol «El repte d’aconseguir una sanitat d’excel·lència» a què han assistit alcaldes de la província i responsables de l’administració sanitària, així com el president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón.

“Vull per als valencians i valencianes, i per a mi mateix, que m’atenga el millor: el millor format, el que més sap i amb més experiència” i sense “biaixos ideològics”, per això es modificarà  el decret de selecció i provisió “per triar els professionals sobre la base de la seua capacitació, ha explicat.

Sobre això, ha detallat que la puntuació del valencià, com a mèrit, serà inferior a la d’un doctorat; ja que, fins ara, “era al revés”. “Amb la salut no es juga i, per això, cal contractar el millor en el qual és seu”, ha emfatitzat.

Marciano Gómez ha manifestat que fins ara era al revés, “amb la salut no es juga” per la qual cosa cal “contractar el millor” i d’acord amb  a la capacitació i especialització sanitària, per a això cal “fugir de la ideologia” perquè “ningú és eficient amb ideologies predeterminades i sectarismes”.

Últimes notícies

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.