El nombre de visitants dels museus i monuments municipals va augmentar un 18% durant 2024

El nombre de visitants total registrat l’any passat va superar la xifra de 1,7 milions, enfront dels 1,4 milions de 2023

En termes absoluts, la Llotja de la Seda ha sigut de nou el monument més visitat, mentre que entre els museus municipals el primer lloc ha sigut per al Museu Històric Municipal

El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha destacat que aquestes dades “suposen un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis d’aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”

L’any passat 2024 es va tancar amb un notori increment en el nombre de visites als museus i monuments municipals de la ciutat de València. El nombre de visitants va superar la xifra de 1,7 milions, la qual cosa suposa un augment del 18% respecte a l’any anterior, segons les dades recaptades i daus a conéixer des del Servei Municipal de Patrimoni Històric i Artístic.

En termes absoluts, l’any es va tancar amb un total d’1.718.069 visites, enfront de les 1.457.110 registrades en 2023, és a dir, 260.959 visites més al llarg de tot l’any. El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha valorat aquest augment de l’assistència de ciutadania i turistes, i ha assenyalat que aquest suport a l’oferta cultural dels espais museogràfics de l’Ajuntament “suposa un al·licient i un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis que s’ofereixen en aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”.

El major increment de visites en termes globals ha correspost al Museu Històric Municipal, que va ser reobert al novembre de 2023, i que ha registrat un total de 159.589 visitants més. Seguidament, els museus i monuments que han experimentat una pujada major són, per aquest ordre, les Torres de Serrans (amb un augment de 36.529 visites), la Llotja de la Seda (24.681 visites més que l’any anterior) les Drassanes (21.159 visites més) el Almudín (11.661 visites més) i el Centre Arqueològic de l’Almoina (que ha registrat 8.373 visites més que l’any anterior).

La Llotja, el monument més visitat

En termes absoluts, els monuments més visitats en 2024 han sigut la Llotja de la Seda, que va superar les 750.000 visites, seguida per les Torres de Serrans i les Torres de Quart. La Llotja va tancar l’exercici amb un total de 757.075 visites registrades. Per part seua, les Torres de Serrans van rebre 340.906 visitants; i les de Quart, 89.754.

Quant als museus municipals, el més visitat va ser el Museu Històric Municipal, que va registrar 159.610 visitants en 2024. En segon lloc, es va situar el Centre Arqueològic de l’Almoina (amb 98.511 visites); seguit pel Museu de Ciències Naturals (77.042), situat als Jardins del Real.

Els museus i monuments de titularitat municipal són els següents: L’Almoina, la Cripta de Sant Vicent, la Sala Municipal d’Exposicions, el Museu Benlliure, L’Almodí, les Torres de Serrans, les Torres de Quart, la Casa Museu Blasco Ibáñez, les Drassanes, la Llotja de la Seda, el Museu de Concha Piquer, el Palau de Cervelló, el Museu de Ciències Naturals, el Museu d’Història de València, el Museu de la Ciutat, el Museu del Tossal, el Museu Històric Municipal, el Museu de l’Arròs, i els Refugis de la Guerra Civil situats en l’edifici de l’ajuntament, al carrer Serrans, i en la pedania de Massarrojos.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.