El nombre de visitants dels museus i monuments municipals va augmentar un 18% durant 2024

El nombre de visitants total registrat l’any passat va superar la xifra de 1,7 milions, enfront dels 1,4 milions de 2023

En termes absoluts, la Llotja de la Seda ha sigut de nou el monument més visitat, mentre que entre els museus municipals el primer lloc ha sigut per al Museu Històric Municipal

El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha destacat que aquestes dades “suposen un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis d’aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”

L’any passat 2024 es va tancar amb un notori increment en el nombre de visites als museus i monuments municipals de la ciutat de València. El nombre de visitants va superar la xifra de 1,7 milions, la qual cosa suposa un augment del 18% respecte a l’any anterior, segons les dades recaptades i daus a conéixer des del Servei Municipal de Patrimoni Històric i Artístic.

En termes absoluts, l’any es va tancar amb un total d’1.718.069 visites, enfront de les 1.457.110 registrades en 2023, és a dir, 260.959 visites més al llarg de tot l’any. El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha valorat aquest augment de l’assistència de ciutadania i turistes, i ha assenyalat que aquest suport a l’oferta cultural dels espais museogràfics de l’Ajuntament “suposa un al·licient i un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis que s’ofereixen en aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”.

El major increment de visites en termes globals ha correspost al Museu Històric Municipal, que va ser reobert al novembre de 2023, i que ha registrat un total de 159.589 visitants més. Seguidament, els museus i monuments que han experimentat una pujada major són, per aquest ordre, les Torres de Serrans (amb un augment de 36.529 visites), la Llotja de la Seda (24.681 visites més que l’any anterior) les Drassanes (21.159 visites més) el Almudín (11.661 visites més) i el Centre Arqueològic de l’Almoina (que ha registrat 8.373 visites més que l’any anterior).

La Llotja, el monument més visitat

En termes absoluts, els monuments més visitats en 2024 han sigut la Llotja de la Seda, que va superar les 750.000 visites, seguida per les Torres de Serrans i les Torres de Quart. La Llotja va tancar l’exercici amb un total de 757.075 visites registrades. Per part seua, les Torres de Serrans van rebre 340.906 visitants; i les de Quart, 89.754.

Quant als museus municipals, el més visitat va ser el Museu Històric Municipal, que va registrar 159.610 visitants en 2024. En segon lloc, es va situar el Centre Arqueològic de l’Almoina (amb 98.511 visites); seguit pel Museu de Ciències Naturals (77.042), situat als Jardins del Real.

Els museus i monuments de titularitat municipal són els següents: L’Almoina, la Cripta de Sant Vicent, la Sala Municipal d’Exposicions, el Museu Benlliure, L’Almodí, les Torres de Serrans, les Torres de Quart, la Casa Museu Blasco Ibáñez, les Drassanes, la Llotja de la Seda, el Museu de Concha Piquer, el Palau de Cervelló, el Museu de Ciències Naturals, el Museu d’Història de València, el Museu de la Ciutat, el Museu del Tossal, el Museu Històric Municipal, el Museu de l’Arròs, i els Refugis de la Guerra Civil situats en l’edifici de l’ajuntament, al carrer Serrans, i en la pedania de Massarrojos.

Últimes notícies

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.