El nombre de visitants dels museus i monuments municipals va augmentar un 18% durant 2024

El nombre de visitants total registrat l’any passat va superar la xifra de 1,7 milions, enfront dels 1,4 milions de 2023

En termes absoluts, la Llotja de la Seda ha sigut de nou el monument més visitat, mentre que entre els museus municipals el primer lloc ha sigut per al Museu Històric Municipal

El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha destacat que aquestes dades “suposen un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis d’aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”

L’any passat 2024 es va tancar amb un notori increment en el nombre de visites als museus i monuments municipals de la ciutat de València. El nombre de visitants va superar la xifra de 1,7 milions, la qual cosa suposa un augment del 18% respecte a l’any anterior, segons les dades recaptades i daus a conéixer des del Servei Municipal de Patrimoni Històric i Artístic.

En termes absoluts, l’any es va tancar amb un total d’1.718.069 visites, enfront de les 1.457.110 registrades en 2023, és a dir, 260.959 visites més al llarg de tot l’any. El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha valorat aquest augment de l’assistència de ciutadania i turistes, i ha assenyalat que aquest suport a l’oferta cultural dels espais museogràfics de l’Ajuntament “suposa un al·licient i un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis que s’ofereixen en aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”.

El major increment de visites en termes globals ha correspost al Museu Històric Municipal, que va ser reobert al novembre de 2023, i que ha registrat un total de 159.589 visitants més. Seguidament, els museus i monuments que han experimentat una pujada major són, per aquest ordre, les Torres de Serrans (amb un augment de 36.529 visites), la Llotja de la Seda (24.681 visites més que l’any anterior) les Drassanes (21.159 visites més) el Almudín (11.661 visites més) i el Centre Arqueològic de l’Almoina (que ha registrat 8.373 visites més que l’any anterior).

La Llotja, el monument més visitat

En termes absoluts, els monuments més visitats en 2024 han sigut la Llotja de la Seda, que va superar les 750.000 visites, seguida per les Torres de Serrans i les Torres de Quart. La Llotja va tancar l’exercici amb un total de 757.075 visites registrades. Per part seua, les Torres de Serrans van rebre 340.906 visitants; i les de Quart, 89.754.

Quant als museus municipals, el més visitat va ser el Museu Històric Municipal, que va registrar 159.610 visitants en 2024. En segon lloc, es va situar el Centre Arqueològic de l’Almoina (amb 98.511 visites); seguit pel Museu de Ciències Naturals (77.042), situat als Jardins del Real.

Els museus i monuments de titularitat municipal són els següents: L’Almoina, la Cripta de Sant Vicent, la Sala Municipal d’Exposicions, el Museu Benlliure, L’Almodí, les Torres de Serrans, les Torres de Quart, la Casa Museu Blasco Ibáñez, les Drassanes, la Llotja de la Seda, el Museu de Concha Piquer, el Palau de Cervelló, el Museu de Ciències Naturals, el Museu d’Història de València, el Museu de la Ciutat, el Museu del Tossal, el Museu Històric Municipal, el Museu de l’Arròs, i els Refugis de la Guerra Civil situats en l’edifici de l’ajuntament, al carrer Serrans, i en la pedania de Massarrojos.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU