El nombre de visitants dels museus i monuments municipals va augmentar un 18% durant 2024

El nombre de visitants total registrat l’any passat va superar la xifra de 1,7 milions, enfront dels 1,4 milions de 2023

En termes absoluts, la Llotja de la Seda ha sigut de nou el monument més visitat, mentre que entre els museus municipals el primer lloc ha sigut per al Museu Històric Municipal

El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha destacat que aquestes dades “suposen un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis d’aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”

L’any passat 2024 es va tancar amb un notori increment en el nombre de visites als museus i monuments municipals de la ciutat de València. El nombre de visitants va superar la xifra de 1,7 milions, la qual cosa suposa un augment del 18% respecte a l’any anterior, segons les dades recaptades i daus a conéixer des del Servei Municipal de Patrimoni Històric i Artístic.

En termes absoluts, l’any es va tancar amb un total d’1.718.069 visites, enfront de les 1.457.110 registrades en 2023, és a dir, 260.959 visites més al llarg de tot l’any. El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha valorat aquest augment de l’assistència de ciutadania i turistes, i ha assenyalat que aquest suport a l’oferta cultural dels espais museogràfics de l’Ajuntament “suposa un al·licient i un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis que s’ofereixen en aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”.

El major increment de visites en termes globals ha correspost al Museu Històric Municipal, que va ser reobert al novembre de 2023, i que ha registrat un total de 159.589 visitants més. Seguidament, els museus i monuments que han experimentat una pujada major són, per aquest ordre, les Torres de Serrans (amb un augment de 36.529 visites), la Llotja de la Seda (24.681 visites més que l’any anterior) les Drassanes (21.159 visites més) el Almudín (11.661 visites més) i el Centre Arqueològic de l’Almoina (que ha registrat 8.373 visites més que l’any anterior).

La Llotja, el monument més visitat

En termes absoluts, els monuments més visitats en 2024 han sigut la Llotja de la Seda, que va superar les 750.000 visites, seguida per les Torres de Serrans i les Torres de Quart. La Llotja va tancar l’exercici amb un total de 757.075 visites registrades. Per part seua, les Torres de Serrans van rebre 340.906 visitants; i les de Quart, 89.754.

Quant als museus municipals, el més visitat va ser el Museu Històric Municipal, que va registrar 159.610 visitants en 2024. En segon lloc, es va situar el Centre Arqueològic de l’Almoina (amb 98.511 visites); seguit pel Museu de Ciències Naturals (77.042), situat als Jardins del Real.

Els museus i monuments de titularitat municipal són els següents: L’Almoina, la Cripta de Sant Vicent, la Sala Municipal d’Exposicions, el Museu Benlliure, L’Almodí, les Torres de Serrans, les Torres de Quart, la Casa Museu Blasco Ibáñez, les Drassanes, la Llotja de la Seda, el Museu de Concha Piquer, el Palau de Cervelló, el Museu de Ciències Naturals, el Museu d’Història de València, el Museu de la Ciutat, el Museu del Tossal, el Museu Històric Municipal, el Museu de l’Arròs, i els Refugis de la Guerra Civil situats en l’edifici de l’ajuntament, al carrer Serrans, i en la pedania de Massarrojos.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.