El nombre de visitants dels museus i monuments municipals va augmentar un 18% durant 2024

El nombre de visitants total registrat l’any passat va superar la xifra de 1,7 milions, enfront dels 1,4 milions de 2023

En termes absoluts, la Llotja de la Seda ha sigut de nou el monument més visitat, mentre que entre els museus municipals el primer lloc ha sigut per al Museu Històric Municipal

El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha destacat que aquestes dades “suposen un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis d’aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”

L’any passat 2024 es va tancar amb un notori increment en el nombre de visites als museus i monuments municipals de la ciutat de València. El nombre de visitants va superar la xifra de 1,7 milions, la qual cosa suposa un augment del 18% respecte a l’any anterior, segons les dades recaptades i daus a conéixer des del Servei Municipal de Patrimoni Històric i Artístic.

En termes absoluts, l’any es va tancar amb un total d’1.718.069 visites, enfront de les 1.457.110 registrades en 2023, és a dir, 260.959 visites més al llarg de tot l’any. El regidor d’Acció Cultural, José Luis Moreno, ha valorat aquest augment de l’assistència de ciutadania i turistes, i ha assenyalat que aquest suport a l’oferta cultural dels espais museogràfics de l’Ajuntament “suposa un al·licient i un estímul per a continuar millorant les propostes, la programació i els serveis que s’ofereixen en aquests centres de divulgació i de difusió cultural i artística”.

El major increment de visites en termes globals ha correspost al Museu Històric Municipal, que va ser reobert al novembre de 2023, i que ha registrat un total de 159.589 visitants més. Seguidament, els museus i monuments que han experimentat una pujada major són, per aquest ordre, les Torres de Serrans (amb un augment de 36.529 visites), la Llotja de la Seda (24.681 visites més que l’any anterior) les Drassanes (21.159 visites més) el Almudín (11.661 visites més) i el Centre Arqueològic de l’Almoina (que ha registrat 8.373 visites més que l’any anterior).

La Llotja, el monument més visitat

En termes absoluts, els monuments més visitats en 2024 han sigut la Llotja de la Seda, que va superar les 750.000 visites, seguida per les Torres de Serrans i les Torres de Quart. La Llotja va tancar l’exercici amb un total de 757.075 visites registrades. Per part seua, les Torres de Serrans van rebre 340.906 visitants; i les de Quart, 89.754.

Quant als museus municipals, el més visitat va ser el Museu Històric Municipal, que va registrar 159.610 visitants en 2024. En segon lloc, es va situar el Centre Arqueològic de l’Almoina (amb 98.511 visites); seguit pel Museu de Ciències Naturals (77.042), situat als Jardins del Real.

Els museus i monuments de titularitat municipal són els següents: L’Almoina, la Cripta de Sant Vicent, la Sala Municipal d’Exposicions, el Museu Benlliure, L’Almodí, les Torres de Serrans, les Torres de Quart, la Casa Museu Blasco Ibáñez, les Drassanes, la Llotja de la Seda, el Museu de Concha Piquer, el Palau de Cervelló, el Museu de Ciències Naturals, el Museu d’Història de València, el Museu de la Ciutat, el Museu del Tossal, el Museu Històric Municipal, el Museu de l’Arròs, i els Refugis de la Guerra Civil situats en l’edifici de l’ajuntament, al carrer Serrans, i en la pedania de Massarrojos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig