‘Valencians al món’ viatja a la costa de Croàcia, un paradís mediterrani per explorar

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, Valencians al món ens trasllada, amb la reportera Cristina
Orts, a una de les destinacions més turístiques d’Europa, Croàcia.

Rosa Mascarell de Gandia

Rosa de Gandia ‘Valencians al món’ / À Punt

Rosa Mascarell, de Gandia, fa trenta anys que viu a Dubrovnik. És periodista, però està vinculada al turisme i, ara, és dedica a fer de guia turística.

Quedaran amb ella al port de Dubrovnik i, després, ens endinsaran en els carrerons d’aquesta ciutat emmurallada per a fer un passeig i saber un poc de la seua fascinant història. Més tard, es tiraran en tirolina a DU The Wire i es traslladaran al poble de Ston, on navegarem per a conéixer el lloc on creixen
les famoses ostres de la localitat i, a més a més, les tastaran.

També visitaran la muralla més extensa del món després de la de la Xina, de quasi 7 km. Acabaran a la terrassa del Buza Bar, on, des dels penya-segats, veurean una posta de sol espectacular.

Paco Ramos de València

Paco Ramos de València ‘Valencians al món’ / À Punt

Paco Ramos, de València, fa tres anys que viu a Dubrovnik. És professor i es trobaran amb ell a la torre Minceta, situada a les muralles de la ciutat.

Seguidament, aniran al centre històric, on passejaran per Stradun, el carrer de reunió dels turistes. Ací, s’hi poden comprar des de camisetes de futbol fins a joies i souvenirs. Per últim, acabaran a la platja de Banje, on coneixeran la parella de Paco.

Soledad Blasco de Torrevella

Soledad de Torrevella ‘Valencians al món’ / À Punt

Soledad Blasco, de Torrevella, fa vint anys que viu a Zvekovica, a la regió de Konavle, a només 20 km de Dubrovnik. Aniran a un restaurant on menjaran peka, un dels plats tradicionals de la regió de Dalmàcia.

Més tard, aniran a la casa de Soledad, on elaborarà unes postres delicioses. Finalment, ballaran una dansa tradicional que data del segle XVIII.

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia

Mireia i Álvaro, d’Aldaia ‘Valencians al món’ / À Punt

Mireia i Álex Cavero són dos germans d’Aldaia i fa un any i sis mesos que viuen a Split. Mireia treballa en una agència de tours i Álex estudia Arquitectura amb una beca Erasmus. Quedarn amb ells al mercat de la ciutat, on passejaran pel centre històric, i aprendran croata preguntant els vianants.

A la platja de Bacvice, jugaran al picigin, un joc de pilota tradicional. Després, visitaran el Vestíbul, l’entrada als antics apartaments imperials. Acabaran al parc Marjan.

Lorena Bernuz d’Aldaia

Lorena d’Aldaia 7 ‘Valencians al món’ / À Punt

Lorena Bernuz, d’Aldaia, estudia Turisme amb una beca Erasmus i fa set mesos que viu a Split. Es trobaran amb ella a la famosa estàtua de Grgur Ninski i, després, visitaran el palau de Dioclecià. Acabaran al carrer més estret de la ciutat, conegut com Pusti me da prodjem (‘deixa’m passar’, en valencià), i
allí coneixeran la seua germana.

La costa croata de l’Adriàtic, una joia per al turisme nàutic

Croàcia és una destinació turística de somni per als amants del turisme nàutic gràcies a la seua impressionant costa adriàtica, el seu clima mediterrani i l’excel·lent infraestructura.

La costa croata compta amb aigües cristal·lines, platges impressionants i una gran quantitat de badies protegides, la qual cosa la fa ideal per a la navegació.

Croàcia compta, a més, amb una gran quantitat d’illes i cadascuna d’aquestes té la seua pròpia personalitat i atractiu turístic. A les illes croates, hi ha de tot: des de platges tranquil·les fins a pintorescos pobles pesquers.

La infraestructura per a la navegació, d’una altra banda, és excel·lent i és que hi ha nombrosos ports esportius i marines que ofereixen serveis d’alta qualitat.

La navegació a Croàcia és segura, gràcies a una xarxa de rutes marítimes ben desenvolupada i a les condicions climàtiques tan favorables que té. A més, s’hi pot fer una gran varietat d’activitats aquàtiques, com ara busseig, esquí aquàtic i surf de vela i de rem.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.