La variant Delta plus ha arribat a Espanya

La variant Delta plus de la Covid-19 ha arribat a Catalunya, així ho ha confirmat el conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Josep María Agrimon, encara que ha apuntat que de moment la seua presència és un poc «anecdòtica». Els casos detectats «es poden comptar amb els dits d’una mà», ha indicat Argimon en una entrevista per al canal d’informació contínua de TV3, però ha demanat a la ciutadania la «màxima prudència» davant l’avanç d’esta variant de la Covid-19.

Més d’un milió de casos acumulats

Des que va començar la pandèmia i fins hui, Catalunya ha superat el milió de positius confirmats de coronavirus, després de registrar-se avui la xifra d’1.000.468 casos acumulats. Del total, 922.197 dels positius han estat confirmats per PCR o test d’antígens, segons ha informat la Conselleria de Salut a través de la seua pàgina web i ha recollit l’agència Ep.

‘Delta Plus’

La nova variant descendent de la Delta, denominada AI.4.2 i, al seu torn, ‘Delta Plus’, que ha aparegut al Regne Unit, amenaça amb ser un deu per cent més contagiosa que la Delta ‘original’, a l’espera de la seua verificació. Es pressuposa que esta variació del virus ja està el nostre país, segons ha reconegut l’epidemiòleg Joan Caylà en declaracions a Redacció Mèdica.

Estes són les conseqüències de l’alçament de pràcticament totes les restriccions el passat 19 de juliol“, lamenta Caylà. “El que ens preocupa és la situació en els aeroports, ja que hi ha molt poc control“, postil·la a continuació.

Hi ha poc de control de PCR

A penes existeix control de PCR i de cap altre tipus de test, la qual cosa apunta a ser un indicatiu que esta nova variant ja està a Espanya”, alerta l’epidemiòleg en declaracions a este mitjà. “Amb el pas del temps ens pot acabar passant el mateix que amb la variant Delta quan va entrar a Espanya a través del turisme“, adverteix.

La tercera dosi de la vacuna és útil contra la Delta Plus

A pesar que la cobertura de vacunació és bastant alta al nostre país, encara queda un grup de persones d’entre 20 i 34 anys que està exposada a esta nova variant del virus. “Hi ha un 27 per cent de persones no vacunades d’esta població, la qual cosa incrementa el risc que es contagien tant amb esta nova versió com amb la que ja tenim ací“, afirma Caylà.

Caylà constreny al fet que es procedesca a la vacunació d’este grup poblacional al més aviat possible per a proveir millor les defenses i la resposta immunitària del nostre país. En este sentit, l’epidemiòleg fa referència a la utilitat de la tercera dosi de la vacuna com a aliada enfront d’esta ‘Delta Plus’. “Els primers resultats i opinions d’experts de Gran Bretanya indiquen que les vacunes són igualment efectives“, conclou Caylà.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.