Veneçuela confirma la detenció del motorista que acompanyava a María Corina Machado el dijous

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de l’Interior veneçolà ha confirmat hui dilluns la detenció d’Alberto Cabeza, el motorista que acompanyava a la líder opositora María Corina Machado a l’eixida de la manifestació celebrada dijous passat a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

«El ciutadà es troba en excel·lent estat físic i de salut, sense ferides enlloc del seu cos. L’esmentat ciutadà serà presentat davant dels organismes de justícia pels delictes d’associació per a delinquir i simulació de fet punible amb l’objectiu de generar sotsobre en el país», resa un comunicat.

La cartera d’Interior ha detallat que la Policia ha detingut al motorista en un hotel de la capital mentre romania protegit des del dijous «per ordre» de Machado després de dur a terme «una investigació exhaustiva per a esclarir els fets».

Les autoritats veneçolanes han difós a més un vídeo en el qual la Policia Nacional inspecciona els objectes personals del detingut en una habitació de l’hotel, entre els quals es troba la bossa perduda de la líder opositora.

«Quan nosaltres eixim ens va abordar una comissió de la Policia Nacional en el Gustavo Herrera més o menys a l’altura del distribuïdor Altamira i ells van demanar que ens identificàrem perquè teníem uns cascos integrals», explica el detingut en un vídeo difós per la cartera d’Interior veneçolana.

La pròpia Machado va assegurar el divendres que va ser parada per membres de la Policia que portaven «armes llargues» en eixir de la manifestació i va denunciar que el conductor de la moto que li acompanyava va ser ferit de bala en la cama, si bé esta ha negat en el vídeo difós este dilluns tenir lesions en el cos.

L’equip de campanya de Machado va denunciar la detenció de l’opositora i del motorista enmig de la manifestació celebrada als afores de Caracas a favor de l’oposició en vespres de la presa de possessió del president Nicolás Maduro.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.