Veneçuela confirma la detenció del motorista que acompanyava a María Corina Machado el dijous

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de l’Interior veneçolà ha confirmat hui dilluns la detenció d’Alberto Cabeza, el motorista que acompanyava a la líder opositora María Corina Machado a l’eixida de la manifestació celebrada dijous passat a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

“El ciutadà es troba en excel·lent estat físic i de salut, sense ferides enlloc del seu cos. L’esmentat ciutadà serà presentat davant dels organismes de justícia pels delictes d’associació per a delinquir i simulació de fet punible amb l’objectiu de generar sotsobre en el país”, resa un comunicat.

La cartera d’Interior ha detallat que la Policia ha detingut al motorista en un hotel de la capital mentre romania protegit des del dijous “per ordre” de Machado després de dur a terme “una investigació exhaustiva per a esclarir els fets”.

Les autoritats veneçolanes han difós a més un vídeo en el qual la Policia Nacional inspecciona els objectes personals del detingut en una habitació de l’hotel, entre els quals es troba la bossa perduda de la líder opositora.

“Quan nosaltres eixim ens va abordar una comissió de la Policia Nacional en el Gustavo Herrera més o menys a l’altura del distribuïdor Altamira i ells van demanar que ens identificàrem perquè teníem uns cascos integrals”, explica el detingut en un vídeo difós per la cartera d’Interior veneçolana.

La pròpia Machado va assegurar el divendres que va ser parada per membres de la Policia que portaven “armes llargues” en eixir de la manifestació i va denunciar que el conductor de la moto que li acompanyava va ser ferit de bala en la cama, si bé esta ha negat en el vídeo difós este dilluns tenir lesions en el cos.

L’equip de campanya de Machado va denunciar la detenció de l’opositora i del motorista enmig de la manifestació celebrada als afores de Caracas a favor de l’oposició en vespres de la presa de possessió del president Nicolás Maduro.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.