Veneçuela confirma la detenció del motorista que acompanyava a María Corina Machado el dijous

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de l’Interior veneçolà ha confirmat hui dilluns la detenció d’Alberto Cabeza, el motorista que acompanyava a la líder opositora María Corina Machado a l’eixida de la manifestació celebrada dijous passat a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

«El ciutadà es troba en excel·lent estat físic i de salut, sense ferides enlloc del seu cos. L’esmentat ciutadà serà presentat davant dels organismes de justícia pels delictes d’associació per a delinquir i simulació de fet punible amb l’objectiu de generar sotsobre en el país», resa un comunicat.

La cartera d’Interior ha detallat que la Policia ha detingut al motorista en un hotel de la capital mentre romania protegit des del dijous «per ordre» de Machado després de dur a terme «una investigació exhaustiva per a esclarir els fets».

Les autoritats veneçolanes han difós a més un vídeo en el qual la Policia Nacional inspecciona els objectes personals del detingut en una habitació de l’hotel, entre els quals es troba la bossa perduda de la líder opositora.

«Quan nosaltres eixim ens va abordar una comissió de la Policia Nacional en el Gustavo Herrera més o menys a l’altura del distribuïdor Altamira i ells van demanar que ens identificàrem perquè teníem uns cascos integrals», explica el detingut en un vídeo difós per la cartera d’Interior veneçolana.

La pròpia Machado va assegurar el divendres que va ser parada per membres de la Policia que portaven «armes llargues» en eixir de la manifestació i va denunciar que el conductor de la moto que li acompanyava va ser ferit de bala en la cama, si bé esta ha negat en el vídeo difós este dilluns tenir lesions en el cos.

L’equip de campanya de Machado va denunciar la detenció de l’opositora i del motorista enmig de la manifestació celebrada als afores de Caracas a favor de l’oposició en vespres de la presa de possessió del president Nicolás Maduro.

Últimes notícies

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.