Veneçuela confirma la detenció del motorista que acompanyava a María Corina Machado el dijous

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de l’Interior veneçolà ha confirmat hui dilluns la detenció d’Alberto Cabeza, el motorista que acompanyava a la líder opositora María Corina Machado a l’eixida de la manifestació celebrada dijous passat a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

«El ciutadà es troba en excel·lent estat físic i de salut, sense ferides enlloc del seu cos. L’esmentat ciutadà serà presentat davant dels organismes de justícia pels delictes d’associació per a delinquir i simulació de fet punible amb l’objectiu de generar sotsobre en el país», resa un comunicat.

La cartera d’Interior ha detallat que la Policia ha detingut al motorista en un hotel de la capital mentre romania protegit des del dijous «per ordre» de Machado després de dur a terme «una investigació exhaustiva per a esclarir els fets».

Les autoritats veneçolanes han difós a més un vídeo en el qual la Policia Nacional inspecciona els objectes personals del detingut en una habitació de l’hotel, entre els quals es troba la bossa perduda de la líder opositora.

«Quan nosaltres eixim ens va abordar una comissió de la Policia Nacional en el Gustavo Herrera més o menys a l’altura del distribuïdor Altamira i ells van demanar que ens identificàrem perquè teníem uns cascos integrals», explica el detingut en un vídeo difós per la cartera d’Interior veneçolana.

La pròpia Machado va assegurar el divendres que va ser parada per membres de la Policia que portaven «armes llargues» en eixir de la manifestació i va denunciar que el conductor de la moto que li acompanyava va ser ferit de bala en la cama, si bé esta ha negat en el vídeo difós este dilluns tenir lesions en el cos.

L’equip de campanya de Machado va denunciar la detenció de l’opositora i del motorista enmig de la manifestació celebrada als afores de Caracas a favor de l’oposició en vespres de la presa de possessió del president Nicolás Maduro.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.