Veneçuela confirma la detenció del motorista que acompanyava a María Corina Machado el dijous

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de l’Interior veneçolà ha confirmat hui dilluns la detenció d’Alberto Cabeza, el motorista que acompanyava a la líder opositora María Corina Machado a l’eixida de la manifestació celebrada dijous passat a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

“El ciutadà es troba en excel·lent estat físic i de salut, sense ferides enlloc del seu cos. L’esmentat ciutadà serà presentat davant dels organismes de justícia pels delictes d’associació per a delinquir i simulació de fet punible amb l’objectiu de generar sotsobre en el país”, resa un comunicat.

La cartera d’Interior ha detallat que la Policia ha detingut al motorista en un hotel de la capital mentre romania protegit des del dijous “per ordre” de Machado després de dur a terme “una investigació exhaustiva per a esclarir els fets”.

Les autoritats veneçolanes han difós a més un vídeo en el qual la Policia Nacional inspecciona els objectes personals del detingut en una habitació de l’hotel, entre els quals es troba la bossa perduda de la líder opositora.

“Quan nosaltres eixim ens va abordar una comissió de la Policia Nacional en el Gustavo Herrera més o menys a l’altura del distribuïdor Altamira i ells van demanar que ens identificàrem perquè teníem uns cascos integrals”, explica el detingut en un vídeo difós per la cartera d’Interior veneçolana.

La pròpia Machado va assegurar el divendres que va ser parada per membres de la Policia que portaven “armes llargues” en eixir de la manifestació i va denunciar que el conductor de la moto que li acompanyava va ser ferit de bala en la cama, si bé esta ha negat en el vídeo difós este dilluns tenir lesions en el cos.

L’equip de campanya de Machado va denunciar la detenció de l’opositora i del motorista enmig de la manifestació celebrada als afores de Caracas a favor de l’oposició en vespres de la presa de possessió del president Nicolás Maduro.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.