Vicent Zaragozá: Som un poble que dona suport al comerç local

València Diari (VD)- Com és Silla?

Vicente Zaragozá (VZ)- Silla és un poble modern i cosmopolita, però que ha sabut evolucionar mantenint intactes les seues arrels i tradicions. És un municipi desconegut o eclipsat en l’àmbit nacional, malgrat ser el poble valencià amb més extensió banyada per l’Albufera. No obstant això, les polítiques en matèria de turisme dutes a terme per l’Ajuntament durant els últims anys han ajudat a posicionar Silla en el mapa i atraure multitud de turistes i visitants.

Silla Albufera

VD- Com és la seua principal motivació per a ser alcalde?

VZ- Des de ben jove he estat compromés amb la vida social i cultural del nostre poble. En este sentit, soc dels que pensa que la responsabilitat individual i el treball en equip és l’única forma possible de construir una societat més justa solidària i inclusiva.

Treballar cada dia de valent per veure com, a poc a poc, millorem Silla i ens apropem al model de poble que volem; intentar ajudar dins de les meues possibilitats la ciutadania que ho necessita, i treballar braç a braç junt amb el teixit comercial i associatiu de la nostra ciutat és, entre moltes altres, la meua principal motivació per a ser alcalde.

VD- Què li agradaria que els seus veïns veieren en vosté com a alcalde?

VZ- Per a mi, encara que sone a tòpic, és un orgull ser alcalde del meu poble. M’agradaria que els meus veïns i veïnes veieren en mi, a més d’un alcalde, un amic. Malgrat que Silla és un poble relativament gran ‒segons les dades de l’INE té 19.074 habitants‒ tot el món em coneix, sap com soc, on visc i això fa que tinga amb la ciutadania un feeling total. Tenim la confiança que ens coneguem des de fa molt de temps. Ser alcalde d’un poble com Silla és ser alcalde cada dia de l’any.

VD- Quina filosofia transmet al seu equip de govern per a afrontar dia a dia el servei als ciutadans?

VZ- Vull, i així treballem els regidors i regidores, un equip de govern estable, transparent, obert i participatiu. Per a mi és de vital importància que s’escolte als veïns i veïnes. La política i la ciutadania han d’anar agafades de la mà, ja que és l’única forma que es puguen portar a terme accions i projectes que milloren directament la vida de les persones.

VD- Quins projectes o millores ha emprés l’Ajuntament en esta legislatura?

VZ- Esta legislatura, com tot el món sap, ha estat marcada per la crisi sanitària de la covid-19. Malgrat això, hem treballat de valent perquè este entrebanc no ens impedisca portar endavant tots els projectes que teníem per a executar esta legislatura.

Durant estos dos últims anys, l’equip de govern s’ha centrat a millorar les instal·lacions esportives i centres educatius del municipi, la creació d’un nou aparcament municipal a l’avinguda d’Alacant, renovar els parcs infantils, eliminar barreres arquitectòniques i ampliar els serveis que s’ofereixen a la ciutadania.

<

>
VD- Està immers l’Ajuntament en algun projecte actual en marxa o de cara al futur que vol destacar?

VZ- Durant els pròxims mesos treballarem per dur a terme dos grans projectes com un centre de dia per als nostres majors i convertir el parc de l’Estació en un referent per als pobles del voltant. A més, continuarem apostant pel turisme sostenible com a motor econòmic del nostre municipi.

VD- Què té Silla per a fer un lloc per a viure?

VZ- Silla és un lloc ideal per a viure. És un dels municipis millors comunicats d’Espanya, a tan sols 10 km al sud de València, i comptem amb una importantíssima xarxa de comunicacions per carretera, la V-31, i la xarxa ferroviària. A més, el nostre poble compta amb totes les comoditats de les grans ciutats, però amb la tranquil·litat de poder gaudir d’una vida de poble.

Gaudim els 365 dies de l’any de l’espectacular clima que ens regala el Mediterrani i les nostres polítiques de foment de la formació i l’ocupació també fan que este siga un poble d’oportunitats.

VD- Què ofereix als joves, als xiquets i als majors?

VZ- De les regidories d’Infància i d’Adolescència i Joventut es treballa cada dia per oferir activitats inclusives, oci saludable, tallers i accions formatives. A més, hem aconseguit que els nostres parcs i equipaments, com el parc de seguretat viària i l’skate park, siguen un referent entre els joves i els adolescents, que no dubten a passar allí el seu temps d’esbarjo.

Per altra banda, a Silla tenim molt en compte els nostres majors. Des de la Regidoria de Benestar Social col·laborem estretament amb l’Associació de Majors i Pensionistes de Silla, ajudant-los i oferint-los activitats d’oci i relacionades amb la seua salut i el benestar.

Alcalde de Silla amb una persona major

VD- Compta Silla amb associacions?

VZ- Al nostre municipi el teixit associatiu és importantíssim. Les associacions són el cor d’un poble. A més, al nostre municipi tenim la sort de comptar amb nombrosos col·lectius de diferents àmbits com la cultura, l’esport o les falles entre d’altres. Gràcies a les associacions es poden portar a terme nombrosos actes i festivitats al nostre poble que, si no fora per ells, no serien possibles.

És molt bonic veure com la gent s’uneix de forma altruista i treballa pel bé comú. Les associacions són el millor exemple de cooperació, solidaritat, respecte i treball en equip.

VD- Quines i quan són les festes més destacades del municipi?

VZ- Sense cap dubte, les festes més destacades del nostre municipi són les festes en honor al Santíssim Crist de Silla que se celebra cada 6 d’agost. Malgrat que enguany, per segon any consecutiu, no hem pogut gaudir d’estes, hem intentat no perdre l’essència de la festa i mantenir els actes més representatius com la missa del Crist, la Carxofa de Silla o el ball de la Dansa dels Porrots en xicotet format.

Ara ja tinc la ment posada en les pròximes festes. Espere i desitge que siguen les del retrobament; que ens puguem abraçar, que ens puguem besar i que puguem relacionar-nos com ho féiem abans, perquè estar junts, també és un element clau per a poder gaudir de la festa.

VD- Quin creu que és el punt fort de Silla?

VZ- Tenim moltes coses bones i hem de valorar. La gran quantitat de recursos turístics i recursos naturals amb què compta la nostra població és, sens dubte, un dels nostres punts forts. A més, Silla també té un teixit comercial fort. Som un poble que dona suport al comerç local.

VD- I la seua principal mancança?

VZ- Malauradament comptem amb les mateixes mancances que els pobles del nostre voltant. Hem de treballar perquè els nostres joves tinguen una oferta d’oci potent i no hagen d’anar-se’n a València per poder gaudir del seu temps lliure. És la nostra assignatura pendent.

VD- Com és el caràcter dels veïns i veïnes de la seua ciutat?

VZ- Els veïns i veïnes de Silla ens caracteritzem pel nostre caràcter obert, extravertit i acollidor. Som gent de poble, de caràcter mediterrani. Portem l’alegria i la festa al nostre ADN.

Vicent Zaragozá més a prop

VD- Com li agradaria que fora en un futur Silla?

VZ- Vull que totes i tots els nostres veïns i veïnes senten que Silla és el millor lloc que han pogut elegir per a viure. Un poble obert i ple d’oportunitats per a la ciutadania de Silla i per a tots aquells nouvinguts que han decidit que el nostre fora també el seu poble. Un referent a nivell nacional de model de gestió turística sostenible i on la cura de la natura i el medi ambient siga una prioritat.

Alcalde Silla

VD- És vosté dels que veu el got mig ple o mig buit?

VZ- Que puc pecar de ser molt exigent amb mi mateix i amb el meu equip, soc una persona optimista. Sempre veig el got mig ple. Ser optimista ens permet il·lusionar-nos cada dia en els projectes que, des de l’Ajuntament, portem a terme. Treballar amb força, ganes i il·lusió és la clau de l’èxit.

VD- Quina definició faria de vosté mateix?

VZ- No m’agrada definir-me a mi mateix, pense que és una cosa que han de fer les persones que em coneixen. No obstant això, intente treballar pel poble des de l’honestedat, l’esforç i el compromís amb les persones, valors que pense que són fonamentals per a aconseguir fer d’esta una societat millor.

VD- Al marge del treball, què se li dona bé?

VZ- M’agrada el que faig i, actualment, el que més m’ompli és treballar pel meu poble i la seua ciutadania.

VD- El seu principal hobby?

VZ- L’esport és el meu principal hobby, la meua passió. M’agrada molt el futbol, de fet, gaudisc com ningú veient tots i cadascun dels partits del Silla al nostre camp. A més a més, m’agrada molt eixir a córrer pel nostre terme. Esta pràctica és molt sanadora. Sempre que l’agenda m’ho permet, isc a córrer per la nostra marjal. Admirar el paisatge, respirar l’aire pur que ve de l’albufera, és el millor exemple del fet que l’esport és salut.

VD- On se’n va per a desconnectar?

VZ- M’agrada molt passejar pel terme de Silla. M’ompli de felicitat i és una forma de desconnectar de la rutina quan em fa falta carregar les piles.

VD- Què és el que més valora d’una persona?

VZ- M’agrada molt una frase que la meua mare em diu sempre, i és que «no hi ha home sense home». Totes i tots necessitem l’ajuda d’algú per a créixer, per a aprendre, per a aconseguir algun dels nostres objectius. Per este motiu, el que més valore de les persones és l’humiliat i la solidaritat.

VD- Admira algú?

VZ- La pandèmia ha fet que admire totes les persones que treballen i lluiten de valent per fer esta societat millor. A tots aquells que, malgrat tindre por, s’alçaven cada matí per anar a treballar i que no ens faltara de res en els moments més difícils. Caixers de supermercats, personal de neteja, sanitaris, transportistes… ells i elles són vertaders herois i heroïnes.

VD- Explique’m un record de la seua infància

VZ- Els moments amb la família mai s’obliden… Recorde amb molta estima els divendres de nit quan anava a visitar els meus iaios, i la meua iaia em preparava per a sopar un plat amb ou fregit i pit de pollastre i veiem junts el programa ‘Un, dos, tres…’ de Chicho Ibáñez Serrador. He tingut molta sort i una infància molt feliç.

http://www.silla.es/?fbclid=IwAR2ZXCpmWRRC7OotRjC-7LqKg9_6LxJN9ZRIJ-3FQjt_OqVYjlcRSIhuQ2A

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.