Cersei de ‘Juego de Tronos’ demana justícia per l’assassinat de Samuel

 

El crim de Samuel Luiz, el jove assassinat per homofòbia, ha commogut a tot el país, que fa uns dies es mobilitzava per diverses ciutats per a exigir justícia davant esta brutal agressió que va posar fi a la vida del jove gallec en la nit del passat divendres.

Milers de persones i de cares conegudes condemnaven estos fets tant al carrer com en les xarxes socials, i el renou ha sigut tal, que ha saltat al panorama internacional, on altres famosos han volgut també reivindicar el suport.

A ell s’han sumat rostres molt coneguts del panorama internacional. És el cas de l’actriu Lena Headey, popular per haver encarnat a Cersei Lannister, una de les grans protagonistes de la sèrie ‘Juego de Tronos’.

 

Lena Heady demana justícia per a Samuel

 

L’actriu no sols ha compartit una fotografia en la qual apareixia el jove de 24 anys, sinó que també s’ha fet eco de la notícia que publicava un mitjà estatunidenc per a informar els seus seguidors del cas.

L’artista va publicar en el seu compte d’Instagram una fotografia de Samuel acompanyada de la frase «Justice for Samuel Luiz» (Justícia per a Samuel Luis) i una explicació que atribueix un mòbil homòfob a l’agressió. Al costat d’ella, Headey va afegir la seua pròpia reflexió sobre l’ocorregut i la seua condemna «l’odi» i la «ignorància» dels qui no accepten les diferents orientacions sexuals que existeixen.

«Samuel, et mereixies viure una vida plena d’amor i felicitat … Lamente molt que l’odi, la por i la ignorància encara governen a molts. L’AMOR ÉS AMOR ÉS AMOR», va concloure l’actriu britànica.

 

Altres famosos

 

No ha sigut l’única artista internacional que s’ha referit al cas en les seues xarxes. El popular cantant Ricky Martin també va condemnar la brutal pallissa. «Diguen el seu nom (say his name) Samuel Luiz Muñiz. #JusticiaParaSamuel», va escriure l’artista porto-riqueny en Instagram, en castellà i anglés per a arribar a més seguidors de la seua comunitat.

 

 

La cantant sueca Zara Larsson també va realitzar diverses publicacions en les seues històries relacionades amb l’assassinat de Samuel i amb les agressions que el col·lectiu homosexual pateix a Espanya. «Per què continua succeint això? Per què la gent mata a uns altres per a qui estimen? Fotre, això realment em va trencar el cor», va escriure la compositora.

 

També el compte de la banda anglesa Years & Years, liderada per Olly Alexander, es va fer ressò del succés, reclamant que es compartira la «tràgica història» perquè «això necessita ser escoltat». «El nostre viatge per a estimar lliurement i ser nostre jo autèntic no ha acabat», afegien, deixant clar que el crim de Samuel s’ha convertit en un símbol de la lluita pel respecte a la diversitat i contra els crims d’odi a nivell internacional.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.