Cersei de ‘Juego de Tronos’ demana justícia per l’assassinat de Samuel

 

El crim de Samuel Luiz, el jove assassinat per homofòbia, ha commogut a tot el país, que fa uns dies es mobilitzava per diverses ciutats per a exigir justícia davant esta brutal agressió que va posar fi a la vida del jove gallec en la nit del passat divendres.

Milers de persones i de cares conegudes condemnaven estos fets tant al carrer com en les xarxes socials, i el renou ha sigut tal, que ha saltat al panorama internacional, on altres famosos han volgut també reivindicar el suport.

A ell s’han sumat rostres molt coneguts del panorama internacional. És el cas de l’actriu Lena Headey, popular per haver encarnat a Cersei Lannister, una de les grans protagonistes de la sèrie ‘Juego de Tronos’.

 

Lena Heady demana justícia per a Samuel

 

L’actriu no sols ha compartit una fotografia en la qual apareixia el jove de 24 anys, sinó que també s’ha fet eco de la notícia que publicava un mitjà estatunidenc per a informar els seus seguidors del cas.

L’artista va publicar en el seu compte d’Instagram una fotografia de Samuel acompanyada de la frase «Justice for Samuel Luiz» (Justícia per a Samuel Luis) i una explicació que atribueix un mòbil homòfob a l’agressió. Al costat d’ella, Headey va afegir la seua pròpia reflexió sobre l’ocorregut i la seua condemna «l’odi» i la «ignorància» dels qui no accepten les diferents orientacions sexuals que existeixen.

«Samuel, et mereixies viure una vida plena d’amor i felicitat … Lamente molt que l’odi, la por i la ignorància encara governen a molts. L’AMOR ÉS AMOR ÉS AMOR», va concloure l’actriu britànica.

 

Altres famosos

 

No ha sigut l’única artista internacional que s’ha referit al cas en les seues xarxes. El popular cantant Ricky Martin també va condemnar la brutal pallissa. «Diguen el seu nom (say his name) Samuel Luiz Muñiz. #JusticiaParaSamuel», va escriure l’artista porto-riqueny en Instagram, en castellà i anglés per a arribar a més seguidors de la seua comunitat.

 

 

La cantant sueca Zara Larsson també va realitzar diverses publicacions en les seues històries relacionades amb l’assassinat de Samuel i amb les agressions que el col·lectiu homosexual pateix a Espanya. «Per què continua succeint això? Per què la gent mata a uns altres per a qui estimen? Fotre, això realment em va trencar el cor», va escriure la compositora.

 

També el compte de la banda anglesa Years & Years, liderada per Olly Alexander, es va fer ressò del succés, reclamant que es compartira la «tràgica història» perquè «això necessita ser escoltat». «El nostre viatge per a estimar lliurement i ser nostre jo autèntic no ha acabat», afegien, deixant clar que el crim de Samuel s’ha convertit en un símbol de la lluita pel respecte a la diversitat i contra els crims d’odi a nivell internacional.

 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.