20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Felip VI signa els indults i la ultradreta li posa un malnom insultant

El trending topic #FelpudoVI, malnom amb el qual comptes de Twitter afins a l’extrema dreta han denominat al rei Felip VI després de la signatura dels indults als presos del procés, ha polaritzat la conversa en la xarxa social. La metxa la va prendre Isabel Díaz Ayuso amb les seues declaracions en Colón acusant a Pedro Sánchez de fer “còmplice” dels indults al monarca: “Què farà el rei d’Espanya a partir d’ara? Signarà estos indults? Li faran còmplice d’això?”.

En la roda de premsa després del Consell de Ministres del dimarts en el qual es va aprovar la mesura de gràcia, la portaveu del GovernMaría Jesús Montero, va deixar clar que Felip VIno té intervenció política” en este assumpte. Però no sembla que estes explicacions hagen convençut als comptes ultres, que ataquen ara a la monarquia armats de memes.

<

>

<

>

<

>

<

>

<

>

Els indults han generat gran discrepància

Els indults als 9 líders independentistes condemnats ha generat gran discrepància política entre els partits de l’oposició, especialment entre el PP i Vox, que han carregat durament contra el Govern per concedir-los i els acusen de “trair” a Espanya i al Parlament.

Fora de debat

El rei Felip VI s’havia mantingut fora del debat, perquè com en qualsevol indult o llei que s’aprove, la Constitució contempla que el seu paper es limite únicament a la ratificació, és a dir, a signar les lleis. El monarca, donada la seua posició i tal com figura en la Carta Magna, no pot expressar una opinió o preferència política, i el seu paper es limita a sancionar les lleis parlamentàries com a acte degut, sense dret a veto.

Els indults als independentistes han cobrat especial rellevància donada la seua transcendència política, però com en qualsevol altre indult, el monarca ha de sancionar la llei. Un aspecte que ara sembla que a molts no els ha agradat i s’ha viralitzat en xarxes socials el malnom de ‘Felpudo VI‘ per a criticar que el rei haja signat els indults.

Diferents teories sobre l’origen del curiós malnom

En Twitter s’ha convertit en tendència nacional i es comenta que el malnom ha arribat a través de l’empipament de l’extrema dreta, uns altres acusen directament a Isabel Díaz Ayuso per posar al monarca en el focus de la polèmica amb les seues controvertides paraules i també hi ha qui assenyala que tot és una faula i part de l’esquerra.

En qualsevol cas, “Felpudo VI” s’ha tornat viral i ja és Trending Topic nacional aconseguint la segona posició en tendències de Twitter a Espanya:

<

>

<

>

 

<

>

<

>

<

>

<

>

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor una infermera apunyalada per la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Una dona de 64 anys ha mort després de ser apunyalada en el seu lloc de treball a Benicàssim. La seua exparella, de 70 anys, ha sigut detingut i la Guàrdia Civil investiga.

La jutgessa demana a Telegram i WhatsApp els missatges de l’excap de gabinet de Mazón del 29-O

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha demanat a Telegram i WhatsApp els missatges del 29-O de l'excap de Gabinet de Mazón i amplia les diligències. A més, cita a testimonis i rebutja investigar la presa de Forata per falta de relació amb les defuncions.

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h a Alacant i l’interior nord de Castelló fins a la matinada del dimarts

Aemet ha activat l'avís groc per vent a Alacant i l'interior nord de Castelló fins a les 6.00 del dimarts, amb ratxes de fins a 80 km/h. També hi ha avisos a València per vent i fenòmens costaners.

El Llevant investigarà de manera interna el botellazo a Cömert

El club anuncia una revisió interna dels incidents després del derbi davant el València, inclòs el botellazo a Eray Cömert, i reforça el seu missatge de respecte.

La jutgessa de la DANA demana a Telegram i WhatsApp els missatges de Conca del 29-O

La magistrada demana per via internacional a Telegram i a WhatsApp els missatges de José Manuel Cuenca del 29-O. La mesura seguix a un informe de la Guàrdia Civil sobre les dificultats per a recuperar-los.

Bernabé espera que Pérez Llorca anuncie el cessament de Barcala este dimecres

La delegada del Govern reclama al president que demane la dimissió de Luis Barcala i l'a part de tots els seus càrrecs orgànics en la primera sessió de control. Emmarca la seua exigència en la polèmica per l'adjudicació de vivenda pública i critica el model del PP.

Ramazani passa de l’ostracisme als gols decisius al València

L'extrem belga, cedit pel Leeds, ha transformat el seu rol amb dos punts clau en la segona volta. De suplent habitual a tercer màxim golejador del València.

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.