Felip VI signa els indults i la ultradreta li posa un malnom insultant

El trending topic #FelpudoVI, malnom amb el qual comptes de Twitter afins a l’extrema dreta han denominat al rei Felip VI després de la signatura dels indults als presos del procés, ha polaritzat la conversa en la xarxa social. La metxa la va prendre Isabel Díaz Ayuso amb les seues declaracions en Colón acusant a Pedro Sánchez de fer “còmplice” dels indults al monarca: “Què farà el rei d’Espanya a partir d’ara? Signarà estos indults? Li faran còmplice d’això?”.

En la roda de premsa després del Consell de Ministres del dimarts en el qual es va aprovar la mesura de gràcia, la portaveu del GovernMaría Jesús Montero, va deixar clar que Felip VIno té intervenció política” en este assumpte. Però no sembla que estes explicacions hagen convençut als comptes ultres, que ataquen ara a la monarquia armats de memes.

<

>

<

>

<

>

<

>

<

>

Els indults han generat gran discrepància

Els indults als 9 líders independentistes condemnats ha generat gran discrepància política entre els partits de l’oposició, especialment entre el PP i Vox, que han carregat durament contra el Govern per concedir-los i els acusen de “trair” a Espanya i al Parlament.

Fora de debat

El rei Felip VI s’havia mantingut fora del debat, perquè com en qualsevol indult o llei que s’aprove, la Constitució contempla que el seu paper es limite únicament a la ratificació, és a dir, a signar les lleis. El monarca, donada la seua posició i tal com figura en la Carta Magna, no pot expressar una opinió o preferència política, i el seu paper es limita a sancionar les lleis parlamentàries com a acte degut, sense dret a veto.

Els indults als independentistes han cobrat especial rellevància donada la seua transcendència política, però com en qualsevol altre indult, el monarca ha de sancionar la llei. Un aspecte que ara sembla que a molts no els ha agradat i s’ha viralitzat en xarxes socials el malnom de ‘Felpudo VI‘ per a criticar que el rei haja signat els indults.

Diferents teories sobre l’origen del curiós malnom

En Twitter s’ha convertit en tendència nacional i es comenta que el malnom ha arribat a través de l’empipament de l’extrema dreta, uns altres acusen directament a Isabel Díaz Ayuso per posar al monarca en el focus de la polèmica amb les seues controvertides paraules i també hi ha qui assenyala que tot és una faula i part de l’esquerra.

En qualsevol cas, “Felpudo VI” s’ha tornat viral i ja és Trending Topic nacional aconseguint la segona posició en tendències de Twitter a Espanya:

<

>

<

>

 

<

>

<

>

<

>

<

>

Últimes notícies

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.