La gastrosiexta: quan s’ajunten tres plaers en un

 

Som conscients que no s’acaba d’inventar res nou. Perquè sí, és d’allò més normal menjar, tirar-se la migdiada i practicar sexe (abans o després això ja depén de cada persona). Però ara ha arribat el moment de conjuminar aeixos tres plaers en un només i convertir-lo en la cada vegada més coneguda com a gastrosiexta.

Què ens agrada a nosaltres un vocable nou per a afegir a la nostra rutina diària i si està compost per paraules tan suggeridores com menjar, sexe o migdiada molt millor! Perquè, reconeix-ho, estos són els tres plaers per antonomàsia, on la satisfacció va més enllà i es viu en estat pur. O ens diràs el contrari?

Què és la gastrosiexta?

 

Es tracta d’una nova rutina que unifica tres exercicis de plaer: el bon menjar, el bon descans (la migdiada) i el bon sexe. La combinació d’estes tres pràctiques converteixen la gastrosiexta en una medicina perfecta per a reduir l’estrés.

El primer pas d’este ritual consisteix a planificar una cita amb la parella i buscar un bon menú per a degustar junts. Pot fer-se en un restaurant o a casa. L’important és assaborir diferents plats, degustar-los i gaudir del moment del menjar en una bona companyia.

El següent pas de la gastrosiexta és anar-se a dormir la migdiada en parella, esta plaent pràctica tan espanyola i amb tants beneficis. Finalment, el tercer pas consisteix a deixar-se portar pel desig sexual.

 

Els tres passos de la gastrosiexta

 

1. Planificar un menjar romàntic

 

És recomanable, en quedar amb la parella per a menjar al migdia, no degustar qualsevol cosa, sinó optar per seleccionar plats que abellisquen molt als dos. Ha de prevaldre el plaer de degustar, més que el menjar per menjar, i fer-ho en bona companyia.

2. Descansar amb una bona migdiada

 

El següent pas és dormir la migdiada. Cal recordar que la migdiada aporta nombrosos beneficis per a la salut: es redueix l’estrés cardíac, es disminueix la pressió arterial i ens fa estar més creatius i resolutius. Alguns experts recorden que els éssers humans estem fets per a dormir dos vegades al dia i no una.

3. Deixar-se portar pel plaer sexual

 

La tercera part consisteix a practicar sexe amb la parella. Pot fer-se abans o després de la migdiada. El sexe aporta beneficis tant per a la salut física com psicològica, a més de ser fonamental per a gaudir d’una relació de parella saludable i ser bo per a enfortir l’autoestima.

 

Quins són els seus beneficis?

 

Existeixen alguns plaers en la vida que no són del tot beneficiosos per al nostre organisme, però en esta ocasió s’han anat a ajuntar tres coses que no són gens perjudicials ni per a nosaltres mateixos ni per a la gent que es troba al nostre voltant. L’únic que podria entrar una mica en dubte seria el de l’alimentació, però que si es fa des d’un punt de vista nutricional i saludable no existeix cap problema.

El primer que cal destacar és que quan les persones fem allò que veritablement ens apassiona ja entra en joc una pràctica dela més beneficiosa tant per al teu cos com la teua ment. I després ja venen tots els aspectes positius en els quals pot repercutir la gastrosiexta. 

 

Beneficis de la gastrosiexta

 

-Combatre i alliberament de l’estrés.
-Reduir malalties cardiovasculars (disminució de la pressió arterial + major oxigenació de la sang).
-S’estimulen i treballen els cinc sentits.
-Millora de les funcions cognitives.
-Alliberament d’endorfines (augmenta la sensació de benestar).
-Bon humor i percepció positiva de l’entorn.
-Descansar no sols el cos, sinó també la ment. Pel que augmenta la concentració en la resta d’aspectes la nostra vida com per exemple per al treball o presa de decisions.
-Augmenta l’autoestima.
-Millora les relacions de parella (major comunicació).

 

Hauries de ser una pràctica habitual?

 

La gastrosiexta es pot practicar tan sovint com siga possible i els experts consideren que és una rutina molt saludable que pot convertir-se en una pràctica habitual si així ho desitja la parella.

Per tant, la pràctica de la gastrosiexta és totalment recomanable, això sí, ha de ser un desig i no convertir-se en una imposició. Pot ocórrer que al principi tinguem ganes de practicar-la, però que després ens adonem que en alçar-nos de la migdiada no connectem amb el desig sexual. No passa res, en este cas el millor és alçar-se i deixar que la sexualitat fluïsca en un altre moment.

Cal recalcar que l’ideal seria practicar la gastrosiexta durant tot l’any, sent el millor remei per a l’estrés i l’ansietat. De totes maneres, si no és possible per tema d’horaris i compromisos professionals, pot practicar-se durant el cap de setmana o en vacances.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.