16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Guàrdia Civil ix en defensa dels ‘crims’ anglesos contra la paella

Aquesta setmana, en concret el dimarts, s’ha celebrat el Dia Internacional de la Paella. És probablement el plat espanyol per excel·lència i el més conegut fora de les nostres fronteres.

Però, d’una banda, la paella és una d’aqueixes receptes subjectes a un purisme per part d’alguns dels seus fanàtics, sobretot a València, quant als seus ingredients i maneres de preparació.

I d’altra banda, és un plat que s’ha vist subjecte a nombroses modificacions a causa de la globalització, amb algunes versions que fan al comensal espanyol tirar-se les mans al capdavant.

Però seguint la seua vocació de defensa del ciutadà i el seu lema ‘Tot per la pàtria‘, la Guàrdia Civil ha eixit al pas d’aquestes aberracions i en el seu compte de Twitter s’ha mostrat disposada a implicar-se en l’assumpte.
Que hui és el Dia Mundial de la paella?… Doncs a celebrar-ho amb una… però de les bones, no aqueixes coses que embenen per ací…“, va dir el cos en el seu tuit, acompanyat d’un ‘sàndwitx de paella’, a la venda en la principal cadena de supermercats del Regne Unit, Tesco.
“El ‘sàndwitx de paella‘ per a uns és heretgia, per a uns altres degolla el bon gust i fins podria atemptar contra la salut”, va dir amb humor la Guàrdia Civil. “Atendrem denúncies“, van concloure.


Del que era una simple broma, la premsa anglesa s’ha fet eco. El periòdic Daily Mail flama a la Guàrdia Civil la “inquisició de la paella”.

En l’article dedicat assenyalen que pel que sembla la Guàrdia Civil no té suficient amb perseguir el crim que ara “critica a Tesco per un sàndwitx de paella herètic

Tesco és el gegant de supermercats anglés del qual va eixir la idea del sàndwitx de paella, un menjar que segur a molts anglesos convenç, però no tindria gens d’èxit a Espanya.

En el tuit, la Guàrdia Civil ironitzava amb l’aliment i en l’article dedicat a la benemèrita destaquen que acusaven “el gegant britànic dels supermercats de crear un risc per a la salut en utilitzar el plat d’arròs tradicional del seu país com a farciment de sàndwitx”.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.