17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

La Guàrdia Civil ix en defensa dels ‘crims’ anglesos contra la paella

Aquesta setmana, en concret el dimarts, s’ha celebrat el Dia Internacional de la Paella. És probablement el plat espanyol per excel·lència i el més conegut fora de les nostres fronteres.

Però, d’una banda, la paella és una d’aqueixes receptes subjectes a un purisme per part d’alguns dels seus fanàtics, sobretot a València, quant als seus ingredients i maneres de preparació.

I d’altra banda, és un plat que s’ha vist subjecte a nombroses modificacions a causa de la globalització, amb algunes versions que fan al comensal espanyol tirar-se les mans al capdavant.

Però seguint la seua vocació de defensa del ciutadà i el seu lema ‘Tot per la pàtria‘, la Guàrdia Civil ha eixit al pas d’aquestes aberracions i en el seu compte de Twitter s’ha mostrat disposada a implicar-se en l’assumpte.
Que hui és el Dia Mundial de la paella?… Doncs a celebrar-ho amb una… però de les bones, no aqueixes coses que embenen per ací…“, va dir el cos en el seu tuit, acompanyat d’un ‘sàndwitx de paella’, a la venda en la principal cadena de supermercats del Regne Unit, Tesco.
“El ‘sàndwitx de paella‘ per a uns és heretgia, per a uns altres degolla el bon gust i fins podria atemptar contra la salut”, va dir amb humor la Guàrdia Civil. “Atendrem denúncies“, van concloure.


Del que era una simple broma, la premsa anglesa s’ha fet eco. El periòdic Daily Mail flama a la Guàrdia Civil la “inquisició de la paella”.

En l’article dedicat assenyalen que pel que sembla la Guàrdia Civil no té suficient amb perseguir el crim que ara “critica a Tesco per un sàndwitx de paella herètic

Tesco és el gegant de supermercats anglés del qual va eixir la idea del sàndwitx de paella, un menjar que segur a molts anglesos convenç, però no tindria gens d’èxit a Espanya.

En el tuit, la Guàrdia Civil ironitzava amb l’aliment i en l’article dedicat a la benemèrita destaquen que acusaven “el gegant britànic dels supermercats de crear un risc per a la salut en utilitzar el plat d’arròs tradicional del seu país com a farciment de sàndwitx”.

Últimes notícies

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.

Vox supedita el seu suport a Pérez Llorca al discurs d’investidura en Les Corts

Vox va deixar en l'aire el seu suport al candidat del PP, Juanfran Pérez Llorca, i el va condicionar al que expose en el debat d'investidura d'este dijous en Les Corts.

Mor un ancià de 89 anys atropellat a Algemesí i el conductor és detingut

Un home de 89 anys ha mort després de ser atropellat a Algemesí. El conductor, que va continuar circulant amb un camió xicotet, ha sigut detingut a Alaquàs.