11.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

La Guàrdia Civil ix en defensa dels ‘crims’ anglesos contra la paella

Aquesta setmana, en concret el dimarts, s’ha celebrat el Dia Internacional de la Paella. És probablement el plat espanyol per excel·lència i el més conegut fora de les nostres fronteres.

Però, d’una banda, la paella és una d’aqueixes receptes subjectes a un purisme per part d’alguns dels seus fanàtics, sobretot a València, quant als seus ingredients i maneres de preparació.

I d’altra banda, és un plat que s’ha vist subjecte a nombroses modificacions a causa de la globalització, amb algunes versions que fan al comensal espanyol tirar-se les mans al capdavant.

Però seguint la seua vocació de defensa del ciutadà i el seu lema ‘Tot per la pàtria‘, la Guàrdia Civil ha eixit al pas d’aquestes aberracions i en el seu compte de Twitter s’ha mostrat disposada a implicar-se en l’assumpte.
Que hui és el Dia Mundial de la paella?… Doncs a celebrar-ho amb una… però de les bones, no aqueixes coses que embenen per ací…“, va dir el cos en el seu tuit, acompanyat d’un ‘sàndwitx de paella’, a la venda en la principal cadena de supermercats del Regne Unit, Tesco.
“El ‘sàndwitx de paella‘ per a uns és heretgia, per a uns altres degolla el bon gust i fins podria atemptar contra la salut”, va dir amb humor la Guàrdia Civil. “Atendrem denúncies“, van concloure.


Del que era una simple broma, la premsa anglesa s’ha fet eco. El periòdic Daily Mail flama a la Guàrdia Civil la “inquisició de la paella”.

En l’article dedicat assenyalen que pel que sembla la Guàrdia Civil no té suficient amb perseguir el crim que ara “critica a Tesco per un sàndwitx de paella herètic

Tesco és el gegant de supermercats anglés del qual va eixir la idea del sàndwitx de paella, un menjar que segur a molts anglesos convenç, però no tindria gens d’èxit a Espanya.

En el tuit, la Guàrdia Civil ironitzava amb l’aliment i en l’article dedicat a la benemèrita destaquen que acusaven “el gegant britànic dels supermercats de crear un risc per a la salut en utilitzar el plat d’arròs tradicional del seu país com a farciment de sàndwitx”.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.