La Guàrdia Civil ix en defensa dels ‘crims’ anglesos contra la paella

Aquesta setmana, en concret el dimarts, s’ha celebrat el Dia Internacional de la Paella. És probablement el plat espanyol per excel·lència i el més conegut fora de les nostres fronteres.

Però, d’una banda, la paella és una d’aqueixes receptes subjectes a un purisme per part d’alguns dels seus fanàtics, sobretot a València, quant als seus ingredients i maneres de preparació.

I d’altra banda, és un plat que s’ha vist subjecte a nombroses modificacions a causa de la globalització, amb algunes versions que fan al comensal espanyol tirar-se les mans al capdavant.

Però seguint la seua vocació de defensa del ciutadà i el seu lema ‘Tot per la pàtria‘, la Guàrdia Civil ha eixit al pas d’aquestes aberracions i en el seu compte de Twitter s’ha mostrat disposada a implicar-se en l’assumpte.
«Que hui és el Dia Mundial de la paella?… Doncs a celebrar-ho amb una… però de les bones, no aqueixes coses que embenen per ací…«, va dir el cos en el seu tuit, acompanyat d’un ‘sàndwitx de paella’, a la venda en la principal cadena de supermercats del Regne Unit, Tesco.
«El ‘sàndwitx de paella‘ per a uns és heretgia, per a uns altres degolla el bon gust i fins podria atemptar contra la salut», va dir amb humor la Guàrdia Civil. «Atendrem denúncies«, van concloure.


Del que era una simple broma, la premsa anglesa s’ha fet eco. El periòdic Daily Mail flama a la Guàrdia Civil la “inquisició de la paella”.

En l’article dedicat assenyalen que pel que sembla la Guàrdia Civil no té suficient amb perseguir el crim que ara “critica a Tesco per un sàndwitx de paella herètic

Tesco és el gegant de supermercats anglés del qual va eixir la idea del sàndwitx de paella, un menjar que segur a molts anglesos convenç, però no tindria gens d’èxit a Espanya.

En el tuit, la Guàrdia Civil ironitzava amb l’aliment i en l’article dedicat a la benemèrita destaquen que acusaven “el gegant britànic dels supermercats de crear un risc per a la salut en utilitzar el plat d’arròs tradicional del seu país com a farciment de sàndwitx”.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.