L’estafa on t’etiqueten a Instagram i te diuen que has guanyat un iPhone 13

 

Si t’ha arribat una notificació al teu Instagram informant que has guanyat un iPhone 13, es fals. Aquesta publicació enganyosa amaga una perillosa estafa i qualsevol pot ser víctima. Multitud d’usuaris d’Espanya així ho han manifestat a través d’altres xarxes socials com Twitter: «Tinc tants iPhone 13 que ja puc muntar la meua pròpia Apple Store» o «el meu dècim Iphone 13 en el que va de dia», assenyalen diversos usuaris a través de Twitter.

Si et succeeix o t’ha passat, és molt important no punxar en l’enllaç que t’indiquen (solen estar en les biografies d’aqueixos perfils) perquè si fas clic et «conviden» introduir les dades de la teua targeta bancària per a accedir al supòsit iPhone 13 per tan sols dos euros i així poder robar-te les teues dades. Compte amb caure en aquest parany camuflat!

Estafa Instagram

Aquestes són les recomanacions per a reportar aquests comptes que realitzen frau:

  • Ingressa en la publicació on has sigut etiquetat
  • Prem els tres puntets de la cantonada superior i selecciona ‘reportar’
  • El següent pas és reportar la publicació per ‘frau’
  • Una vegada seguits aquests passos, Instagram et dona l’opció de bloquejar aqueix compte i totes les que es facen des d’aqueixa IP, així aqueixa persona o robot no podrà tornar a etiquetar-te en publicacions enganyoses

A més, a través d’Instagram, pots triar que només t’etiqueten en la xarxa social els usuaris als quals tu segueixes. Per a fer això per seguretat has d’accedir a Configuració – Privacitat i després prémer en Publicacions. Ací haver de canviar les opcions de permisos d’etiqueta. Pots permetre que no t’etiquete ningú o només les persones que segueixes.

Últimes notícies

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.