L’estafa on t’etiqueten a Instagram i te diuen que has guanyat un iPhone 13

 

Si t’ha arribat una notificació al teu Instagram informant que has guanyat un iPhone 13, es fals. Aquesta publicació enganyosa amaga una perillosa estafa i qualsevol pot ser víctima. Multitud d’usuaris d’Espanya així ho han manifestat a través d’altres xarxes socials com Twitter: “Tinc tants iPhone 13 que ja puc muntar la meua pròpia Apple Store” o “el meu dècim Iphone 13 en el que va de dia”, assenyalen diversos usuaris a través de Twitter.

Si et succeeix o t’ha passat, és molt important no punxar en l’enllaç que t’indiquen (solen estar en les biografies d’aqueixos perfils) perquè si fas clic et “conviden” introduir les dades de la teua targeta bancària per a accedir al supòsit iPhone 13 per tan sols dos euros i així poder robar-te les teues dades. Compte amb caure en aquest parany camuflat!

Estafa Instagram

Aquestes són les recomanacions per a reportar aquests comptes que realitzen frau:

  • Ingressa en la publicació on has sigut etiquetat
  • Prem els tres puntets de la cantonada superior i selecciona ‘reportar’
  • El següent pas és reportar la publicació per ‘frau’
  • Una vegada seguits aquests passos, Instagram et dona l’opció de bloquejar aqueix compte i totes les que es facen des d’aqueixa IP, així aqueixa persona o robot no podrà tornar a etiquetar-te en publicacions enganyoses

A més, a través d’Instagram, pots triar que només t’etiqueten en la xarxa social els usuaris als quals tu segueixes. Per a fer això per seguretat has d’accedir a Configuració – Privacitat i després prémer en Publicacions. Ací haver de canviar les opcions de permisos d’etiqueta. Pots permetre que no t’etiquete ningú o només les persones que segueixes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.