Polèmica a Castelló: «Açò és Espanya i, si vols que et servim, ho demanes en castellà»

 

Un veí de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha denunciat a través de les xarxes socials haver patit discriminació per parlar en valencià en un restaurant del Grau de Castelló.

 

Pel que sembla, aquest passat diumenge, el denunciant es trobava de vacances al costat de la seua família quan van decidir anar a menjar al restaurant Suquet de Rap. El protagonista dels fets va intentar demanar la comanda fent ús de la seua llengua pròpia -el valencià-, no obstant això, la cambrera es va negar a atendre’ls si parlaven en català. Per a més inri, el gerent del local va secundar a la seua empleada i es va sumar a l’atac de la cambrera contra el client: «A mi em sembla molt bé que vulgues parlar en el teu dialecte, però açò és Espanya i, si vols que et servim, ho fas en castellà».

 

 

Immediatament, l’afectat va demanar un full de reclamacions al restaurant explicant els fets. Posteriorment, es va dirigir a la Plataforma per la Llengua per a rebre assessorament. Aquest dilluns, ha presentat una denúncia al Ministeri de Consum i a l’Oficina de Drets Lingüístics del País Valencià amb la finalitat que el restaurant de Castelló assumisca responsabilitats. 

 

«És fàcil que hi haja una intenció comunicativa entre els treballadors i els clients, però en aquest cas, des del primer moment, la intenció d’entendre’ns no existia. Ens vam quedar amb un pam de nas», ha declarat el client a À Punt.

 

«La cambrera és madrilenya»

Els responsables del restaurant ‘Suquet de Rap’ han publicat una explicació dels fets en el seu compte de Facebook on remarquen que la cambrera del local és madrilenya i que per raons òbvies desconeix el valencià. En cap moment han demanat disculpes per discriminar els clients per usar la seua llengua pròpia

 

“Nosaltres no prohibim l’ús de cap llengua als nostres establiments. Som amants de les llengües i, sobretot de la nostra. El valencià”, afirmen en la publicació en les xarxes. 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nando De Colo anuncia la seua retirada després d’una lesió a Turquia

Nando De Colo, exjugador de la NBA i del València Basket, confirma que es retirarà al final de la temporada amb Fenerbahce Beko després de lesionar-se un tendó.

Sergio García encara el seu Masters 27 amb dubtes i es marca com a objectiu passar el tall

Sergio García afronta el seu Masters número 27 en Augusta amb poca confiança en el seu joc recent i es conforma amb superar el tall en el primer major de la temporada.

Les gelades de finals de març provoquen 4 milions en pèrdues en caquis i fruiters valencians

Les baixes temperatures registrades entre el 28 i el 30 de març han danyat sobretot caquis i fruiters d'estiu en unes 1.200 hectàrees de la Comunitat Valenciana, amb pèrdues estimades en quatre milions d'euros.

Baptista es retira lesionat davant Berrettini i diu adeu al Masters 1000 de Montecarlo

Roberto Bautista s'ha retirat en el seu debut en el Masters 1000 de Montecarlo davant Matteo Berrettini després de tot just 23 minuts de joc, deixant a Carlos Alcaraz com a únic espanyol en el quadre.

Desarticulada una banda lituana que robava i revenia cotxes en la Axarquía

La Policia ha desarticulat una organització d'origen lituà especialitzada a robar vehicles d'una mateixa marca japonesa en la Axarquía i revendre'ls després de falsificar la seua identitat, amb sis detinguts a Màlaga, Almeria i Alacant.

Desmantellat un taller tèxtil clandestí que explotava a 26 treballadors a Camp de Túria

La Policia Nacional ha desmantellat un taller tèxtil clandestí a Camp de Túria on 26 persones treballaven sense contracte ni alta en la Seguretat Social, la majoria en situació irregular, i ha detingut a dos hòmens com a presumptes responsables de l'entramat empresarial.

La UPV reunix a José Luis Sastre, Bermúdez de Castro i Paloma del Riu en la segona edició de Llegir consciència

La Universitat Politècnica de València celebra la segona edició de Llegir consciència, un cicle que unix literatura, actualitat i divulgació científica amb tres trobades obertes al públic.

El València s’estanca davant la zona alta: onze partits sense guanyar als set primers

El València encadena nou derrotes i dos empats en els seus onze enfrontaments d'esta Lliga enfront dels set primers classificats, amb un balanç molt negatiu de gols.