Polèmica a Castelló: «Açò és Espanya i, si vols que et servim, ho demanes en castellà»

 

Un veí de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha denunciat a través de les xarxes socials haver patit discriminació per parlar en valencià en un restaurant del Grau de Castelló.

 

Pel que sembla, aquest passat diumenge, el denunciant es trobava de vacances al costat de la seua família quan van decidir anar a menjar al restaurant Suquet de Rap. El protagonista dels fets va intentar demanar la comanda fent ús de la seua llengua pròpia -el valencià-, no obstant això, la cambrera es va negar a atendre’ls si parlaven en català. Per a més inri, el gerent del local va secundar a la seua empleada i es va sumar a l’atac de la cambrera contra el client: «A mi em sembla molt bé que vulgues parlar en el teu dialecte, però açò és Espanya i, si vols que et servim, ho fas en castellà».

 

 

Immediatament, l’afectat va demanar un full de reclamacions al restaurant explicant els fets. Posteriorment, es va dirigir a la Plataforma per la Llengua per a rebre assessorament. Aquest dilluns, ha presentat una denúncia al Ministeri de Consum i a l’Oficina de Drets Lingüístics del País Valencià amb la finalitat que el restaurant de Castelló assumisca responsabilitats. 

 

«És fàcil que hi haja una intenció comunicativa entre els treballadors i els clients, però en aquest cas, des del primer moment, la intenció d’entendre’ns no existia. Ens vam quedar amb un pam de nas», ha declarat el client a À Punt.

 

«La cambrera és madrilenya»

Els responsables del restaurant ‘Suquet de Rap’ han publicat una explicació dels fets en el seu compte de Facebook on remarquen que la cambrera del local és madrilenya i que per raons òbvies desconeix el valencià. En cap moment han demanat disculpes per discriminar els clients per usar la seua llengua pròpia

 

“Nosaltres no prohibim l’ús de cap llengua als nostres establiments. Som amants de les llengües i, sobretot de la nostra. El valencià”, afirmen en la publicació en les xarxes. 

 

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU