Polèmica a Castelló: «Açò és Espanya i, si vols que et servim, ho demanes en castellà»

 

Un veí de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha denunciat a través de les xarxes socials haver patit discriminació per parlar en valencià en un restaurant del Grau de Castelló.

 

Pel que sembla, aquest passat diumenge, el denunciant es trobava de vacances al costat de la seua família quan van decidir anar a menjar al restaurant Suquet de Rap. El protagonista dels fets va intentar demanar la comanda fent ús de la seua llengua pròpia -el valencià-, no obstant això, la cambrera es va negar a atendre’ls si parlaven en català. Per a més inri, el gerent del local va secundar a la seua empleada i es va sumar a l’atac de la cambrera contra el client: «A mi em sembla molt bé que vulgues parlar en el teu dialecte, però açò és Espanya i, si vols que et servim, ho fas en castellà».

 

 

Immediatament, l’afectat va demanar un full de reclamacions al restaurant explicant els fets. Posteriorment, es va dirigir a la Plataforma per la Llengua per a rebre assessorament. Aquest dilluns, ha presentat una denúncia al Ministeri de Consum i a l’Oficina de Drets Lingüístics del País Valencià amb la finalitat que el restaurant de Castelló assumisca responsabilitats. 

 

«És fàcil que hi haja una intenció comunicativa entre els treballadors i els clients, però en aquest cas, des del primer moment, la intenció d’entendre’ns no existia. Ens vam quedar amb un pam de nas», ha declarat el client a À Punt.

 

«La cambrera és madrilenya»

Els responsables del restaurant ‘Suquet de Rap’ han publicat una explicació dels fets en el seu compte de Facebook on remarquen que la cambrera del local és madrilenya i que per raons òbvies desconeix el valencià. En cap moment han demanat disculpes per discriminar els clients per usar la seua llengua pròpia

 

“Nosaltres no prohibim l’ús de cap llengua als nostres establiments. Som amants de les llengües i, sobretot de la nostra. El valencià”, afirmen en la publicació en les xarxes. 

 

Últimes notícies

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.