Polèmica a Castelló: «Açò és Espanya i, si vols que et servim, ho demanes en castellà»

 

Un veí de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha denunciat a través de les xarxes socials haver patit discriminació per parlar en valencià en un restaurant del Grau de Castelló.

 

Pel que sembla, aquest passat diumenge, el denunciant es trobava de vacances al costat de la seua família quan van decidir anar a menjar al restaurant Suquet de Rap. El protagonista dels fets va intentar demanar la comanda fent ús de la seua llengua pròpia -el valencià-, no obstant això, la cambrera es va negar a atendre’ls si parlaven en català. Per a més inri, el gerent del local va secundar a la seua empleada i es va sumar a l’atac de la cambrera contra el client: «A mi em sembla molt bé que vulgues parlar en el teu dialecte, però açò és Espanya i, si vols que et servim, ho fas en castellà».

 

 

Immediatament, l’afectat va demanar un full de reclamacions al restaurant explicant els fets. Posteriorment, es va dirigir a la Plataforma per la Llengua per a rebre assessorament. Aquest dilluns, ha presentat una denúncia al Ministeri de Consum i a l’Oficina de Drets Lingüístics del País Valencià amb la finalitat que el restaurant de Castelló assumisca responsabilitats. 

 

«És fàcil que hi haja una intenció comunicativa entre els treballadors i els clients, però en aquest cas, des del primer moment, la intenció d’entendre’ns no existia. Ens vam quedar amb un pam de nas», ha declarat el client a À Punt.

 

«La cambrera és madrilenya»

Els responsables del restaurant ‘Suquet de Rap’ han publicat una explicació dels fets en el seu compte de Facebook on remarquen que la cambrera del local és madrilenya i que per raons òbvies desconeix el valencià. En cap moment han demanat disculpes per discriminar els clients per usar la seua llengua pròpia

 

“Nosaltres no prohibim l’ús de cap llengua als nostres establiments. Som amants de les llengües i, sobretot de la nostra. El valencià”, afirmen en la publicació en les xarxes. 

 

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.