19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Polèmica a Castelló: «Açò és Espanya i, si vols que et servim, ho demanes en castellà»

 

Un veí de la localitat de Xàtiva, capital de la comarca de la Costera (València), ha denunciat a través de les xarxes socials haver patit discriminació per parlar en valencià en un restaurant del Grau de Castelló.

 

Pel que sembla, aquest passat diumenge, el denunciant es trobava de vacances al costat de la seua família quan van decidir anar a menjar al restaurant Suquet de Rap. El protagonista dels fets va intentar demanar la comanda fent ús de la seua llengua pròpia -el valencià-, no obstant això, la cambrera es va negar a atendre’ls si parlaven en català. Per a més inri, el gerent del local va secundar a la seua empleada i es va sumar a l’atac de la cambrera contra el client: «A mi em sembla molt bé que vulgues parlar en el teu dialecte, però açò és Espanya i, si vols que et servim, ho fas en castellà».

 

 

Immediatament, l’afectat va demanar un full de reclamacions al restaurant explicant els fets. Posteriorment, es va dirigir a la Plataforma per la Llengua per a rebre assessorament. Aquest dilluns, ha presentat una denúncia al Ministeri de Consum i a l’Oficina de Drets Lingüístics del País Valencià amb la finalitat que el restaurant de Castelló assumisca responsabilitats. 

 

«És fàcil que hi haja una intenció comunicativa entre els treballadors i els clients, però en aquest cas, des del primer moment, la intenció d’entendre’ns no existia. Ens vam quedar amb un pam de nas», ha declarat el client a À Punt.

 

«La cambrera és madrilenya»

Els responsables del restaurant ‘Suquet de Rap’ han publicat una explicació dels fets en el seu compte de Facebook on remarquen que la cambrera del local és madrilenya i que per raons òbvies desconeix el valencià. En cap moment han demanat disculpes per discriminar els clients per usar la seua llengua pròpia

 

“Nosaltres no prohibim l’ús de cap llengua als nostres establiments. Som amants de les llengües i, sobretot de la nostra. El valencià”, afirmen en la publicació en les xarxes. 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha sostingut que el protocol es va complir rigorosament durant la dana i que per això no va haver-hi víctimes en ferrocarrils. Ha negat retards en el tall del metre i ha explicat que va actuar amb la informació oficial disponible.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.

L’efecte Castro es diluïx: el Llevant encadena quatre derrotes seguides

L'equip és penúltim a set punts de la salvació i acumula tres partits sense marcar; l'impuls inicial amb Luís Castro s'ha esvaït.

Detinguts quatre empleats d’immobiliàries a Alacant per estafar a compradors estrangers

La Policia Nacional ha arrestat a tres hòmens i una dona de dos immobiliàries a Alacant per cobrar arres de vivendes inviables i manipular documentació. El perjuí supera els 100.000 euros i la causa continua oberta.