Superlluna de cérvol: Què és i quan puc veure-la?

Durant l’any succeeixen fenòmens relacionats amb la naturalesa que tothom vol i sap gaudir. La lluna plena és un d’ells i, durant aquest mes de juliol, la Superlluna del cérvol serà una de les més grans, brillants i espectaculars del 2022. El dia 13 de juliol aquesta lluna il·luminarà el cel, sent un 30% més brillant de l’habitual.

Per què es diu Superluna de cérvol

El motiu pel qual aquesta superlluna rep aquest nom és molt senzill. S’utilitza aquest terme perquè la gent que treballa en la naturalesa i té contacte amb aquests animals, els cérvols, es van adonar que era durant el mes de juliol quan més forts els començaven a eixir les astes.

Quan puc veure-la

Durant aquest dimecres 13 de juliol a les 20.38 hores la superlluna de juliol aconseguirà la seua màxima plenitud. Com encara serà de dia i la lluentor de la lluna plena no es podrà apreciar amb totalitat, caldrà esperar que fosquege. Una vegada això ocórrega, aquell que ho desitge, podrà contemplar la lluna la més il·luminada possible.

Aquestes superllunes tenen lloc en el moment en el qual la Lluna està més prop de la Terra, és a dir, a menys de 360.000 quilòmetres del centre del planeta. Això provoca que, en estar més prop de l’horitzó, la perspectiva ens faça creure que és més gran del normal, alguna cosa que es coneix com a ‘il·lusió de la Lluna’.

La superlluna es convertirà en la més pròxima al nostre planeta enguany, es posicionarà a 357.423 quilòmetres pel que es veurà un 7% més gran de l’habitual. L’última superlluna de l’any serà el 12 d’agost. Es coneix com a superlluna de l’esturió per ser la millor època de l’any per a pescar-los.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.