Superlluna de cérvol: Què és i quan puc veure-la?

Durant l’any succeeixen fenòmens relacionats amb la naturalesa que tothom vol i sap gaudir. La lluna plena és un d’ells i, durant aquest mes de juliol, la Superlluna del cérvol serà una de les més grans, brillants i espectaculars del 2022. El dia 13 de juliol aquesta lluna il·luminarà el cel, sent un 30% més brillant de l’habitual.

Per què es diu Superluna de cérvol

El motiu pel qual aquesta superlluna rep aquest nom és molt senzill. S’utilitza aquest terme perquè la gent que treballa en la naturalesa i té contacte amb aquests animals, els cérvols, es van adonar que era durant el mes de juliol quan més forts els començaven a eixir les astes.

Quan puc veure-la

Durant aquest dimecres 13 de juliol a les 20.38 hores la superlluna de juliol aconseguirà la seua màxima plenitud. Com encara serà de dia i la lluentor de la lluna plena no es podrà apreciar amb totalitat, caldrà esperar que fosquege. Una vegada això ocórrega, aquell que ho desitge, podrà contemplar la lluna la més il·luminada possible.

Aquestes superllunes tenen lloc en el moment en el qual la Lluna està més prop de la Terra, és a dir, a menys de 360.000 quilòmetres del centre del planeta. Això provoca que, en estar més prop de l’horitzó, la perspectiva ens faça creure que és més gran del normal, alguna cosa que es coneix com a ‘il·lusió de la Lluna’.

La superlluna es convertirà en la més pròxima al nostre planeta enguany, es posicionarà a 357.423 quilòmetres pel que es veurà un 7% més gran de l’habitual. L’última superlluna de l’any serà el 12 d’agost. Es coneix com a superlluna de l’esturió per ser la millor època de l’any per a pescar-los.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.