El testimoni viral sobre la vacuna del coronavirus que ha triomfat en les xarxes

 

Este any pretén servir com resposta a la principal amenaça que assetja les nostres vides des del passat curs, cada dia la lluita contra la pandèmia pareix avançar, sobretot des de què es va iniciar en el nostre país el pla de vacunació. La mesura, que encara que en un primer moment es pot catalogar com a positiva, ha sigut tal el ressò mediàtic que s’ha generat al voltant de la seua creació, que tot el món ha aportat la seua opinió.

 

Una, que en la majoria de casos seria completament respectable si estiguera fonamentada de manera empírica, però la majoria de les mateixes atenen a suposicions conspiranoiques que provenen del vocal social de les xarxes; sempre respectable s’ha de dir.

 

Per una altra banda, se situen aquells escèptics que consideren que davant la gravetat de la malaltia, més els curts terminis de preparació per a una cura, el resultat pot ser perillós i sobretot, perillosos a causa d’uns efectes secundaris poc comprovats. El que està clar és que la polèmica seguix i, pel seu to, pareix que ens acompanyarà fins al final de la pandèmia.

 

«Ahir em van vacunar contra la Covid-19»

Este va ser el titular que va servir de dinamita en Twitter. La usuària @AnnDesola va compartir la seua experiència personal després de la vacunació i ha explicat el que per ara són els efectes secundaris després del procés de prevenció.

 

La usuària va decidir obrir un fil amb totes les conseqüències negatives que havia portat el pla de prevenció organitzat pel govern espanyol. Alguns esperaven un fil que explicara tota classe de catàstrofes i malediccions, xips de control, o qualsevol element que porte l’apocalipsi al món.

 

«M’ha fet un poc de mal en traure’m la tireta perquè s’havia enganxat en la pell. Tanque fil», deia la usuària en Twitter. A voltes, poques paraules expressen a la perfecció una llista de vocables poc ordenats. I és que la seua intenció amb la publicació era transmetre un poc de tranquil·litat i ajudar a calmar els rumors que han sorgit des de què va començar el pla de vacunació.

 

El motiu pel que ha sigut vacunada és que exercix laboralment en un centre sanitari, fet que explica que li hagen administrat la dosi pertinent. En només unes hores, el tweet va conseguir més de 70.000 m’agrada i més de 12.000 retuits. Encara que el millor han sigut els comentaris que ha deixat, la majoria en la mateixa tendència escèptica.

 

Una onada de teories

«Només diré que si la Covid va ser creada expressament per a reduir la població, un dels efectes secundaris seria la infertilitat, i la veritat, amb la meitat dels que som aniríem bé» o «Brilles en la foscor ara? Perquè si no quin engany» són algunes de les respostes que ha deixat el fil, a pesar de què la majoria ha mostrat la seua indignació pel tractament de la creadora del fil.

 

Els missatges de preocupació més repetits tenien en compte l’actor químic de la Talidomida, els efectes secundaris relacionats amb la fertilitat, la simptomatologia persistent a llarg termini, el temps de desenvolupament per les dosis o la conservació i distribució a nivell global. També han sigut molts els que han volgut posar un poc d’humor a la situació i han realitzat memes amb la seqüència d’arguments.

 

Des que el passat 28 de desembre es va iniciar el procés de vacunació sobre la població, el nombre de persones vacunades en Espanya supera les 50.000, una xifra que ben prompte augmentarà per les 350.000 dosis distribuïdes per les multinacionals Pfizer i BioNTech.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.