Xats secrets de WhatsApp: per a què serveixen i com s’activen

WhatsApp es va convertir en una de les aplicacions de missatgeria més populars del món. Amb els seus milers de milions d’usuaris, l’APP propietat de Facebook Meta, necessita actualitzar-se constantment per a no perdre el seu lideratge.

Per això ara ha sumat una funció que brinda una capa més de seguretat al servei de missatgeria. L’opció permet protegir les nostres xarrades amb un pin, una contrasenya o fins i tot la nostra empremta digital. Si bé no és difícil d’habilitar, la funció no és de coneixement públic.

No obstant això, l’aplicació destaca per posseir trucs no gaire coneguts que permeten traure el màxim rendiment. Per exemple, xafardejar la geolocalització d’una persona i una altra com canviar el tipus de lletra dels missatges. Fins i tot posseeix un per a crear una conversa secreta amb un contacte.

Com funciona?

Fa poc més d’un any, WhatsApp va portar l’actualització de ‘Missatges temporals‘, o que és el mateix, missatges que s’autodestrueixen. Aquesta nova característica és la peça clau per a crear una conversa secreta amb la persona que desitges.

El primer és dirigir-se a la secció d'»Ajustos» de WhatsApp, que se situa en la part superior dreta de l’aplicació de missatgeria.

Després s’ha de seleccionar l’opció «Compte» i dins de la mateixa en l’opció «Privacitat«.

Allí apareixeran diverses opcions, però la més important per a aquest truc és «Bloqueig de pantalla«.
En aqueix apartat és on s’ha d’activar la contrasenya que es desitja utilitzar. Les opcions són tres: contrasenya alfanumèrica, empremta dactilar o patró de bloqueig.

Una vegada configurada la manera de bloquejar les nostres converses s’ha de configurar el temps que tarden les xarrades fins a bloquejar-se.

Una vegada que s’activa aquesta drecera en el xat sorgirà un avís en el qual s’informa que «es van activar els missatges temporals. Tots els missatges nous desapareixeran d’aquest xat després de 24 hores d’haver sigut enviats«.

Fins a la icona de la conversa mostra un rellotge que indica que aquesta característica està en marxa. Això sí, només s’esborraran els missatges enviats després d’afegir aquesta opció, la resta romandran fins que els esborres manualment.

Últimes notícies

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.