Xats secrets de WhatsApp: per a què serveixen i com s’activen

WhatsApp es va convertir en una de les aplicacions de missatgeria més populars del món. Amb els seus milers de milions d’usuaris, l’APP propietat de Facebook Meta, necessita actualitzar-se constantment per a no perdre el seu lideratge.

Per això ara ha sumat una funció que brinda una capa més de seguretat al servei de missatgeria. L’opció permet protegir les nostres xarrades amb un pin, una contrasenya o fins i tot la nostra empremta digital. Si bé no és difícil d’habilitar, la funció no és de coneixement públic.

No obstant això, l’aplicació destaca per posseir trucs no gaire coneguts que permeten traure el màxim rendiment. Per exemple, xafardejar la geolocalització d’una persona i una altra com canviar el tipus de lletra dels missatges. Fins i tot posseeix un per a crear una conversa secreta amb un contacte.

Com funciona?

Fa poc més d’un any, WhatsApp va portar l’actualització de ‘Missatges temporals‘, o que és el mateix, missatges que s’autodestrueixen. Aquesta nova característica és la peça clau per a crear una conversa secreta amb la persona que desitges.

El primer és dirigir-se a la secció d'»Ajustos» de WhatsApp, que se situa en la part superior dreta de l’aplicació de missatgeria.

Després s’ha de seleccionar l’opció «Compte» i dins de la mateixa en l’opció «Privacitat«.

Allí apareixeran diverses opcions, però la més important per a aquest truc és «Bloqueig de pantalla«.
En aqueix apartat és on s’ha d’activar la contrasenya que es desitja utilitzar. Les opcions són tres: contrasenya alfanumèrica, empremta dactilar o patró de bloqueig.

Una vegada configurada la manera de bloquejar les nostres converses s’ha de configurar el temps que tarden les xarrades fins a bloquejar-se.

Una vegada que s’activa aquesta drecera en el xat sorgirà un avís en el qual s’informa que «es van activar els missatges temporals. Tots els missatges nous desapareixeran d’aquest xat després de 24 hores d’haver sigut enviats«.

Fins a la icona de la conversa mostra un rellotge que indica que aquesta característica està en marxa. Això sí, només s’esborraran els missatges enviats després d’afegir aquesta opció, la resta romandran fins que els esborres manualment.

Últimes notícies

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.