Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

La presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, ha eludit situar-se darrere de la pancarta de condemna per l’últim assassinat de violència de gènere comés este diumenge a Antella (València). La institució que ella presideix ha estat la convocant dels tres minuts de silenci, però la dirigent, amb jaqueta blava caiguen a la imatge, no s’ha situat darrere la pancarta juntament amb la resta de representants de forces polítiques de diferent signe sinó en un lateral.

El soci del PP al nou Govern autonòmic sorgit de les eleccions del 28M ja va protagonitzar una sèrie de polèmiques declaracions coherents amb la ideologia de Vox de negació de la violència de gènere i la substitució pel terme violència intrafamiliar. 

Les primeres, les pronunciades pel número 2 de Vox a València, José María Llanos, en declaracions a TVE, només 24 hores després de signar el pacte de govern de l’imminent bipartit. «La violència de gènere no existeix, la violència masclista no existeix», asseverava el polític d’ultradreta.

Per a José María Llanos, però, la violència intrafamiliar és un terme ampli “que en les relacions afectives es pot generar violència, i la víctima, que moltes vegades és una dona«. 

Unes paraules que el propi Carlos Mazón, president del PPCV i pròxim president de la Generalitat es va veure obligat a rebatre amb rapidesa al vostre compte de Twitter“La violència de gènere i la violència sí que existeixen. És una xacra contra la qual no deixaré de lluitar. El Govern que presidisca no només no farà un pas enrere, sinó que reforçarà qualsevol mesura de protecció sobre la dona contra qualsevol forma de violència”. Deixava clar que la violència de gènere és qüestió d’Estat.

Després del pronunciament, Llanos va matisar les seues paraules anteriors, assenyalant que “condemna tota mena de violència contra la dona, inclosa la masclista, allò que va negar és l’existència de la violència de gènere”

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.