Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

La presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, ha eludit situar-se darrere de la pancarta de condemna per l’últim assassinat de violència de gènere comés este diumenge a Antella (València). La institució que ella presideix ha estat la convocant dels tres minuts de silenci, però la dirigent, amb jaqueta blava caiguen a la imatge, no s’ha situat darrere la pancarta juntament amb la resta de representants de forces polítiques de diferent signe sinó en un lateral.

El soci del PP al nou Govern autonòmic sorgit de les eleccions del 28M ja va protagonitzar una sèrie de polèmiques declaracions coherents amb la ideologia de Vox de negació de la violència de gènere i la substitució pel terme violència intrafamiliar. 

Les primeres, les pronunciades pel número 2 de Vox a València, José María Llanos, en declaracions a TVE, només 24 hores després de signar el pacte de govern de l’imminent bipartit. “La violència de gènere no existeix, la violència masclista no existeix”, asseverava el polític d’ultradreta.

Per a José María Llanos, però, la violència intrafamiliar és un terme ampli “que en les relacions afectives es pot generar violència, i la víctima, que moltes vegades és una dona“. 

Unes paraules que el propi Carlos Mazón, president del PPCV i pròxim president de la Generalitat es va veure obligat a rebatre amb rapidesa al vostre compte de Twitter“La violència de gènere i la violència sí que existeixen. És una xacra contra la qual no deixaré de lluitar. El Govern que presidisca no només no farà un pas enrere, sinó que reforçarà qualsevol mesura de protecció sobre la dona contra qualsevol forma de violència”. Deixava clar que la violència de gènere és qüestió d’Estat.

Després del pronunciament, Llanos va matisar les seues paraules anteriors, assenyalant que “condemna tota mena de violència contra la dona, inclosa la masclista, allò que va negar és l’existència de la violència de gènere”

Últimes notícies

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.

Wizz Air obrirà set noves rutes entre Espanya i Itàlia des de setembre

Wizz Air estrenarà set rutes que uniran Milà, Nàpols i Catània amb diverses ciutats espanyoles des de setembre i desembre, amb tarifes des de 24,99 euros.

Detinguts a Xàtiva dos sospitosos d’un intent d’homicidi a tirs contra una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva a dos hòmens acusats d'intentar matar als ocupants d'una vivenda de l'el Real de Gandia, contra la façana del qual es van efectuar cinc trets.

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.