Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

La presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, ha eludit situar-se darrere de la pancarta de condemna per l’últim assassinat de violència de gènere comés este diumenge a Antella (València). La institució que ella presideix ha estat la convocant dels tres minuts de silenci, però la dirigent, amb jaqueta blava caiguen a la imatge, no s’ha situat darrere la pancarta juntament amb la resta de representants de forces polítiques de diferent signe sinó en un lateral.

El soci del PP al nou Govern autonòmic sorgit de les eleccions del 28M ja va protagonitzar una sèrie de polèmiques declaracions coherents amb la ideologia de Vox de negació de la violència de gènere i la substitució pel terme violència intrafamiliar. 

Les primeres, les pronunciades pel número 2 de Vox a València, José María Llanos, en declaracions a TVE, només 24 hores després de signar el pacte de govern de l’imminent bipartit. “La violència de gènere no existeix, la violència masclista no existeix”, asseverava el polític d’ultradreta.

Per a José María Llanos, però, la violència intrafamiliar és un terme ampli “que en les relacions afectives es pot generar violència, i la víctima, que moltes vegades és una dona“. 

Unes paraules que el propi Carlos Mazón, president del PPCV i pròxim president de la Generalitat es va veure obligat a rebatre amb rapidesa al vostre compte de Twitter“La violència de gènere i la violència sí que existeixen. És una xacra contra la qual no deixaré de lluitar. El Govern que presidisca no només no farà un pas enrere, sinó que reforçarà qualsevol mesura de protecció sobre la dona contra qualsevol forma de violència”. Deixava clar que la violència de gènere és qüestió d’Estat.

Després del pronunciament, Llanos va matisar les seues paraules anteriors, assenyalant que “condemna tota mena de violència contra la dona, inclosa la masclista, allò que va negar és l’existència de la violència de gènere”

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.