Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

La presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, ha eludit situar-se darrere de la pancarta de condemna per l’últim assassinat de violència de gènere comés este diumenge a Antella (València). La institució que ella presideix ha estat la convocant dels tres minuts de silenci, però la dirigent, amb jaqueta blava caiguen a la imatge, no s’ha situat darrere la pancarta juntament amb la resta de representants de forces polítiques de diferent signe sinó en un lateral.

El soci del PP al nou Govern autonòmic sorgit de les eleccions del 28M ja va protagonitzar una sèrie de polèmiques declaracions coherents amb la ideologia de Vox de negació de la violència de gènere i la substitució pel terme violència intrafamiliar. 

Les primeres, les pronunciades pel número 2 de Vox a València, José María Llanos, en declaracions a TVE, només 24 hores després de signar el pacte de govern de l’imminent bipartit. “La violència de gènere no existeix, la violència masclista no existeix”, asseverava el polític d’ultradreta.

Per a José María Llanos, però, la violència intrafamiliar és un terme ampli “que en les relacions afectives es pot generar violència, i la víctima, que moltes vegades és una dona“. 

Unes paraules que el propi Carlos Mazón, president del PPCV i pròxim president de la Generalitat es va veure obligat a rebatre amb rapidesa al vostre compte de Twitter“La violència de gènere i la violència sí que existeixen. És una xacra contra la qual no deixaré de lluitar. El Govern que presidisca no només no farà un pas enrere, sinó que reforçarà qualsevol mesura de protecció sobre la dona contra qualsevol forma de violència”. Deixava clar que la violència de gènere és qüestió d’Estat.

Després del pronunciament, Llanos va matisar les seues paraules anteriors, assenyalant que “condemna tota mena de violència contra la dona, inclosa la masclista, allò que va negar és l’existència de la violència de gènere”

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.