Vox eludeix situar-se després de la pancarta de Corts Valencianes per l’última víctima de violència de gènere

La presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, ha eludit situar-se darrere de la pancarta de condemna per l’últim assassinat de violència de gènere comés este diumenge a Antella (València). La institució que ella presideix ha estat la convocant dels tres minuts de silenci, però la dirigent, amb jaqueta blava caiguen a la imatge, no s’ha situat darrere la pancarta juntament amb la resta de representants de forces polítiques de diferent signe sinó en un lateral.

El soci del PP al nou Govern autonòmic sorgit de les eleccions del 28M ja va protagonitzar una sèrie de polèmiques declaracions coherents amb la ideologia de Vox de negació de la violència de gènere i la substitució pel terme violència intrafamiliar. 

Les primeres, les pronunciades pel número 2 de Vox a València, José María Llanos, en declaracions a TVE, només 24 hores després de signar el pacte de govern de l’imminent bipartit. «La violència de gènere no existeix, la violència masclista no existeix», asseverava el polític d’ultradreta.

Per a José María Llanos, però, la violència intrafamiliar és un terme ampli “que en les relacions afectives es pot generar violència, i la víctima, que moltes vegades és una dona«. 

Unes paraules que el propi Carlos Mazón, president del PPCV i pròxim president de la Generalitat es va veure obligat a rebatre amb rapidesa al vostre compte de Twitter“La violència de gènere i la violència sí que existeixen. És una xacra contra la qual no deixaré de lluitar. El Govern que presidisca no només no farà un pas enrere, sinó que reforçarà qualsevol mesura de protecció sobre la dona contra qualsevol forma de violència”. Deixava clar que la violència de gènere és qüestió d’Estat.

Després del pronunciament, Llanos va matisar les seues paraules anteriors, assenyalant que “condemna tota mena de violència contra la dona, inclosa la masclista, allò que va negar és l’existència de la violència de gènere”

Últimes notícies

Educació advertix de sancions si s’incomplixen els servicis mínims de la PAU davant la vaga docent

La Conselleria d'Educació manté servicis mínims del 100% a la PAU malgrat la vaga indefinida del professorat i avisa de sancions, inclosa la suspensió d'ocupació i sou, als qui els vulneren.

PP i Vox tomben a Alacant el suport a la regularització de migrants i marquen perfil en immigració

El ple de l'Ajuntament d'Alacant aprova, amb els vots de PP i Vox, una declaració institucional contra la regularització de migrants impulsada pel Govern central, en una sessió en la qual també s'aborden servicis socials, el sector del taxi i el funcionament intern del consistori.

El ADDA presenta la temporada 25/26 inspirada en naturalesa, vida i amor

L'Auditori de la Diputació d'Alacant presenta una temporada simfònica 25/26 amb 20 concerts que connecten naturalesa, vida i amor, amb destacats artistes i grans obres del repertori clàssic i contemporani.

Pérez Llorca defén davant docents en vaga que no firmarà compromisos que no puga complir

Pérez Llorca conversa amb docents en vaga i afirma que només assumirà compromisos que puga complir, lligats a un augment del 6% del gasto en educació i 372 milions en infraestructures.

Els hotels de Hosbec incorporen la tecnologia NaviLens per a millorar l’accessibilitat

Hosbec ha firmat un conveni amb NaviLens per a implantar als seus hotels un sistema de codis de color que facilita l'autonomia de persones amb discapacitat visual, auditiva o cognitiva.

L’Audiència Nacional ordena repetir el juí a Ana Duato per frau fiscal en el cas Nummaria

La Sala d'Apel·lació de l'Audiència Nacional ha anul·lat l'absolució d'Ana Duato i Miguel Ángel Bernardeu en el cas Nummaria i ordena repetir el juí amb un altre tribunal, en considerar insuficient la motivació de la primera sentència.

Desarticulada a València una xarxa de marihuana amb 16.000 plantes i set detinguts

La Policia Nacional desarticula a la província de València una organització criminal dedicada al cultiu intensiu de marihuana, amb 16.000 plantes intervingudes i set detinguts, després de diversos mesos d'investigació.

Presó provisional per a l’acusat de tres agressions sexuals a València, una a una menor

Un jutjat de València ordena presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un home investigat per tres agressions sexuals en menys d'un any, l'última contra una menor de 16 anys a l'eixida d'un centre educatiu.