13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Vox no va al segon minut de silenci per la víctima de violència de gènere a Antella

Vox s’ha tornat a posicionar pel que fa a la violència de gènere: No ha acudit al segon minut de silenci que s’ha convocat este dimarts al Palau de la Generalitat amb motiu de l’últim crim per violència de gènere que ha passat a Antella. 

Recordem que este dilluns, la presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, de Vox, va decidir apartar-se amb el grup parlamentari de la formació de la pancarta contra la violència masclista darrere de la qual han format els representants de la resta de grups parlamentaris (Partit Popular, PSPV i Compromís). 

Així mateix, este nou acte reivindicatiu ha tingut lloc a les 12:00 ha la Plaça de Manises i entre els assistents destaquen el president de la Generalitat en funcions, Ximo Puig; el president del Partit Popular a València, Vicente Mompó; el diputat del Grup Popular a les Corts Valencianes, Vicente Betoret i l’excandidat a la presidència de la Generalitat per Unides Podem i Esquerra Unida, Héctor Illueca, entre d’altres.

A més dels regidors de municipis veïns com l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado i l’alcalde de Xeraco, Avel·lí Mascarell, entre d’altres. 

Després dels tres minuts de silenci que s’han guardat al capdavant del Palau de la Generalitat Valenciana, María Such Palomares, Directora general de l’Institut Valencià de les Dones, ha dedicat unes paraules per reivindicar “la importància de reconéixer la violència de gènere als ens públics” així com “el suport a les víctimes”. El nostre objectiu, ha continuat, “és seguir defensant això, estiguem on estiguem”.

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.