12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Vox no va al segon minut de silenci per la víctima de violència de gènere a Antella

Vox s’ha tornat a posicionar pel que fa a la violència de gènere: No ha acudit al segon minut de silenci que s’ha convocat este dimarts al Palau de la Generalitat amb motiu de l’últim crim per violència de gènere que ha passat a Antella. 

Recordem que este dilluns, la presidenta de les Corts Valencianes, Llanos Massó, de Vox, va decidir apartar-se amb el grup parlamentari de la formació de la pancarta contra la violència masclista darrere de la qual han format els representants de la resta de grups parlamentaris (Partit Popular, PSPV i Compromís). 

Així mateix, este nou acte reivindicatiu ha tingut lloc a les 12:00 ha la Plaça de Manises i entre els assistents destaquen el president de la Generalitat en funcions, Ximo Puig; el president del Partit Popular a València, Vicente Mompó; el diputat del Grup Popular a les Corts Valencianes, Vicente Betoret i l’excandidat a la presidència de la Generalitat per Unides Podem i Esquerra Unida, Héctor Illueca, entre d’altres.

A més dels regidors de municipis veïns com l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado i l’alcalde de Xeraco, Avel·lí Mascarell, entre d’altres. 

Després dels tres minuts de silenci que s’han guardat al capdavant del Palau de la Generalitat Valenciana, María Such Palomares, Directora general de l’Institut Valencià de les Dones, ha dedicat unes paraules per reivindicar “la importància de reconéixer la violència de gènere als ens públics” així com “el suport a les víctimes”. El nostre objectiu, ha continuat, “és seguir defensant això, estiguem on estiguem”.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.