Xats secrets de WhatsApp: per a què serveixen i com s’activen

WhatsApp es va convertir en una de les aplicacions de missatgeria més populars del món. Amb els seus milers de milions d’usuaris, l’APP propietat de Facebook Meta, necessita actualitzar-se constantment per a no perdre el seu lideratge.

Per això ara ha sumat una funció que brinda una capa més de seguretat al servei de missatgeria. L’opció permet protegir les nostres xarrades amb un pin, una contrasenya o fins i tot la nostra empremta digital. Si bé no és difícil d’habilitar, la funció no és de coneixement públic.

No obstant això, l’aplicació destaca per posseir trucs no gaire coneguts que permeten traure el màxim rendiment. Per exemple, xafardejar la geolocalització d’una persona i una altra com canviar el tipus de lletra dels missatges. Fins i tot posseeix un per a crear una conversa secreta amb un contacte.

Com funciona?

Fa poc més d’un any, WhatsApp va portar l’actualització de ‘Missatges temporals‘, o que és el mateix, missatges que s’autodestrueixen. Aquesta nova característica és la peça clau per a crear una conversa secreta amb la persona que desitges.

El primer és dirigir-se a la secció d'»Ajustos» de WhatsApp, que se situa en la part superior dreta de l’aplicació de missatgeria.

Després s’ha de seleccionar l’opció «Compte» i dins de la mateixa en l’opció «Privacitat«.

Allí apareixeran diverses opcions, però la més important per a aquest truc és «Bloqueig de pantalla«.
En aqueix apartat és on s’ha d’activar la contrasenya que es desitja utilitzar. Les opcions són tres: contrasenya alfanumèrica, empremta dactilar o patró de bloqueig.

Una vegada configurada la manera de bloquejar les nostres converses s’ha de configurar el temps que tarden les xarrades fins a bloquejar-se.

Una vegada que s’activa aquesta drecera en el xat sorgirà un avís en el qual s’informa que «es van activar els missatges temporals. Tots els missatges nous desapareixeran d’aquest xat després de 24 hores d’haver sigut enviats«.

Fins a la icona de la conversa mostra un rellotge que indica que aquesta característica està en marxa. Això sí, només s’esborraran els missatges enviats després d’afegir aquesta opció, la resta romandran fins que els esborres manualment.

Últimes notícies

72 anys de presó per guardar, difondre i produir vídeos pedòfils amb menors

La Audiencia de Alicante ha imposat 72 anys i mig de presó a un home per deu delictes de corrupció de menors, cinc d'agressió sexual i nou d'exhibicionisme, encara que el màxim de compliment queda fixat en 20 anys.

El Suprem absol danys i malversació a l’exalcalde de Gandia Arturo Torró en el cas Tele 7

El Tribunal Suprem ha anul·lat la condemna per malversació contra l’exalcalde de Gandia Arturo Torró i l’empresari Ricardo Manuel Faura, en el cas Tele 7, i ha absolt tots dos dels delictes pels quals havien sigut condemnats.

Un jutjat investigarà Vicent Mascarell per atribuir al PP un atac vandàlic a la seu del PSPV

El Jutjat d’Instrucció de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d’Organització del PSPV, Vicent Mascarell, per un presumpte delicte de calúmnies en atribuir al PP un atac vandàlic a la seu socialista, posteriorment reivindicat per un grup comunista.

El sacerdot expulsat per Roma qualifica de injusta la decisió i denuncia indefensió

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha qualificat d injust el decret del papa Lleó XIV que l expulsa de l estat clerical i ha denunciat que s ha quedat sense dret de defensa, en ignorar-se, segons sosté, els seus arguments doctrinals.

La Generalitat alerta que la regularització d’immigrants pot impactar en tot l’espai europeu

La Generalitat Valenciana ha demanat al Tribunal Suprem que eleve al TJUE la regularització extraordinària d’immigrants aprovada per l’Estat, en considerar que pot afectar l’espai europeu de llibertat, seguretat i justícia i que s’ha fet sense coordinació amb la Unió Europea.

El TSJCV avala les delegacions d’obres d’Edificant acordades per un Consell en funcions

El TSJCV ha rebutjat els recursos de la Generalitat que buscaven anul·lar delegacions d’obres d’Edificant aprovades en 2023, en plena etapa de Consell en funcions, i confirma que eren gestió ordinària.

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.