Xats secrets de WhatsApp: per a què serveixen i com s’activen

WhatsApp es va convertir en una de les aplicacions de missatgeria més populars del món. Amb els seus milers de milions d’usuaris, l’APP propietat de Facebook Meta, necessita actualitzar-se constantment per a no perdre el seu lideratge.

Per això ara ha sumat una funció que brinda una capa més de seguretat al servei de missatgeria. L’opció permet protegir les nostres xarrades amb un pin, una contrasenya o fins i tot la nostra empremta digital. Si bé no és difícil d’habilitar, la funció no és de coneixement públic.

No obstant això, l’aplicació destaca per posseir trucs no gaire coneguts que permeten traure el màxim rendiment. Per exemple, xafardejar la geolocalització d’una persona i una altra com canviar el tipus de lletra dels missatges. Fins i tot posseeix un per a crear una conversa secreta amb un contacte.

Com funciona?

Fa poc més d’un any, WhatsApp va portar l’actualització de ‘Missatges temporals‘, o que és el mateix, missatges que s’autodestrueixen. Aquesta nova característica és la peça clau per a crear una conversa secreta amb la persona que desitges.

El primer és dirigir-se a la secció d'»Ajustos» de WhatsApp, que se situa en la part superior dreta de l’aplicació de missatgeria.

Després s’ha de seleccionar l’opció «Compte» i dins de la mateixa en l’opció «Privacitat«.

Allí apareixeran diverses opcions, però la més important per a aquest truc és «Bloqueig de pantalla«.
En aqueix apartat és on s’ha d’activar la contrasenya que es desitja utilitzar. Les opcions són tres: contrasenya alfanumèrica, empremta dactilar o patró de bloqueig.

Una vegada configurada la manera de bloquejar les nostres converses s’ha de configurar el temps que tarden les xarrades fins a bloquejar-se.

Una vegada que s’activa aquesta drecera en el xat sorgirà un avís en el qual s’informa que «es van activar els missatges temporals. Tots els missatges nous desapareixeran d’aquest xat després de 24 hores d’haver sigut enviats«.

Fins a la icona de la conversa mostra un rellotge que indica que aquesta característica està en marxa. Això sí, només s’esborraran els missatges enviats després d’afegir aquesta opció, la resta romandran fins que els esborres manualment.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.