Gir en el cas de les xiquetes d’Alcàsser: la prova del crim que no es va analitzar

 

Han passat quasi 30 anys des de la mort de Toñi, Miriam i Desirée, les 3 joves assassinades en el triple crim d’Alcàsser. Ara la jutgessa que porta el cas ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90 abans del judici contra Miguel Ricart.

La jutgessa, Elisa Font, que porta el cas de les xiquetes d’Alcàsser ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90, abans del judici contra Miguel Ricart.

Ara els biòlegs realitzaran les analítiques necessàries per a extraure els perfils d’ADN d’aqueixos pèls, unes proves que permetrien portar a judici a Antonio Anglés, en el cas que estiguera viu, abans de 14 de desembre de 2029, data en la qual prescriu el crim.

Acusació particular

 

L’Associació Laxshmi per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, va sol·licitar noves investigacions en el cas. «Fins a la data de hui no existeixen indicis forenses que vinculen a Anglés amb el crim, i les ciències forenses en l’actualitat pogueren salvar este escull», afirma el perit judicial i president de Laxshmi, Félix Ríos, en un escrit remés a la jutgessa.

Segons fonts de l’Institut Nacional de Toxicologia, els pèls van ser descartats per a l’estudi genètic en el seu moment després de realitzar una selecció en el laboratori en funció del seu estat (si estaven tallats o tenien arrel) i les tècniques d’extracció.

Els cabells trobats en les xiquetes en no corresponien a un mateix nombre d’assassins, segons els perits que van declarar en 1997, i van afirmar que en els cossos va poder haver-hi fins a una dotzena de pèls.

La Guàrdia Civil va recollir estos cabells i borrissols a l’interior de la fossa, dos matalassos, dos guants d’apicultor i un jersei d’una de les xiquetes assassinades.

Segons Ríos, nombroses proves relacionades amb cabells i borrissols no es van practicar en el passat «per no considerar-se d’importància, o es van realitzar amb les limitacions lògiques de l’època, però en data de hui podrien aportar dades importants de cara a corroborar la participació d’Anglés i llançar llum sobre altres circumstàncies que van envoltar el cas».

 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU