Gir en el cas de les xiquetes d’Alcàsser: la prova del crim que no es va analitzar

 

Han passat quasi 30 anys des de la mort de Toñi, Miriam i Desirée, les 3 joves assassinades en el triple crim d’Alcàsser. Ara la jutgessa que porta el cas ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90 abans del judici contra Miguel Ricart.

La jutgessa, Elisa Font, que porta el cas de les xiquetes d’Alcàsser ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90, abans del judici contra Miguel Ricart.

Ara els biòlegs realitzaran les analítiques necessàries per a extraure els perfils d’ADN d’aqueixos pèls, unes proves que permetrien portar a judici a Antonio Anglés, en el cas que estiguera viu, abans de 14 de desembre de 2029, data en la qual prescriu el crim.

Acusació particular

 

L’Associació Laxshmi per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, va sol·licitar noves investigacions en el cas. «Fins a la data de hui no existeixen indicis forenses que vinculen a Anglés amb el crim, i les ciències forenses en l’actualitat pogueren salvar este escull», afirma el perit judicial i president de Laxshmi, Félix Ríos, en un escrit remés a la jutgessa.

Segons fonts de l’Institut Nacional de Toxicologia, els pèls van ser descartats per a l’estudi genètic en el seu moment després de realitzar una selecció en el laboratori en funció del seu estat (si estaven tallats o tenien arrel) i les tècniques d’extracció.

Els cabells trobats en les xiquetes en no corresponien a un mateix nombre d’assassins, segons els perits que van declarar en 1997, i van afirmar que en els cossos va poder haver-hi fins a una dotzena de pèls.

La Guàrdia Civil va recollir estos cabells i borrissols a l’interior de la fossa, dos matalassos, dos guants d’apicultor i un jersei d’una de les xiquetes assassinades.

Segons Ríos, nombroses proves relacionades amb cabells i borrissols no es van practicar en el passat «per no considerar-se d’importància, o es van realitzar amb les limitacions lògiques de l’època, però en data de hui podrien aportar dades importants de cara a corroborar la participació d’Anglés i llançar llum sobre altres circumstàncies que van envoltar el cas».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.