Gir en el cas de les xiquetes d’Alcàsser: la prova del crim que no es va analitzar

 

Han passat quasi 30 anys des de la mort de Toñi, Miriam i Desirée, les 3 joves assassinades en el triple crim d’Alcàsser. Ara la jutgessa que porta el cas ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90 abans del judici contra Miguel Ricart.

La jutgessa, Elisa Font, que porta el cas de les xiquetes d’Alcàsser ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90, abans del judici contra Miguel Ricart.

Ara els biòlegs realitzaran les analítiques necessàries per a extraure els perfils d’ADN d’aqueixos pèls, unes proves que permetrien portar a judici a Antonio Anglés, en el cas que estiguera viu, abans de 14 de desembre de 2029, data en la qual prescriu el crim.

Acusació particular

 

L’Associació Laxshmi per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, va sol·licitar noves investigacions en el cas. «Fins a la data de hui no existeixen indicis forenses que vinculen a Anglés amb el crim, i les ciències forenses en l’actualitat pogueren salvar este escull», afirma el perit judicial i president de Laxshmi, Félix Ríos, en un escrit remés a la jutgessa.

Segons fonts de l’Institut Nacional de Toxicologia, els pèls van ser descartats per a l’estudi genètic en el seu moment després de realitzar una selecció en el laboratori en funció del seu estat (si estaven tallats o tenien arrel) i les tècniques d’extracció.

Els cabells trobats en les xiquetes en no corresponien a un mateix nombre d’assassins, segons els perits que van declarar en 1997, i van afirmar que en els cossos va poder haver-hi fins a una dotzena de pèls.

La Guàrdia Civil va recollir estos cabells i borrissols a l’interior de la fossa, dos matalassos, dos guants d’apicultor i un jersei d’una de les xiquetes assassinades.

Segons Ríos, nombroses proves relacionades amb cabells i borrissols no es van practicar en el passat «per no considerar-se d’importància, o es van realitzar amb les limitacions lògiques de l’època, però en data de hui podrien aportar dades importants de cara a corroborar la participació d’Anglés i llançar llum sobre altres circumstàncies que van envoltar el cas».

 

Últimes notícies

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.

El València Basket ja coneix les dates clau contra el Madrid de Pedro Martínez en la Lliga Endesa

El València Basket rebrà el Real Madrid de Pedro Martínez i Jaime Pradilla el 4 de gener al Roig Arena i visitarà el conjunt blanc el 14 de març, en una Lliga Endesa en què els taronja defenen el títol i encaren un exigent calendari.

Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi

El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2,3 milions de passatgers al juliol

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha augmentat un 11,1 % els passatgers al juliol, fins a més de 2,3 milions, i frega ja els 12,5 milions en els set primers mesos de 2026.

Brugué, Dela, Iván Romero i Mandi lideraran la capitania del Llevant en la temporada 2026-27

Roger Brugué, Adrián de la Fuente 'Dela', Iván Romero i el recent fitxatge Aïssa Mandi formen el nou grup de capitans del Llevant per a la temporada 2026-27, segons ha anunciat el club en un comunicat.

Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior del Valencia Basket Elena Buenavida ha signat un contracte de desenvolupament amb Minnesota Lynx, líder de la WNBA, per a l’estiu de 2027, segons ha precisat el club taronja.

Alerta per calor de nivell taronja en deu comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dimecres el nivell de risc taronja per altes temperatures en municipis de deu comarques de les províncies de València i Castelló, coincidint amb l’eclipsi total de sol.

Naixen dues noves oficines per a blindar la ciberseguretat i el Dato de Salut

Sanitat ha creat l’Oficina Autonòmica de Ciberseguretat Sanitària i l’Oficina Autonòmica del Dato de Salut, que reforçaran la protecció dels sistemes i de les dades del Sistema Valencià de Salut sense superar el gasto assignat.