8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Gir en el cas de les xiquetes d’Alcàsser: la prova del crim que no es va analitzar

 

Han passat quasi 30 anys des de la mort de Toñi, Miriam i Desirée, les 3 joves assassinades en el triple crim d’Alcàsser. Ara la jutgessa que porta el cas ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90 abans del judici contra Miguel Ricart.

La jutgessa, Elisa Font, que porta el cas de les xiquetes d’Alcàsser ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90, abans del judici contra Miguel Ricart.

Ara els biòlegs realitzaran les analítiques necessàries per a extraure els perfils d’ADN d’aqueixos pèls, unes proves que permetrien portar a judici a Antonio Anglés, en el cas que estiguera viu, abans de 14 de desembre de 2029, data en la qual prescriu el crim.

Acusació particular

 

L’Associació Laxshmi per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, va sol·licitar noves investigacions en el cas. «Fins a la data de hui no existeixen indicis forenses que vinculen a Anglés amb el crim, i les ciències forenses en l’actualitat pogueren salvar este escull», afirma el perit judicial i president de Laxshmi, Félix Ríos, en un escrit remés a la jutgessa.

Segons fonts de l’Institut Nacional de Toxicologia, els pèls van ser descartats per a l’estudi genètic en el seu moment després de realitzar una selecció en el laboratori en funció del seu estat (si estaven tallats o tenien arrel) i les tècniques d’extracció.

Els cabells trobats en les xiquetes en no corresponien a un mateix nombre d’assassins, segons els perits que van declarar en 1997, i van afirmar que en els cossos va poder haver-hi fins a una dotzena de pèls.

La Guàrdia Civil va recollir estos cabells i borrissols a l’interior de la fossa, dos matalassos, dos guants d’apicultor i un jersei d’una de les xiquetes assassinades.

Segons Ríos, nombroses proves relacionades amb cabells i borrissols no es van practicar en el passat «per no considerar-se d’importància, o es van realitzar amb les limitacions lògiques de l’època, però en data de hui podrien aportar dades importants de cara a corroborar la participació d’Anglés i llançar llum sobre altres circumstàncies que van envoltar el cas».

 

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.