6.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Gir en el cas de les xiquetes d’Alcàsser: la prova del crim que no es va analitzar

 

Han passat quasi 30 anys des de la mort de Toñi, Miriam i Desirée, les 3 joves assassinades en el triple crim d’Alcàsser. Ara la jutgessa que porta el cas ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90 abans del judici contra Miguel Ricart.

La jutgessa, Elisa Font, que porta el cas de les xiquetes d’Alcàsser ha ordenat a l’Institut Nacional de Toxicologia i Ciències Forenses de Madrid que analitze més de 50 pèls descartats en els estudis genètics realitzats en la dècada dels 90, abans del judici contra Miguel Ricart.

Ara els biòlegs realitzaran les analítiques necessàries per a extraure els perfils d’ADN d’aqueixos pèls, unes proves que permetrien portar a judici a Antonio Anglés, en el cas que estiguera viu, abans de 14 de desembre de 2029, data en la qual prescriu el crim.

Acusació particular

 

L’Associació Laxshmi per a la Lluita contra el Crim i la Prevenció, va sol·licitar noves investigacions en el cas. «Fins a la data de hui no existeixen indicis forenses que vinculen a Anglés amb el crim, i les ciències forenses en l’actualitat pogueren salvar este escull», afirma el perit judicial i president de Laxshmi, Félix Ríos, en un escrit remés a la jutgessa.

Segons fonts de l’Institut Nacional de Toxicologia, els pèls van ser descartats per a l’estudi genètic en el seu moment després de realitzar una selecció en el laboratori en funció del seu estat (si estaven tallats o tenien arrel) i les tècniques d’extracció.

Els cabells trobats en les xiquetes en no corresponien a un mateix nombre d’assassins, segons els perits que van declarar en 1997, i van afirmar que en els cossos va poder haver-hi fins a una dotzena de pèls.

La Guàrdia Civil va recollir estos cabells i borrissols a l’interior de la fossa, dos matalassos, dos guants d’apicultor i un jersei d’una de les xiquetes assassinades.

Segons Ríos, nombroses proves relacionades amb cabells i borrissols no es van practicar en el passat «per no considerar-se d’importància, o es van realitzar amb les limitacions lògiques de l’època, però en data de hui podrien aportar dades importants de cara a corroborar la participació d’Anglés i llançar llum sobre altres circumstàncies que van envoltar el cas».

 

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.