Sanitat en alerta després de detectar huit possibles casos de la pigota del mico


El Ministeri de Sanitat ha alertat a les comunitats autònomes que s’han detectat a Madrid huit casos sospitosos de pacients amb la pigota del mico.

La pigota del mico és una malaltia poc comuna de la família de la pigota, segons confirmen fonts del ministeri. La malaltia és una zoonosi selvàtica amb infeccions humanes incidentals que generalment ocorren en zones d’Àfrica central i occidental.

Es contagia a través de ferides de la pell, les vies respiratòries, i fluids pels ulls, el nas i la boca. També per estar en contacte amb animals infectats o objectes contaminats o per inhalació de gotes que contenen el virus i que són transportades per l’aire.

La pigota del mico presenta alguns símptomes com a febre, esgarrifances, mal de cap, musculars i d’esquena, fatiga i també ganglis limfàtics inflamats.

El Ministeri de Sanitat estudia huit possibles casos, que s’estan analitzant en el Centre Nacional de Microbiologia. L’alerta es produeix després que Portugal confirmara tres casos i el Regne Unit un brot amb set infectats.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va confirmar ahir que el primer cas confirmat a Anglaterra és el d’una persona que va viatjar del Regne Unit a Nigèria.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.