11.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Sanitat en alerta després de detectar huit possibles casos de la pigota del mico


El Ministeri de Sanitat ha alertat a les comunitats autònomes que s’han detectat a Madrid huit casos sospitosos de pacients amb la pigota del mico.

La pigota del mico és una malaltia poc comuna de la família de la pigota, segons confirmen fonts del ministeri. La malaltia és una zoonosi selvàtica amb infeccions humanes incidentals que generalment ocorren en zones d’Àfrica central i occidental.

Es contagia a través de ferides de la pell, les vies respiratòries, i fluids pels ulls, el nas i la boca. També per estar en contacte amb animals infectats o objectes contaminats o per inhalació de gotes que contenen el virus i que són transportades per l’aire.

La pigota del mico presenta alguns símptomes com a febre, esgarrifances, mal de cap, musculars i d’esquena, fatiga i també ganglis limfàtics inflamats.

El Ministeri de Sanitat estudia huit possibles casos, que s’estan analitzant en el Centre Nacional de Microbiologia. L’alerta es produeix després que Portugal confirmara tres casos i el Regne Unit un brot amb set infectats.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va confirmar ahir que el primer cas confirmat a Anglaterra és el d’una persona que va viatjar del Regne Unit a Nigèria.

Últimes notícies

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.