Mastodon
30 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Sanitat en alerta després de detectar huit possibles casos de la pigota del mico


El Ministeri de Sanitat ha alertat a les comunitats autònomes que s’han detectat a Madrid huit casos sospitosos de pacients amb la pigota del mico.

La pigota del mico és una malaltia poc comuna de la família de la pigota, segons confirmen fonts del ministeri. La malaltia és una zoonosi selvàtica amb infeccions humanes incidentals que generalment ocorren en zones d’Àfrica central i occidental.

Es contagia a través de ferides de la pell, les vies respiratòries, i fluids pels ulls, el nas i la boca. També per estar en contacte amb animals infectats o objectes contaminats o per inhalació de gotes que contenen el virus i que són transportades per l’aire.

La pigota del mico presenta alguns símptomes com a febre, esgarrifances, mal de cap, musculars i d’esquena, fatiga i també ganglis limfàtics inflamats.

El Ministeri de Sanitat estudia huit possibles casos, que s’estan analitzant en el Centre Nacional de Microbiologia. L’alerta es produeix després que Portugal confirmara tres casos i el Regne Unit un brot amb set infectats.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va confirmar ahir que el primer cas confirmat a Anglaterra és el d’una persona que va viatjar del Regne Unit a Nigèria.

Últimes notícies

El Govern presenta a Alacant el pla inversor per als aeroports 2027-2031

L'Executiu anunciarà en l'aeroport d'Alacant-Elx Miguel Hernández el DAURA III, el marc que fixarà les inversions d'Aena per a 2027-2031. El pla s'anticipa de gran calibre per l'auge del trànsit i la necessitat de modernitzar la xarxa.

Quasi 190.000 alumnes inicien el curs en les universitats valencianes amb 51 nous títols

Les cinc universitats públiques obrin 2025-26 amb prop de 190.000 matriculats i 51 titulacions noves. El curs arranca amb focus en IA, més beques i taxes congelades.

El Xúquer baixa al 50% i el Segura es queda en el 19,6% malgrat la pluja

El Xúquer descendix al 50% i el Segura cau al 19,6% en una setmana amb precipitacions que no van elevar les reserves. La mitjana nacional baixa al 57,1%.

El València Basket incorpora ratpenats al seu primer equipament per a Europa

El club adapta la seua samarreta taronja per a Europa amb ratpenats en la part superior i manté el nom en el frontal. A la venda des de l'1 d'octubre per 70 euros.

La defensa de Sergio Blasco demana la nul·litat de la causa de l’Hospital General

El juí per les presumptes irregularitats a l'Hospital General arranca amb 11 acusats i la defensa de Sergio Blasco sol·licita anul·lar tot el procediment per investigació prospectiva i proves obtingudes sense autorització.

RTVE retirarà a Espanya d’Eurovisió 2026 si participa Israel i manté el Benidorm Fest

RTVE condiciona la participació espanyola en Eurovisió 2026 a l'absència d'Israel. La corporació confirma que el Benidorm Fest celebrarà la seua quinta edició sense canvis.

Calp decreta tres dies de dol per la mort d’una bebé i una xiqueta de 4 anys

L'ajuntament acorda per unanimitat tres dies de dol després de dos accidents mortals que han commocionat la localitat: una bebé de 20 dies i una xiqueta de 4 anys.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts es reunix el dijous per a fixar el calendari de compareixences

La taula de la comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre fixarà este dijous el calendari de compareixences per a l'actual període de sessions. La reunió reactivarà uns treballs pausats a l'estiu i marcats pel pols polític entre els grups.