Sanitat en alerta després de detectar huit possibles casos de la pigota del mico


El Ministeri de Sanitat ha alertat a les comunitats autònomes que s’han detectat a Madrid huit casos sospitosos de pacients amb la pigota del mico.

La pigota del mico és una malaltia poc comuna de la família de la pigota, segons confirmen fonts del ministeri. La malaltia és una zoonosi selvàtica amb infeccions humanes incidentals que generalment ocorren en zones d’Àfrica central i occidental.

Es contagia a través de ferides de la pell, les vies respiratòries, i fluids pels ulls, el nas i la boca. També per estar en contacte amb animals infectats o objectes contaminats o per inhalació de gotes que contenen el virus i que són transportades per l’aire.

La pigota del mico presenta alguns símptomes com a febre, esgarrifances, mal de cap, musculars i d’esquena, fatiga i també ganglis limfàtics inflamats.

El Ministeri de Sanitat estudia huit possibles casos, que s’estan analitzant en el Centre Nacional de Microbiologia. L’alerta es produeix després que Portugal confirmara tres casos i el Regne Unit un brot amb set infectats.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va confirmar ahir que el primer cas confirmat a Anglaterra és el d’una persona que va viatjar del Regne Unit a Nigèria.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.