11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Sanitat en alerta després de detectar huit possibles casos de la pigota del mico


El Ministeri de Sanitat ha alertat a les comunitats autònomes que s’han detectat a Madrid huit casos sospitosos de pacients amb la pigota del mico.

La pigota del mico és una malaltia poc comuna de la família de la pigota, segons confirmen fonts del ministeri. La malaltia és una zoonosi selvàtica amb infeccions humanes incidentals que generalment ocorren en zones d’Àfrica central i occidental.

Es contagia a través de ferides de la pell, les vies respiratòries, i fluids pels ulls, el nas i la boca. També per estar en contacte amb animals infectats o objectes contaminats o per inhalació de gotes que contenen el virus i que són transportades per l’aire.

La pigota del mico presenta alguns símptomes com a febre, esgarrifances, mal de cap, musculars i d’esquena, fatiga i també ganglis limfàtics inflamats.

El Ministeri de Sanitat estudia huit possibles casos, que s’estan analitzant en el Centre Nacional de Microbiologia. L’alerta es produeix després que Portugal confirmara tres casos i el Regne Unit un brot amb set infectats.

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va confirmar ahir que el primer cas confirmat a Anglaterra és el d’una persona que va viatjar del Regne Unit a Nigèria.

Últimes notícies

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.