Yolanda Díaz reclama ‘màximes sancions’ a Israel per la seua ofensiva terrestre a Líban

Belarra carrega contra Sánchez mentre IU torna a demanar al Govern trencar relacions diplomàtiques amb Israel

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, ha reclamat a la comunitat internacional que responga a l’ofensiva militar terrestre d’Israel sobre Líban amb les «màximes sancions».

A través d’un missatge en la xarxa social ‘X’, ha exclamat que al sud, en al·lusió a la Franja de Gaza, s’està perpetrant un «genocidi» contra la població palestina mentre que al nord qualifica l’operació militar d’Israel com una «invasió».

«La violació del Dret Internacional és la forma d’estar en el món del règim de (Benjamin) Netanyahu. La comunitat internacional ha de respondre amb les màximes sancions. Hi ha moltes vides en joc», ha demandat Díaz.

Per la seua banda, el portaveu de Sumar i ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha expressat la seua condemna per la «invasió d’Israel a un país sobirà com el Líban».

Igual que la vicepresidenta segona, ha censurat la «permissivitat» de la comunitat internacional amb el primer ministre israelià és «intolerable i està arrossegant al món a una escalada bèl·lica global».

En roda de premsa al Congrés, el portaveu parlamentari de Sumar, Íñigo Errejón, ha demandat que s’ha de suspendre tot intercanvi comercial entre Israel i la Unió Europea, activant la clàusula per a cessar l’acord de col·laboració entre ambdues parts, i un embargament total de la compravenda d’armes amb el Govern hebreu.

Al seu juí, ha demandat aplicar la «màxima duresa» per a «parar els peus» al «ultradretà» Netanyahu, atès que el seu govern s’ha convertit en un «perill per a la seguretat de Pròxim Orient i de tot el planeta».

PODEM CARREGA CONTRA SÁNCHEZ

També s’ha pronunciat sobre l’ofensiva militar d’Israel la secretària general de Podem, Ione Belarra, encara que si escau ha carregat contra el president del Govern, Pedro Sánchez, al que acusa de seguir sense «prendre una sola mesura concreta per a detenir esta barbàrie». «És una vergonya», ha resolt per a animar a la ciutadania a recolzar les mobilitzacions en favor del poble palestí.

La formación morada, a través del seu perfil oficial en ‘X’, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel a Líban és «un pas més per a continuar la matança i l’horror». Per tant, ha exhortat a la comunitat internacional a aliar-se i «parar ja al Govern criminal de Netanyahu».

«La pregunta és què ha de passar perquè Sánchez faça alguna cosa. Cal parar ja a l’Estat terrorista d’Israel» s’ha qüestionat l’eurodiputada de Podem i exministra d’Igualtat, Irene Montero.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU