Yolanda Díaz reclama ‘màximes sancions’ a Israel per la seua ofensiva terrestre a Líban

Belarra carrega contra Sánchez mentre IU torna a demanar al Govern trencar relacions diplomàtiques amb Israel

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, ha reclamat a la comunitat internacional que responga a l’ofensiva militar terrestre d’Israel sobre Líban amb les “màximes sancions”.

A través d’un missatge en la xarxa social ‘X’, ha exclamat que al sud, en al·lusió a la Franja de Gaza, s’està perpetrant un “genocidi” contra la població palestina mentre que al nord qualifica l’operació militar d’Israel com una “invasió”.

“La violació del Dret Internacional és la forma d’estar en el món del règim de (Benjamin) Netanyahu. La comunitat internacional ha de respondre amb les màximes sancions. Hi ha moltes vides en joc”, ha demandat Díaz.

Per la seua banda, el portaveu de Sumar i ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha expressat la seua condemna per la “invasió d’Israel a un país sobirà com el Líban”.

Igual que la vicepresidenta segona, ha censurat la “permissivitat” de la comunitat internacional amb el primer ministre israelià és “intolerable i està arrossegant al món a una escalada bèl·lica global”.

En roda de premsa al Congrés, el portaveu parlamentari de Sumar, Íñigo Errejón, ha demandat que s’ha de suspendre tot intercanvi comercial entre Israel i la Unió Europea, activant la clàusula per a cessar l’acord de col·laboració entre ambdues parts, i un embargament total de la compravenda d’armes amb el Govern hebreu.

Al seu juí, ha demandat aplicar la “màxima duresa” per a “parar els peus” al “ultradretà” Netanyahu, atès que el seu govern s’ha convertit en un “perill per a la seguretat de Pròxim Orient i de tot el planeta”.

PODEM CARREGA CONTRA SÁNCHEZ

També s’ha pronunciat sobre l’ofensiva militar d’Israel la secretària general de Podem, Ione Belarra, encara que si escau ha carregat contra el president del Govern, Pedro Sánchez, al que acusa de seguir sense “prendre una sola mesura concreta per a detenir esta barbàrie”. “És una vergonya”, ha resolt per a animar a la ciutadania a recolzar les mobilitzacions en favor del poble palestí.

La formación morada, a través del seu perfil oficial en ‘X’, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel a Líban és “un pas més per a continuar la matança i l’horror”. Per tant, ha exhortat a la comunitat internacional a aliar-se i “parar ja al Govern criminal de Netanyahu”.

“La pregunta és què ha de passar perquè Sánchez faça alguna cosa. Cal parar ja a l’Estat terrorista d’Israel” s’ha qüestionat l’eurodiputada de Podem i exministra d’Igualtat, Irene Montero.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.