Yolanda Díaz reclama ‘màximes sancions’ a Israel per la seua ofensiva terrestre a Líban

Belarra carrega contra Sánchez mentre IU torna a demanar al Govern trencar relacions diplomàtiques amb Israel

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, ha reclamat a la comunitat internacional que responga a l’ofensiva militar terrestre d’Israel sobre Líban amb les «màximes sancions».

A través d’un missatge en la xarxa social ‘X’, ha exclamat que al sud, en al·lusió a la Franja de Gaza, s’està perpetrant un «genocidi» contra la població palestina mentre que al nord qualifica l’operació militar d’Israel com una «invasió».

«La violació del Dret Internacional és la forma d’estar en el món del règim de (Benjamin) Netanyahu. La comunitat internacional ha de respondre amb les màximes sancions. Hi ha moltes vides en joc», ha demandat Díaz.

Per la seua banda, el portaveu de Sumar i ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha expressat la seua condemna per la «invasió d’Israel a un país sobirà com el Líban».

Igual que la vicepresidenta segona, ha censurat la «permissivitat» de la comunitat internacional amb el primer ministre israelià és «intolerable i està arrossegant al món a una escalada bèl·lica global».

En roda de premsa al Congrés, el portaveu parlamentari de Sumar, Íñigo Errejón, ha demandat que s’ha de suspendre tot intercanvi comercial entre Israel i la Unió Europea, activant la clàusula per a cessar l’acord de col·laboració entre ambdues parts, i un embargament total de la compravenda d’armes amb el Govern hebreu.

Al seu juí, ha demandat aplicar la «màxima duresa» per a «parar els peus» al «ultradretà» Netanyahu, atès que el seu govern s’ha convertit en un «perill per a la seguretat de Pròxim Orient i de tot el planeta».

PODEM CARREGA CONTRA SÁNCHEZ

També s’ha pronunciat sobre l’ofensiva militar d’Israel la secretària general de Podem, Ione Belarra, encara que si escau ha carregat contra el president del Govern, Pedro Sánchez, al que acusa de seguir sense «prendre una sola mesura concreta per a detenir esta barbàrie». «És una vergonya», ha resolt per a animar a la ciutadania a recolzar les mobilitzacions en favor del poble palestí.

La formación morada, a través del seu perfil oficial en ‘X’, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel a Líban és «un pas més per a continuar la matança i l’horror». Per tant, ha exhortat a la comunitat internacional a aliar-se i «parar ja al Govern criminal de Netanyahu».

«La pregunta és què ha de passar perquè Sánchez faça alguna cosa. Cal parar ja a l’Estat terrorista d’Israel» s’ha qüestionat l’eurodiputada de Podem i exministra d’Igualtat, Irene Montero.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.