16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Yolanda Díaz reclama ‘màximes sancions’ a Israel per la seua ofensiva terrestre a Líban

Belarra carrega contra Sánchez mentre IU torna a demanar al Govern trencar relacions diplomàtiques amb Israel

MADRID, 1 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, ha reclamat a la comunitat internacional que responga a l’ofensiva militar terrestre d’Israel sobre Líban amb les “màximes sancions”.

A través d’un missatge en la xarxa social ‘X’, ha exclamat que al sud, en al·lusió a la Franja de Gaza, s’està perpetrant un “genocidi” contra la població palestina mentre que al nord qualifica l’operació militar d’Israel com una “invasió”.

“La violació del Dret Internacional és la forma d’estar en el món del règim de (Benjamin) Netanyahu. La comunitat internacional ha de respondre amb les màximes sancions. Hi ha moltes vides en joc”, ha demandat Díaz.

Per la seua banda, el portaveu de Sumar i ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha expressat la seua condemna per la “invasió d’Israel a un país sobirà com el Líban”.

Igual que la vicepresidenta segona, ha censurat la “permissivitat” de la comunitat internacional amb el primer ministre israelià és “intolerable i està arrossegant al món a una escalada bèl·lica global”.

En roda de premsa al Congrés, el portaveu parlamentari de Sumar, Íñigo Errejón, ha demandat que s’ha de suspendre tot intercanvi comercial entre Israel i la Unió Europea, activant la clàusula per a cessar l’acord de col·laboració entre ambdues parts, i un embargament total de la compravenda d’armes amb el Govern hebreu.

Al seu juí, ha demandat aplicar la “màxima duresa” per a “parar els peus” al “ultradretà” Netanyahu, atès que el seu govern s’ha convertit en un “perill per a la seguretat de Pròxim Orient i de tot el planeta”.

PODEM CARREGA CONTRA SÁNCHEZ

També s’ha pronunciat sobre l’ofensiva militar d’Israel la secretària general de Podem, Ione Belarra, encara que si escau ha carregat contra el president del Govern, Pedro Sánchez, al que acusa de seguir sense “prendre una sola mesura concreta per a detenir esta barbàrie”. “És una vergonya”, ha resolt per a animar a la ciutadania a recolzar les mobilitzacions en favor del poble palestí.

La formación morada, a través del seu perfil oficial en ‘X’, ha denunciat que l’ofensiva d’Israel a Líban és “un pas més per a continuar la matança i l’horror”. Per tant, ha exhortat a la comunitat internacional a aliar-se i “parar ja al Govern criminal de Netanyahu”.

“La pregunta és què ha de passar perquè Sánchez faça alguna cosa. Cal parar ja a l’Estat terrorista d’Israel” s’ha qüestionat l’eurodiputada de Podem i exministra d’Igualtat, Irene Montero.

Últimes notícies

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.