16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Un incendi forestal a Venta del Moro obliga a desallotjar una finca

Un incendi forestal declarat ahir a la vesprada afecta una zona de muntanya en el terme municipal de Venta del Moro, a la comarca de Requena-Utiel, malgrat la ràpida intervenció dels bombers de la Generalitat i Diputació Provincial de València amb el suport de fins a 12 avionetes i helicòpters en les labors d’extinció.

El foc es va iniciar prop del punt quilomètric 34,5 de la carretera CV-455 pocs minuts després de les 15 hores. Segons va informar el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana, en un primer moment es van mobilitzar tres mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals de la Generalitat, dos autobombes i una unitat dels serveis de prevenció d’incendis forestals, però el vent i el difícil accés de la zona afectada pel foc van dificultar les labors d’extinció.

Des de llavors, els efectius s’han anat incrementant i es troben treballant per a l’extinció del foc nou mitjans aeris; sis dotacions, quatre brigades forestals i huit unitats de comandament del Consorci Provincial de Bombers de València; sis unitats de bombers forestals de la Generalitat; una helitransportada i quatre autobombes, asi com una Unitat de Prevenció i un agent mediambiental.

Segons han informat des del 112, la situació a les 18.27 hores complicava l’extinció de l’incendi pel vent i la zona de difícil accés en la qual s’ha declarat.

Després de rebre l’avís de l’incendi, diverses patrulles de la Guàrdia Civil han acudit també a la zona per a col·laborar amb els bombers en les labors d’extinció i el fet de tallar el trànsit en un camí pròxim.

Els 12 avions i helicòpters van realitzar prop de 200 descàrregues d’aigua en quatre hores en la zona afectada pel foc. Després del desallotjament d’una finca en el paratge del Tochar, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat va establir al voltant de les 20 hores la situació de gravetat potencial 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF).

Actualment estan treballant en la zona dos dotacions i brigades forestals de Tuéjar, Enguera, Castielfabib i Serra, a més de tres autobombes i voluntaris de Cofrentes.

En aquests moments l’incendi no té flama, però encara no està controlat.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.