Un incendi forestal a Venta del Moro obliga a desallotjar una finca

Un incendi forestal declarat ahir a la vesprada afecta una zona de muntanya en el terme municipal de Venta del Moro, a la comarca de Requena-Utiel, malgrat la ràpida intervenció dels bombers de la Generalitat i Diputació Provincial de València amb el suport de fins a 12 avionetes i helicòpters en les labors d’extinció.

El foc es va iniciar prop del punt quilomètric 34,5 de la carretera CV-455 pocs minuts després de les 15 hores. Segons va informar el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana, en un primer moment es van mobilitzar tres mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals de la Generalitat, dos autobombes i una unitat dels serveis de prevenció d’incendis forestals, però el vent i el difícil accés de la zona afectada pel foc van dificultar les labors d’extinció.

Des de llavors, els efectius s’han anat incrementant i es troben treballant per a l’extinció del foc nou mitjans aeris; sis dotacions, quatre brigades forestals i huit unitats de comandament del Consorci Provincial de Bombers de València; sis unitats de bombers forestals de la Generalitat; una helitransportada i quatre autobombes, asi com una Unitat de Prevenció i un agent mediambiental.

Segons han informat des del 112, la situació a les 18.27 hores complicava l’extinció de l’incendi pel vent i la zona de difícil accés en la qual s’ha declarat.

Després de rebre l’avís de l’incendi, diverses patrulles de la Guàrdia Civil han acudit també a la zona per a col·laborar amb els bombers en les labors d’extinció i el fet de tallar el trànsit en un camí pròxim.

Els 12 avions i helicòpters van realitzar prop de 200 descàrregues d’aigua en quatre hores en la zona afectada pel foc. Després del desallotjament d’una finca en el paratge del Tochar, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat va establir al voltant de les 20 hores la situació de gravetat potencial 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF).

Actualment estan treballant en la zona dos dotacions i brigades forestals de Tuéjar, Enguera, Castielfabib i Serra, a més de tres autobombes i voluntaris de Cofrentes.

En aquests moments l’incendi no té flama, però encara no està controlat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.