Un incendi forestal a Venta del Moro obliga a desallotjar una finca

Un incendi forestal declarat ahir a la vesprada afecta una zona de muntanya en el terme municipal de Venta del Moro, a la comarca de Requena-Utiel, malgrat la ràpida intervenció dels bombers de la Generalitat i Diputació Provincial de València amb el suport de fins a 12 avionetes i helicòpters en les labors d’extinció.

El foc es va iniciar prop del punt quilomètric 34,5 de la carretera CV-455 pocs minuts després de les 15 hores. Segons va informar el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana, en un primer moment es van mobilitzar tres mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals de la Generalitat, dos autobombes i una unitat dels serveis de prevenció d’incendis forestals, però el vent i el difícil accés de la zona afectada pel foc van dificultar les labors d’extinció.

Des de llavors, els efectius s’han anat incrementant i es troben treballant per a l’extinció del foc nou mitjans aeris; sis dotacions, quatre brigades forestals i huit unitats de comandament del Consorci Provincial de Bombers de València; sis unitats de bombers forestals de la Generalitat; una helitransportada i quatre autobombes, asi com una Unitat de Prevenció i un agent mediambiental.

Segons han informat des del 112, la situació a les 18.27 hores complicava l’extinció de l’incendi pel vent i la zona de difícil accés en la qual s’ha declarat.

Després de rebre l’avís de l’incendi, diverses patrulles de la Guàrdia Civil han acudit també a la zona per a col·laborar amb els bombers en les labors d’extinció i el fet de tallar el trànsit en un camí pròxim.

Els 12 avions i helicòpters van realitzar prop de 200 descàrregues d’aigua en quatre hores en la zona afectada pel foc. Després del desallotjament d’una finca en el paratge del Tochar, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat va establir al voltant de les 20 hores la situació de gravetat potencial 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF).

Actualment estan treballant en la zona dos dotacions i brigades forestals de Tuéjar, Enguera, Castielfabib i Serra, a més de tres autobombes i voluntaris de Cofrentes.

En aquests moments l’incendi no té flama, però encara no està controlat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.