Un incendi forestal a Venta del Moro obliga a desallotjar una finca

Un incendi forestal declarat ahir a la vesprada afecta una zona de muntanya en el terme municipal de Venta del Moro, a la comarca de Requena-Utiel, malgrat la ràpida intervenció dels bombers de la Generalitat i Diputació Provincial de València amb el suport de fins a 12 avionetes i helicòpters en les labors d’extinció.

El foc es va iniciar prop del punt quilomètric 34,5 de la carretera CV-455 pocs minuts després de les 15 hores. Segons va informar el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana, en un primer moment es van mobilitzar tres mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals de la Generalitat, dos autobombes i una unitat dels serveis de prevenció d’incendis forestals, però el vent i el difícil accés de la zona afectada pel foc van dificultar les labors d’extinció.

Des de llavors, els efectius s’han anat incrementant i es troben treballant per a l’extinció del foc nou mitjans aeris; sis dotacions, quatre brigades forestals i huit unitats de comandament del Consorci Provincial de Bombers de València; sis unitats de bombers forestals de la Generalitat; una helitransportada i quatre autobombes, asi com una Unitat de Prevenció i un agent mediambiental.

Segons han informat des del 112, la situació a les 18.27 hores complicava l’extinció de l’incendi pel vent i la zona de difícil accés en la qual s’ha declarat.

Després de rebre l’avís de l’incendi, diverses patrulles de la Guàrdia Civil han acudit també a la zona per a col·laborar amb els bombers en les labors d’extinció i el fet de tallar el trànsit en un camí pròxim.

Els 12 avions i helicòpters van realitzar prop de 200 descàrregues d’aigua en quatre hores en la zona afectada pel foc. Després del desallotjament d’una finca en el paratge del Tochar, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat va establir al voltant de les 20 hores la situació de gravetat potencial 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF).

Actualment estan treballant en la zona dos dotacions i brigades forestals de Tuéjar, Enguera, Castielfabib i Serra, a més de tres autobombes i voluntaris de Cofrentes.

En aquests moments l’incendi no té flama, però encara no està controlat.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.