8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Un incendi forestal a Venta del Moro obliga a desallotjar una finca

Un incendi forestal declarat ahir a la vesprada afecta una zona de muntanya en el terme municipal de Venta del Moro, a la comarca de Requena-Utiel, malgrat la ràpida intervenció dels bombers de la Generalitat i Diputació Provincial de València amb el suport de fins a 12 avionetes i helicòpters en les labors d’extinció.

El foc es va iniciar prop del punt quilomètric 34,5 de la carretera CV-455 pocs minuts després de les 15 hores. Segons va informar el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana, en un primer moment es van mobilitzar tres mitjans aeris, dos unitats de bombers forestals de la Generalitat, dos autobombes i una unitat dels serveis de prevenció d’incendis forestals, però el vent i el difícil accés de la zona afectada pel foc van dificultar les labors d’extinció.

Des de llavors, els efectius s’han anat incrementant i es troben treballant per a l’extinció del foc nou mitjans aeris; sis dotacions, quatre brigades forestals i huit unitats de comandament del Consorci Provincial de Bombers de València; sis unitats de bombers forestals de la Generalitat; una helitransportada i quatre autobombes, asi com una Unitat de Prevenció i un agent mediambiental.

Segons han informat des del 112, la situació a les 18.27 hores complicava l’extinció de l’incendi pel vent i la zona de difícil accés en la qual s’ha declarat.

Després de rebre l’avís de l’incendi, diverses patrulles de la Guàrdia Civil han acudit també a la zona per a col·laborar amb els bombers en les labors d’extinció i el fet de tallar el trànsit en un camí pròxim.

Els 12 avions i helicòpters van realitzar prop de 200 descàrregues d’aigua en quatre hores en la zona afectada pel foc. Després del desallotjament d’una finca en el paratge del Tochar, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat va establir al voltant de les 20 hores la situació de gravetat potencial 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF).

Actualment estan treballant en la zona dos dotacions i brigades forestals de Tuéjar, Enguera, Castielfabib i Serra, a més de tres autobombes i voluntaris de Cofrentes.

En aquests moments l’incendi no té flama, però encara no està controlat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.

Pascual va revelar que van decidir al matí que Punter jugara i va negar una estratègia

El tècnic del Barcelona va explicar que la participació de Kevin Punter es va tancar el mateix matí de l'encreuament de quarts davant UCAM Murcia i va rebutjar que fora una maniobra. Va defendre que van seguir el pla mèdic i va valorar un dol igualat resolt en l'últim quart.

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.