43 municipis a Castelló aspiren a remodelar els seus carrers i places amb una inversió de 400.000 euros

Ejemplo de shortcode con estilo
El Concurs de Regeneració Urbana de la Diputació de Castelló trenca el seu rècord de participació

El Concurs de Regeneració Urbana (CRU) contínua batent rècords. Al tancament de la primera fase s’han rebut candidatures de 43 municipis diferents, que optaran a renovar, a càrrec de la Diputació de Castelló, emplaçaments urbans degradats amb ceràmica de la província. Es tracta de cinc espais més respecte a l’edició anterior. Així ho ha anunciat el president de la Diputació, José Martí, que ha mostrat la seua satisfacció “perquè el CRU any rere any va despertant major interés entre els nostres pobles i ciutats” i això no és més que “un senyal que la dinàmica agrada i que la ceràmica és el millor aliat per a l’urbanisme del segle XXI”. Enguany se celebrarà la cinquena edició del programa de promoció de l’ús del taulell en exteriors i àmbits urbans.

Encara que cada any hi ha altes i baixes, enguany s’han comptabilitzat 13 peticions de consistoris que concursaran enguany per primera vegada: Albocàsser, Arañuel, Azuébar, Benassal, Fanzara, Montanejos, Ribesalbes, la Salzadella, Soneja, Suera, la Vall d’Uixó, Vila-real i Vilafranca.

La segona fase, en setmanes

El diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha explicat que actualment s’estan analitzant totes les propostes per a comprovar i certificar que compleixen les normatives i requisits del concurs. Posteriorment s’elaborarà la relació d’espais finalistes, que previsiblement passarà per Junta de Govern el dimarts 15 de març per a la seua aprovació definitiva. A partir d’ací serà qüestió de dies que es publique tota la documentació en l’apartat web de Promoció Ceràmica i arranque la segona fase del concurs. S’obrirà llavors el termini perquè els equips d’arquitectura i enginyeria presenten en les seues propostes de renovació urbana.

Abans de l’estiu, un comité format per experts tècnics dictaminaran els dos millors projectes de renovació urbana presentats en aquesta segon període. Tots dos, ha recordat Huguet, s’executaran al llarg de 2023 a càrrec del Pla Ceràmic de la Diputació de Castelló, per al que es reservaran 400.000 euros del futur pressupost provincial. Així mateix, la institució també es farà càrrec del cost de la redacció del projecte i de la direcció d’obra.

El veredicte es farà públic el pròxim 1 de juliol en una gala celebrada en el Palau Gòtic de Sot de Ferrer, a escassos metres del safareig de l’Inchidor, obra que es va alçar amb el màxim guardó del CRU III i que va ser inaugurada setmanes arrere pel president José Martí.

Últimes notícies

Detingut a Picanya un impulsor de Blocus España per instigar aldarulls

Un dels tres detinguts a la província de Valencia està considerat fundador de Blocus España. La investigació el relaciona amb aldarulls a Barcelona i convocatòries a València.

El litoral sud de Valencia tindrà avís groc per pluges dissabte

L’Aemet ha activat un avís groc per pluges al litoral sud de la província de Valencia este dissabte. Podrien caure fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Els comerços del centre de València es protegixen davant l’amenaça de possibles saquejos

Els establiments del centre de València protegixen els aparadors i alguns tanquen per precaució davant possibles disturbis este dissabte.

Pluja al litoral valencià i fins a 30 graus pel pont de Tots Sants

El pont de Tots Sants combinarà ruixats intensos a València i Alacant amb temperatures de fins a 30 graus al sud. La setmana següent podria portar més pluja i fred nocturn.

Ferran Torres conquista el mercat del luxe amb la seua imatge ‘canalla’

El gol de Ferran Torres en el Mundial ha impulsat la seua projecció comercial. Les marques de moda, restauració i esport busquen ara la seua imatge.

Marta Suárez s’estrena en la convocatòria d’Espanya i Awa Fam és baixa

Marta Suárez ha sigut convocada per primera vegada amb la selecció absoluta per a la classificació de l’Eurobasket de 2027. Awa Fam és una de les quatre absències respecte al Mundial.

Otorbi renova fins a 2031 i vol tornar per ajudar el Valencia

David Otorbi ha ampliat el contracte amb el Valencia fins a juny de 2031. La clàusula puja a 60 milions d’euros i el jugador es recupera d’una lesió.

Halloween impulsa un 16 % les vendes de carabassa en un any

La demanda de carabassa ha augmentat un 16 % respecte de 2025. La Comunitat Valenciana lidera el cultiu a Espanya, amb 1.780 hectàrees.