12.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

43 municipis a Castelló aspiren a remodelar els seus carrers i places amb una inversió de 400.000 euros

El Concurs de Regeneració Urbana (CRU) contínua batent rècords. Al tancament de la primera fase s’han rebut candidatures de 43 municipis diferents, que optaran a renovar, a càrrec de la Diputació de Castelló, emplaçaments urbans degradats amb ceràmica de la província. Es tracta de cinc espais més respecte a l’edició anterior. Així ho ha anunciat el president de la Diputació, José Martí, que ha mostrat la seua satisfacció “perquè el CRU any rere any va despertant major interés entre els nostres pobles i ciutats” i això no és més que “un senyal que la dinàmica agrada i que la ceràmica és el millor aliat per a l’urbanisme del segle XXI”. Enguany se celebrarà la cinquena edició del programa de promoció de l’ús del taulell en exteriors i àmbits urbans.

Encara que cada any hi ha altes i baixes, enguany s’han comptabilitzat 13 peticions de consistoris que concursaran enguany per primera vegada: Albocàsser, Arañuel, Azuébar, Benassal, Fanzara, Montanejos, Ribesalbes, la Salzadella, Soneja, Suera, la Vall d’Uixó, Vila-real i Vilafranca.

La segona fase, en setmanes

El diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha explicat que actualment s’estan analitzant totes les propostes per a comprovar i certificar que compleixen les normatives i requisits del concurs. Posteriorment s’elaborarà la relació d’espais finalistes, que previsiblement passarà per Junta de Govern el dimarts 15 de març per a la seua aprovació definitiva. A partir d’ací serà qüestió de dies que es publique tota la documentació en l’apartat web de Promoció Ceràmica i arranque la segona fase del concurs. S’obrirà llavors el termini perquè els equips d’arquitectura i enginyeria presenten en les seues propostes de renovació urbana.

Abans de l’estiu, un comité format per experts tècnics dictaminaran els dos millors projectes de renovació urbana presentats en aquesta segon període. Tots dos, ha recordat Huguet, s’executaran al llarg de 2023 a càrrec del Pla Ceràmic de la Diputació de Castelló, per al que es reservaran 400.000 euros del futur pressupost provincial. Així mateix, la institució també es farà càrrec del cost de la redacció del projecte i de la direcció d’obra.

El veredicte es farà públic el pròxim 1 de juliol en una gala celebrada en el Palau Gòtic de Sot de Ferrer, a escassos metres del safareig de l’Inchidor, obra que es va alçar amb el màxim guardó del CRU III i que va ser inaugurada setmanes arrere pel president José Martí.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.