43 municipis a Castelló aspiren a remodelar els seus carrers i places amb una inversió de 400.000 euros

El Concurs de Regeneració Urbana (CRU) contínua batent rècords. Al tancament de la primera fase s’han rebut candidatures de 43 municipis diferents, que optaran a renovar, a càrrec de la Diputació de Castelló, emplaçaments urbans degradats amb ceràmica de la província. Es tracta de cinc espais més respecte a l’edició anterior. Així ho ha anunciat el president de la Diputació, José Martí, que ha mostrat la seua satisfacció “perquè el CRU any rere any va despertant major interés entre els nostres pobles i ciutats” i això no és més que “un senyal que la dinàmica agrada i que la ceràmica és el millor aliat per a l’urbanisme del segle XXI”. Enguany se celebrarà la cinquena edició del programa de promoció de l’ús del taulell en exteriors i àmbits urbans.

Encara que cada any hi ha altes i baixes, enguany s’han comptabilitzat 13 peticions de consistoris que concursaran enguany per primera vegada: Albocàsser, Arañuel, Azuébar, Benassal, Fanzara, Montanejos, Ribesalbes, la Salzadella, Soneja, Suera, la Vall d’Uixó, Vila-real i Vilafranca.

La segona fase, en setmanes

El diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha explicat que actualment s’estan analitzant totes les propostes per a comprovar i certificar que compleixen les normatives i requisits del concurs. Posteriorment s’elaborarà la relació d’espais finalistes, que previsiblement passarà per Junta de Govern el dimarts 15 de març per a la seua aprovació definitiva. A partir d’ací serà qüestió de dies que es publique tota la documentació en l’apartat web de Promoció Ceràmica i arranque la segona fase del concurs. S’obrirà llavors el termini perquè els equips d’arquitectura i enginyeria presenten en les seues propostes de renovació urbana.

Abans de l’estiu, un comité format per experts tècnics dictaminaran els dos millors projectes de renovació urbana presentats en aquesta segon període. Tots dos, ha recordat Huguet, s’executaran al llarg de 2023 a càrrec del Pla Ceràmic de la Diputació de Castelló, per al que es reservaran 400.000 euros del futur pressupost provincial. Així mateix, la institució també es farà càrrec del cost de la redacció del projecte i de la direcció d’obra.

El veredicte es farà públic el pròxim 1 de juliol en una gala celebrada en el Palau Gòtic de Sot de Ferrer, a escassos metres del safareig de l’Inchidor, obra que es va alçar amb el màxim guardó del CRU III i que va ser inaugurada setmanes arrere pel president José Martí.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.