43 municipis a Castelló aspiren a remodelar els seus carrers i places amb una inversió de 400.000 euros

Ejemplo de shortcode con estilo
El Concurs de Regeneració Urbana de la Diputació de Castelló trenca el seu rècord de participació

El Concurs de Regeneració Urbana (CRU) contínua batent rècords. Al tancament de la primera fase s’han rebut candidatures de 43 municipis diferents, que optaran a renovar, a càrrec de la Diputació de Castelló, emplaçaments urbans degradats amb ceràmica de la província. Es tracta de cinc espais més respecte a l’edició anterior. Així ho ha anunciat el president de la Diputació, José Martí, que ha mostrat la seua satisfacció “perquè el CRU any rere any va despertant major interés entre els nostres pobles i ciutats” i això no és més que “un senyal que la dinàmica agrada i que la ceràmica és el millor aliat per a l’urbanisme del segle XXI”. Enguany se celebrarà la cinquena edició del programa de promoció de l’ús del taulell en exteriors i àmbits urbans.

Encara que cada any hi ha altes i baixes, enguany s’han comptabilitzat 13 peticions de consistoris que concursaran enguany per primera vegada: Albocàsser, Arañuel, Azuébar, Benassal, Fanzara, Montanejos, Ribesalbes, la Salzadella, Soneja, Suera, la Vall d’Uixó, Vila-real i Vilafranca.

La segona fase, en setmanes

El diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha explicat que actualment s’estan analitzant totes les propostes per a comprovar i certificar que compleixen les normatives i requisits del concurs. Posteriorment s’elaborarà la relació d’espais finalistes, que previsiblement passarà per Junta de Govern el dimarts 15 de març per a la seua aprovació definitiva. A partir d’ací serà qüestió de dies que es publique tota la documentació en l’apartat web de Promoció Ceràmica i arranque la segona fase del concurs. S’obrirà llavors el termini perquè els equips d’arquitectura i enginyeria presenten en les seues propostes de renovació urbana.

Abans de l’estiu, un comité format per experts tècnics dictaminaran els dos millors projectes de renovació urbana presentats en aquesta segon període. Tots dos, ha recordat Huguet, s’executaran al llarg de 2023 a càrrec del Pla Ceràmic de la Diputació de Castelló, per al que es reservaran 400.000 euros del futur pressupost provincial. Així mateix, la institució també es farà càrrec del cost de la redacció del projecte i de la direcció d’obra.

El veredicte es farà públic el pròxim 1 de juliol en una gala celebrada en el Palau Gòtic de Sot de Ferrer, a escassos metres del safareig de l’Inchidor, obra que es va alçar amb el màxim guardó del CRU III i que va ser inaugurada setmanes arrere pel president José Martí.

Últimes notícies

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.

El funeral de Jesús de Miguel serà a Navahermosa

Jesús de Miguel serà acomiadat a Navahermosa quan el seu cos puga ser traslladat. El CD Tenerife ha convocat un homenatge i demana ajornar dos partits.

La collita de caqui afronta menys oferta i busca més reconeixement

La campanya de la DOP Kaki Ribera del Xúquer preveu menys fruita per les pluges i la pedra, però millors calibres i qualitat. El sector vol ampliar el reconeixement de la marca Persimon®.

La Cerámica recordarà Jesús de Miguel abans del Villarreal-PSG

La Cerámica guardarà un minut de silenci per Jesús de Miguel abans del Villarreal-PSG. L’homenatge també recordarà les 69 víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.

El PSPV-PSOE reclama a Mazón 1.931 euros de quilometratge

El PSPV-PSOE afirma que Mazón ha cobrat 1.931 euros per quilometratge des que va deixar la presidència i reclama que els torne. El PP demana comprovar les dades.

La decisió sobre la retirada del retrat de Julio de España s’ajorna fins que la sentència siga ferma

Les Corts ajornaran la decisió sobre el retrat fins que siga ferma la condemna per agressió sexual. L’Ajuntament d’Alacant també esperarà abans de valorar els honors municipals.

Siloé i Shinova obrin el cartell del Low Festival 2027

Siloé, Shinova i altres artistes encapçalen les primeres confirmacions del Low Festival 2027 a Torrevella. El festival també ha anunciat millores en el recinte i els transports.

La mort de Jesús de Miguel queda sota investigació policial

La Policía Nacional investiga la mort del jugador del Club Deportivo Tenerife, de 30 anys, després d’un colp durant el partit contra l’Andorra.