43 municipis a Castelló aspiren a remodelar els seus carrers i places amb una inversió de 400.000 euros

El Concurs de Regeneració Urbana (CRU) contínua batent rècords. Al tancament de la primera fase s’han rebut candidatures de 43 municipis diferents, que optaran a renovar, a càrrec de la Diputació de Castelló, emplaçaments urbans degradats amb ceràmica de la província. Es tracta de cinc espais més respecte a l’edició anterior. Així ho ha anunciat el president de la Diputació, José Martí, que ha mostrat la seua satisfacció “perquè el CRU any rere any va despertant major interés entre els nostres pobles i ciutats” i això no és més que “un senyal que la dinàmica agrada i que la ceràmica és el millor aliat per a l’urbanisme del segle XXI”. Enguany se celebrarà la cinquena edició del programa de promoció de l’ús del taulell en exteriors i àmbits urbans.

Encara que cada any hi ha altes i baixes, enguany s’han comptabilitzat 13 peticions de consistoris que concursaran enguany per primera vegada: Albocàsser, Arañuel, Azuébar, Benassal, Fanzara, Montanejos, Ribesalbes, la Salzadella, Soneja, Suera, la Vall d’Uixó, Vila-real i Vilafranca.

La segona fase, en setmanes

El diputat de Promoció Ceràmica, Ximo Huguet, ha explicat que actualment s’estan analitzant totes les propostes per a comprovar i certificar que compleixen les normatives i requisits del concurs. Posteriorment s’elaborarà la relació d’espais finalistes, que previsiblement passarà per Junta de Govern el dimarts 15 de març per a la seua aprovació definitiva. A partir d’ací serà qüestió de dies que es publique tota la documentació en l’apartat web de Promoció Ceràmica i arranque la segona fase del concurs. S’obrirà llavors el termini perquè els equips d’arquitectura i enginyeria presenten en les seues propostes de renovació urbana.

Abans de l’estiu, un comité format per experts tècnics dictaminaran els dos millors projectes de renovació urbana presentats en aquesta segon període. Tots dos, ha recordat Huguet, s’executaran al llarg de 2023 a càrrec del Pla Ceràmic de la Diputació de Castelló, per al que es reservaran 400.000 euros del futur pressupost provincial. Així mateix, la institució també es farà càrrec del cost de la redacció del projecte i de la direcció d’obra.

El veredicte es farà públic el pròxim 1 de juliol en una gala celebrada en el Palau Gòtic de Sot de Ferrer, a escassos metres del safareig de l’Inchidor, obra que es va alçar amb el màxim guardó del CRU III i que va ser inaugurada setmanes arrere pel president José Martí.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.