Oriola suspèn classes d’infantil en dues CEIPs per una fugida de gasoil després del robatori de canonades de coure

Personal especialitzat inicia la retirada de 2.000 litres de gasoil del forjat sanitari i es preveu reprendre l’activitat lectiva aquest dijous

ALACANT, 20 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament d’Oriola ha decretat la suspensió de les classes d’educació infantil en els CEIPs Fernado de Loaces i Josefina Manresa fins al dijous a causa d’una fugida de gasoil, després del robatori de les canonades de coure de la caldera del CEIP Fernando de Loaces.

El consistori ha assenyalat en un comunicat que, a conseqüència del «vandalisme» patit durant el cap de setmana del 18 al 19 de maig en els citats centres, s’ha produït una fugida de gasoil del dipòsit al forjat sanitari d’un dels mòduls d’educació infantil.

Per això, l’Ajuntament d’Oriola està gestionant l’incident «de manera urgent mitjançant les vies que li permet la legislació». Des de la Regidoria d’Emergències, que dirigeix Víctor Valverde, s’ha sol·licitat a una empresa especialitzada l’absorció i retirada del gasoil del mòdul abocat.

Una vegada concloguen aquests treballs es procedirà a la neteja del forjat sanitari, amb l’objecte de retirar la totalitat de les restes d’olor i gasos. Per a la realització d’aquests treballs és necessària l’absència de persones en aquest àrea, tant personal del centre com a usuaris, a els qui no poden exposar «als riscos derivats de fugides de gasoil intoxicació per inhalació de gasos».

Per això, les aules de 2, 3 i 4 anys del CEIP Josefina Manresa, així com les aules de 3 i 4 anys del CEIP Fernando de Loazes han de romandre sense ús i tancades al personal no especialitzat en retirada de fugides de gasoil durant els dies 21 i 22 de maig, amb l’objectiu de reprendre les classes el dia 23 de maig.

L’alcalde d’Oriola, Pepe Vegara, junt amb els regidors d’Educació i Emergències, Vicente Pina i Víctor Valverde, respectivament, s’ha personat en els centres educatius per a conèixer el succeït. «Sortosament no hem de lamentar danys personals, però per culpa d’aquests vàndals ens veiem obligats a suspendre les classes durant 48 hores i reubicar als alumnes», ha lamentat.

«Hem actuat immediatament i adoptat amb caràcter d’emergència totes les mesures que siguen i vagen a ser necessàries per a retornar la normalitat en tots dos centres», ha recalcat Vegara.

2.000 LITRES DE GASOIL VESSATS

Per la seua banda, l’edil d’Emergències ha explicat que han començat a retirar els 2.000 litres de gasoil vessats en el forjat sanitari de l’edifici d’infantil. «Una vegada retirat aquest carburant, procedirem a la neteja de tota la neteja de la zona afectada. Per a això, hem contactat amb empreses especialitzades per a actuar immediatament amb el procediment més adequat. Aquest vesse no té perill de combustió però si desprèn gasos tòxics», ha detallat.

Els operaris municipals estan traslladant el mobiliari i material de les aules afectades a altres zones dels centres on reubicaran als alumnes.

En aquest sentit, el regidor d’Educació ha lamentat els «actes vandàlics», que no només poden causar dany a l’alumnat i professorat, «sinó que ocasionen trastorns a les famílies». «L’Ajuntament d’Oriola està en contacte amb els directors dels dos centres situats en el Palmerar i ens hem posat a la seua disposició per a tot el que necessiten. Estem treballant per a retornar la normalitat al més prompte possible», ha afirmat.

L’Ajuntament ha assenyalat que se sospita que els vàndals van saltar la tanca i van arrancar les canonades de coure situades en la façana, encara que «van haver de veure’s sorpresos», perquè van deixar restes de les mateixes en el pati. Fins al lloc s’han personat efectius de Protecció Civil i Emergències, especialistes del cos de Bombers, Policia Local i Policia Nacional, que estan investigant els fets i intentant localitzar als autors.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.