Compromís protestarà demà contra el ‘govern de la vergonya’ i insta a ‘votar en massa’ per a ‘afeblir-ho’

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

Compromís protestarà demà, quan es compleix un any de les eleccions autonòmiques, contra les accions del que consideren el «govern de la vergonya» de la Comunitat Valenciana i ha instat a «votar en massa» en les eleccions europees del 9 de juny per a «afeblir-ho».

Així ho han indicat el síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví; el candidat a les europees, Vicent Marzà, la portaveu adjunta en Corts Isaura Navarro; la portaveu a la Diputació, Dolors Gimeno i la diputada Paula Espinosa en una roda de premsa que han oferit aquest dilluns, en la qual han denunciat que en enguany han tornat «les retallades i les injustícies» al Consell.

Per això, i perquè «sincerament, en un any no es podia fer pitjor», Baldoví ha instat a protestar contra un govern del PP i Vox que vol «eliminar controls», «retallar la transparència» i «manipular la televisió pública».

De fet, Marzà ha alertat contra les «polítiques de l’austericidio» i utilitzant el lema de la coalició, ha demanat «plantar cara» en les urnes per a evitar que la majoria que sustenta al Consell es reproduïsca a Europa. «Ens juguem que la reculada d’enguany no es culmine en les eleccions europees», ha manifestat.

Per això, el síndic ha animat a la gent d’esquerres al fet que isca a «votar en massa» i ha alertat que les polítiques del Consell podrien fer que la Comunitat Valenciana perda fons europeus.

Espinosa ha defensat que es va a fer campanya «des de cada plaça i des de cada poble» i ha indicat que van a realitzar actes en més de 100 municipis de tot el territori en els quals intentaran demostrar «què representa la volta del PP i Vox a les institucions». També ha anunciat que engegaran una web que repasse els «punts negres» de les «retallades, censures i caos en els serveis públics del territori».

Per la seua banda, Gimeno ha lamentat que el PP ha «estès una taca» allà on governa i que, amb el vot de la «extrema dreta» s’han aprovat «pressupostos ultraconservadors». «Volen tornar als besamans en les diputacions», ha manifestat i ha lamentat «com ha empitjorat» la vida en un any.

Navarro ha conclòs l’exposició alertant que en tan sol un any, la Comunitat Valenciana es troba en una situació d'»emergència democràtica» i ha denunciat que els «censuren». Així, ha acusat a PP i Vox de voler «carregar-se la democràcia» i ha animat a «lluitar contra la corrupció».

LLEI DE MEMÒRIA EUROPEA

Entre altres qüestions, Marzà ha defensat l’engegada d’una llei de memòria democràtica a nivell europeu que «deixe clar els qui van ser els botxins i els qui les víctimes» i ha insistit que no es puga «reescriure la història per a beneficiar als botxins i a les persones que van patir».

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.