Compromís recolza la reforma migratòria i demana al PP ‘més solidaritat i menys política de partit’

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha mostrat el seu suport a la reforma del Reglament d’Estrangeria que possibilitaria el repartiment de menors entre les comunitats autònomes, al mateix temps que ha denunciat que és «absolutament indignant» que el PP estiga fent «política d’un problema absolutament humanitari, d’un problema social».

«Més solidaritat i menys política de partit», ha reclamat Baldoví, en declaracions als mitjans a Les Corts, on ha opinat que «el PP en este sentit té molt pocs valors cristians» i ha retret les declaracions «absolutament incendiàries» del portaveu del PP al Congrés, Miguel Ángel Tellado, que va demanar al Govern que desplegue les Forces Armades per a impedir l’arribada de piragües a Espanya.

Baldoví ha apel·lat a la «solidaritat de totes les comunitats autònomes», ha afirmat que el problema del repartiment de menors migrants «és de tots» i ha reivindicat que les CCAA han de «estar a l’altura per a resoldre un problema humanitari com a esta».

Així mateix, ha afegit que s’ha de recordar «sempre que els espanyols vam haver d’emigrar a molts llocs del món per a poder guanyar-nos la vida dignament».

«És un problema de solidaritat, igual que és un problema de solidaritat la reforma del sistema de finançament. Són problemes del conjunt de l’Estat i que s’han d’aprovar en el conjunt de l’Estat. Insistisc, més valors humanitaris, més valors cristians, més valors, en definitiva, de recolzar a la gent que l’única cosa que cerca és cercar-se un futur millor per als seus fills», ha reclamat.

Últimes notícies

Mor un home major en l’incendi d’una vivenda a Callosa d’En Sarrià

Un home major amb mobilitat reduïda ha mort en l’incendi d’una vivenda en un bloc de quatre altures a Callosa d’En Sarrià. El foc s’ha originat en la segona planta i s’ha donat per extingit poc després del migdia.

El Consell reafirma el seu suport a les víctimes de l’accident de Metrovalencia en el 20é aniversari

El Consell ha expressat el seu afecte, respecte i proximitat a les famílies de les 43 víctimes mortals i als 47 ferits de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari de la tragèdia.

Banyar-se al Mediterrani és segur: la UV descarta un risc general per la bactèria carnívora

La Universitat de València afirma que banyar-se al Mediterrani és segur per a la població sana i que el risc associat a la bactèria Vibrio vulnificus és molt baix, tot i la seua expansió estacional en aigües salobres.

14 milions d’euros per a reduir la bretxa salarial en la Generalitat fins a 2027

El Consell ha aprovat repartir 14 milions d’euros entre Sanitat, Educació, Justícia i Funció Pública per a continuar fins a 2027 el programa contra la bretxa salarial en la Generalitat.

Feijóo acusa Sánchez d’usar la llei de néts i la regularització per a fer “enginyeria social”

Alberto Núñez Feijóo ha acusat Pedro Sánchez a Castelló de fer una “enginyeria social” sense “objectius innocents” amb la regularització d’immigrants i la coneguda com a llei de néts, i l’ha acusat de no planificar recursos ni actuar amb transparència.

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.