Agricultura destinarà 1,7 milions a les denominacions d’origen de la Comunitat Valenciana

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Agricultura, Miguel Barrachina, ha subratllat que es destinarà 1,7 milions a les denominacions d’origen i sobre este tema ha recalcat que les figures de qualitat diferenciada «són crucials» per al desenvolupament i la sostenibilitat de les zones rurals de la Comunitat Valenciana.

Barrachina ha participat en la reunió de la Mesa de Qualitat Diferenciada de la Comunitat Valenciana, a la qual assistixen els representants dels Consells Reguladors de les denominacions d’origen protegides (DOP), les indicacions geogràfiques protegides (IGP), el Comitè d’Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV), els vins de Pagament i les marques de qualitat CV.

Barrachina els ha agraït la labor realitzada en la defensa, garantia, prestigi i promoció dels productes emparats per les figures de qualitat com són raïm, vins, cítrics, carxofa, xufa, tomàquet, kaki, arròs, torrons, cireres, nespres, entre altres molts, així com el treball realitzat per a l’establiment i la consolidació dels sistemes de control i certificació necessaris per a la seua identificació per part del consumidor.

«No cal oblidar que les figures de qualitat són una eina per a augmentar el valor de les produccions, i millorar la rellevància econòmica i social en les zones productores, a més de que la comercialització d’estos productes millora els ingressos dels agricultors i ajuda a fixar població, en tractar-se d’una activitat que afavorix la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental», ha assenyalat.

Així mateix, ha posat en relleu que «una de les grans fortaleses» del sistema agroalimentari de la Comunitat Valenciana és «la qualitat dels nostres productes i el seu paper com a instrument per a preservar el nostre patrimoni i tradicions, a més d’apostar per fórmules de producció cada vegada més sostenibles».

Finalment, ha mostrat la seua voluntat per a seguir treballant per a la posada en valor de la qualitat i la seua garantia davant del consumidor local i també l’internacional, i la seua promoció en tots els àmbits possibles.

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.