19.2 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Generositat territorial

Que els ciutadans de la Comunitat Valenciana som generosos i estem pendents dels altres és una cosa que hem demostrat al llarg de la Història. El primer hospital del món per a malalts mentals el va fundar en València el pare Jofré en el segle XIV. La missió humanitària més important de tots els temps va ser la propagació de la vacuna de la pigota a Amèrica i Àsia i la va realitzar el metge alacantí Francisco Javier de Balmis en el segle XIX.

En el dia de la Comunitat Valenciana he volgut recordar estos dos exemples que demostren el caràcter altruista d’esta terra. Ningú pot posar en dubte la sensibilitat humana dels alacantins, castellonencs i valencians. Ni abans ni ara.

Hem sigut, som i serem solidaris. 

Viure en la Comunitat Valenciana és una sort i formar part d’Espanya un orgull. No ens agraden els límits polítics, eixos que aïllen els territoris i produïxen diferències entre els ciutadans d’un mateix país. 

Drets per a tots i respecte cap a tots perquè tots som iguals davant d’una Constitució que aixina ho reconeix per molt que alguns vullguen pervertir-la.

Ni pot ni deu un espanyol tindre més privilegis que un altre. Ni puc ni dec tolerar que els valencians no tinguen les mateixes oportunitats que la resta dels espanyols. 

Este poble dona quan se li requerix i pel mateix motiu demana quan té necessitat. Tenimnecessitat d’un finançament equitatiu per als nostres servicis públics. Massa tempsarrossegant la indolència del Govern central, que, en els últims anys, damunt governa amb favoritismes incitant la discòrdia entre les comunitats autònomes. 

Reivindiquem amb raó. Amb arguments i dades. En l’últim any hem aportat treball i riquesa. Som la regió que ha generat més treball amb la incorporació de 97.600 persones al mercat laboral, hem creat 7.053 noves empreses i suscitem confiança en els inversors estrangers. 

A canvi, ens retornen menyspreu. Espanya deu a la Comunitat Valenciana 4.500 milions d’euros en polítiques socials i els valencians rebem 276 euros menys per habitant que la mitjana de la resta d’autonomies. Això no és just i exigim que la generositat territorial siga bidireccional entre l’Estat i la Comunitat Valenciana.

L’actual Consell trau el màxim rendiment dels recursos financers de què disposem i atenem de manera diligent totes les àrees de gestió. En el camí hem marcat els senyals pels quals han de transcórrer les polítiques que milloraran la qualitat de vida dels habitants. Ja hi ha més deduccions fiscals i menys impostos per a les rendes baixes i mitjanes; ja s’ha dotat els hospitals de més tecnologia per a previndre, detectar i curar malalties i s’han reduït les llistes d’espera sanitàries; ja existix llibertat educativa per a triar l’escola dels nostres fills i és una realitat la gratuïtat de l’educació de 0 a 3 anys; ja es tornen a fer les proves contra la prevenció del càncer de mama a totes les dones i hem tornat a pagar la renda valenciana d’inserció i a crear places en les residències de majors. La sanitat i l’educació són el que més importa a este govern.

No oblidem els nostres jóvens, amb la bonificació a l’adquisició de la seua primera vivenda perquè puguen iniciar el projecte de vida que desitgen, ni els emprenedors, als quals ajudem amb microcrèdits perquè posen en marxa les seues empreses. 

Som una regió rica en talent i plena de creativitat, amb una ambició moderada que ens permet progressar en un país que ens fa més forts si sumem, i ens debilita si dividim. 

Hi ha metes que només alcançarem si treballem en col·laboració: la redistribució hídrica, el Corredor Mediterrani, el finançament o l’atenció de la migració són alguns dels assumptes que requerixen consens. 

Este és un poble pacient, dialogant i capaç d’arribar a acords sempre que es respecte el nostre autogovern, el nostre Estatut d’Autonomia i la Constitució Espanyola, que són normes perfectament compatibles i sincronitzades.

En el 9 d’Octubre, els valencians volem traslladar a la resta d’espanyols  que volem avançar junts en un país unit, que no volem diferències en obligacions ni drets i que les úniques singularitats que admetem són les que ens atorga la nostra cultura i la nostra llengua. 

Últimes notícies

El Govern defén la seua actuació en la dana i assegura que no ha rebutjat ajudes

Transició Ecològica sosté que Aemet i la CHJ van actuar amb rigor i recolza la seua gestió amb actuacions judicials. Detalla més de 1.200 milions per a la reconstrucció.

Mazón presidirà este dimarts el ple del Consell malgrat la seua renúncia

Carlos Mazón, que va anunciar la seua renúncia este dilluns, presidirà el ple del Consell este dimarts tal com estava previst. Presidència descarta que tinga una baixa mèdica.

Vilaplana ha assegurat que Mazón va mostrar una actitud distesa i sense pressa el dia de la DANA

Maribel Vilaplana ha declarat que Carlos Mazón s'ha mostrat distés i sense pressa després del menjar en la jornada de la DANA. Ha detallat el passeig cap a l'aparcament, la proposta d'anar a l'estadi del Llevant UD i una conversa sobre À Punt i l'ús del valencià.

El València Basket busca la seua primera victòria davant Fenerbahce a Istanbul

El València Basket visita a Fenerbahce en la quinta jornada d'Eurolliga amb l'objectiu d'estrenar-se davant un rival que sempre li ha guanyat. Arriba amb cinc triomfs seguits i recupera efectius.

El Vila-real complirà el seu partit 50 en la Lliga de Campions davant el Pafos

El Vila-real complirà el seu partit número 50 en la Lliga de Campions davant el Pafos. Després de cinc participacions i una prèvia, acumula 49 partits amb balanç 14-16-19

Carlos Mazón anuncia la seua dimissió com president i assumix errors després de la DANA

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió com president de la Generalitat un any després de la DANA que va deixar 229 morts. Ha reconegut errors en la gestió i ha denunciat falta d'ajuda en les primeres hores, alhora que demana un relleu ràpid en Les Corts.

Vilaplana sosté que Mazón va atendre anomenades i va respondre missatges però no va sentir sonar el seu mòbil

La periodista ha declarat que el president no va estar incomunicat durant el menjar del dia de les riuades, encara que ella no recorda que sonara el seu telèfon. Ha explicat que ell va eixir almenys una vegada per a parlar amb la consellera Salomé Pradas i que ella no va obrir un vídeo sobre les inundacions d'Utiel que va rebre en eixe moment.

Morant atribuïx a les víctimes de la dana el mèrit de forçar la dimissió de Carlos Mazón

Diana Morant ha celebrat la dimissió anunciada de Carlos Mazón i l'ha vinculada a l'empenyiment de les víctimes de la dana. Ha advertit que és només una solució parcial i ha carregat contra la falta de lideratge en el PP.