Mazón reclama al Govern 31.402 milions per a desplegar paquet d’ajudes per als afectats per la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha exigit la participació del Govern d’Espanya per a impulsar i desplegar un primer paquet d’ajudes compost per 136 mesures i xifrat en 31.402 milions d’euros, per a «reconstruir, rellançar i pal·liar» els efectes de la DANA a la Comunitat Valenciana.

Així ho ha anunciat el cap del Consell, en una compareixença sense preguntes este dilluns a la vesprada després de la reunió extraordinària del ple del Consell, que ha aprovat les primeres ajudes directes per als afectats, que podran rebre-les abans que finalitze esta mateixa setmana.

Entre les mesures, segons ha detallat el cap del Consell, figura una ajuda complementària a la de 6.000 euros que «complete» i arribe fins als 15.000 euros en total per als afectats per la DANA, ajudes de 15.000 euros per a la rehabilitació o reconstrucció d’habitatges o unes altres per a la compra de vehicles i que completen les prestacions del Consorci d’Assegurances.

En este paquet figura així mateix la sol·licitud del pagament de les prestacions per dependència i Renda Valenciana d’Inclusió per a «ajudar als més vulnerables», una paga extra doble per als més afectats, ajudes per a la reconstrucció de les infraestructures públiques de 2.687 milions i de les àrees industrials i polígons per 7.000 milions.

També ha exigit l’execució de «totes les obres» d’adequació de les lleres per a «evitar, prevenir i anticipar possibles riuades futures» per import de 2.200 milions d’euros.

PRIMERES AJUDES

Paral·lelament, Mazón ha avançat que el ple del Consell ha aprovat una primera línia d’ajudes directes de 6.000 euros, que es tramitaran per via de «màxima urgència», a totes aquelles famílies les cases de les quals s’hagen vist afectades per la DANA, amb l’objectiu que puguen començar a ser rebudes «abans que finalitze esta mateixa setmana».

També ha aprovat una altra línia destinada a les despeses d’urgent necessitat que han hagut d’afrontar els municipis, des de 200.000 euros per cadascun d’ells. Per a la seua tramitació els ajuntaments disposaran de «tots els mitjans humans i tècnics que garantisquen la màxima celeritat», ha assenyalat.

Estes dos primeres mesures, ha especificat, formen part i s’incorporen al primer paquet d’ajudes anunciat recentment de 250 milions d’euros. Addicionalment, el Consell ha aprovat un acord per a declarar, igual que en la pandèmia de covid-19, a tot el personal sanitaris com el servei essencial i la seua catalogació com a tal.

Mazón ha recalcat que la implementació d’aquestes mesures és «fonamental i imperativa, no només per a pal·liar els danys materials, sinó també per a previndre futures catàstrofes i garantir la seguretat d’una població en una zona que és recurrentment vulnerable» a este tipus d’escenaris meteorològics.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.