21.6 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

Els rebels sirians anuncien la presa de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país

Les FDS i els rebels sirians arriben a un acord d’alto-el-foc a Manbij

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El Comandament Militar d’Operacions, l’aliança de gihadistes i rebels sirians recolzats per Turquia, ha anunciat hui dimarts que ha pres el control de la ciutat de Deir ez-Zor, a l’est del país, que romania davall el control de les Forces Democràtiques Sirianes (FDS).

“Després de l’alliberament de les zones rurals oriental i occidentals de Deir ez-Zor i la fugida de les forces del règim, així com de les milícies iranianes, hem declarat la ciutat i el seu aeroport militar completament alliberats”, ha assenyalat en un comunicat.

L’Observatori Sirià de Drets Humans, amb seu a Londres i informants al país, ha confirmat la retirada de les FDS de Deir ez-Zor i el seu estacionament a set llogarets –Hatla, Salhiyeh, Marat, Husayniyya, Tabia Jazira, Khasham i Mazloum–, “totes elles controlades per milícies iranianes”.

Cal recordar que la província de Deir ez-Zor concentra els principals jaciments petroliers i gasífers del país, entre ells el camp d’Al-Omar, Al-Tanak i Jafra.

LES FDS ES RETIREN DE MANBIJ

D’altra banda, el comandant cap de les FDS, Mazloum Abdi, ha anunciat poc després de la presa de Deir ez-Zor, la signatura d’un alto-el-foc a la localitat de Manbij, que també estava controlada per les FDS i que va ser objectiu d’una ofensiva llançada pels rebels hores després de la caiguda el diumenge de la capital, Damasc.

“Mentre la resistència dels nostres combatents a la ciutat de Manbij continua detenint l’expansió dels atacs des de l’oest de l’Eufrates, hem arribat a un acord d’alto-el-foc a Manbij amb mediació nord-americana, amb la finalitat de preservar la seguretat dels civils”, ha informat en el seu compte de la xarxa social ‘X’.

Últimes notícies

Juí a un professor de surf per la presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe

La fiscalia demana una multa i una orde d'allunyament de dos anys i mig per a un instructor acusat d'una presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe en la mar. El juí se celebra en l'Audiència Provincial d'Alacant.

La UPV participa en un projecte europeu per a la detecció precoç del càncer de mama amb IA

La UPV se suma a BreastSCan, una iniciativa europea que aplicarà intel·ligència artificial a la imatge mèdica per a avançar el diagnòstic del càncer de mama. El projecte, amb més de 3,5 milions d'euros i 20 socis de nou països, unificarà criteris i crearà un gran repositori d'imatges.

Núvols i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana per a tancar la setmana

Jornada amb núvols a primeres hores que s'obriran al migdia i tornaran al final del dia, amb vent fluix i temperatures estables. Demà dilluns augmentaran els núvols, pujaran les temperatures i hi ha probabilitat de pluges febles a l'interior nord de Castelló.

València se situa entre les províncies amb més dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social

Espanya supera les 1.333.000 dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social, un 78% més que fa una dècada. València concentra 76.731, després de Madrid i Barcelona.

Tres detinguts a Benidorm per sostraure 50.000 euros en material d’una empresa de recanvis

La Policia Nacional arresta a un empleat i a dos clients pel desviament de peces valorades en 50.000 euros d'una firma de recanvis a Benidorm. El material es treia per la porta posterior i s'ocultava en un contenidor per a la seua recollida.

DANA en el camp valencià, un any després: ajudes àgils i reparacions pendents

Un any després de la DANA, les indemnitzacions i ajudes han fluït amb rapidesa, però persistixen danys en camins i infraestructures i queden treballs per completar en zones arrosseres.

Prevenció i detecció precoç marquen el Dia Mundial del Càncer de Mama 2025

El Dia Mundial del Càncer de Mama arriba marcat per les fallades en el cribratge andalús. Societats i pacients reclamen prevenció, diagnòstic primerenc i més investigació.

Mor José Vicente González, referent empresarial i expresident de la CEV i Fira València

L'empresari metal·lúrgic José Vicente González mor als 83 anys. Va liderar FEMEVAL, la CEV i Fira València, on va ser l'últim president de perfil empresarial.