Dos anys i huit mesos de presó per realitzar este repte viral

Ja hi ha sentència en el judici que se celebrava a Sevilla i en el qual es jutjava a cinc majors d’edat acusats en l’anomenat cas de la «caza al pijo«.

Quatre dels cinc majors d’edat, acusats de donar una pallissa a un menor al carrer Campament, en el barri de Sant Bernardo, i robar-li un altaveu Bluetooth al crit un suposat «repte viral» que anomenava a la «caza al pijo», han sigut condemnats a dos anys i huit mesos de presó, segons informa el Diari de Sevilla.

Antecedents

 

Els fets es remunten al passat dia 30 de maig, quan un grup de joves entre menors i majors d’edat es trobaven asseguts en el banc d’un parc escoltant música amb un altaveu portàtil Bluetooth.

«Se’ls va acostar un altre grup de joves amb la intenció d’apoderar-se de l’altaveu. Acorralant-los i mitjançant espentes van aconseguir derrocar-ho i una vegada en el sòl li van agredir amb puntades a l’esquena i el rostre, fugint després de sostraure-li l’altaveu», indicava en el seu moment la Policia.

 

Repte viral

 

L’agressió s’emmarcava dins de diversos incidents ocorreguts a la ciutat de Sevilla el mes de maig passat i que van estar relacionats amb un repte viral conegut com «caza al pijo».

El repte consistia en la mobilització de grups de joves procedents de barris perifèrics de Sevilla que es desplaçaven fins a uns altres de rendes més altes, com Nervión, Los Remedios o El Porvenir, per a buscar a joves residents en estos barris i agredir-los. Les agressions van estar quasi sempre acompanyades de xicotets robatoris.

 

Condemna

 

La condemna, que ha arribat després d’un acord entre les parts, ha acabat en dos anys i huit mesos de presó per a quatre dels cinc majors d’edat.

Per al cinqué d’ells la pena imposada ha sigut de dos anys de presó, una pena menor que la resta per patir una lleu discapacitat.

Els condemnats també han d’afrontar una multa d’un mes a raó de tres euros diaris, i a cinc anys i mig d’allunyament de la víctima.

En la sentència s’ha tingut en compte com a agreujant l’abús de superioritat als cinc acusats, però també els atenuants pel consum de drogues i per la reparació del mal, ja que tots ells ja van afrontar una indemnització a la víctima que va aconseguir un total de 3.915 euros.

Últimes notícies

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.