Mastodon
30.1 C
València
Dimecres, 3 setembre, 2025

Bombers instal·len 300 detectors de fum per a protegir persones majors vulnerables

El Cos Municipal de Bombers ha activat, de nou, la campanya “Ajuda’ns a protegir-te” per a promoure la instal·lació de detectors de fum en les llars i així previndre el risc d’incendis domèstics, especialment de nit. I en el marc aquesta iniciativa, instal·larà 300 en habitatges de persones majors vulnerables de la ciutat.

Els cartells informatius d’aquesta campanya es poden veure en els expositors del mobiliari urbà, on romandran durant els mesos de gener i febrer per a conscienciar a la ciutadania “que els detectors de fum salven vides”.

El regidor delegat de Bombers i de Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, ha recordat que “els incendis amb major nombre de víctimes mortals ocorren mentre dormim”, i ha destacat “la importància d’adoptar mesures preventives com la instal·lació de detectors de fum, que són uns  dispositius molt econòmics i de molt senzilla instal·lació i manteniment”.

De fet, tal com consta en el tríptic informatiu, que l’Ajuntament repartirà, de nou, en diferents serveis municipals com els Centres d’Activitats per a Persones Majors, aquests elements són electrodomèstics que es venen en centres comercials, ferreteries, botigues de bricolatge i de material elèctric, s’instal·len fàcilment (amb 1 tornavís i 2 caragols o amb cola o cinta de doble cara), i detecten el fum d’un incendi a temps per a poder escapar ràpidament.

Una vegada instal·lats, en el sostre o paret de cuina, saló o dormitoris, els detectors de fum activen una forta alarma, que s’escolta fins i tot si estàs dormint i que alerta perquè es comprove si es tracta d’una falsa alarma o, per contra, cal avisar al telèfon d’emergències.

Juan Carlos Caballero ha indicat que aquesta campanya “s’emmarca en una sèrie d’iniciatives divulgatives que la Regidoria de Bombers i Protecció Civil pretén activar enguany per a conscienciar sobre la importància de la cultura de la prevenció davant emergències perquè la prevenció salva vides”.

En l’anterior edició d’aquesta campanya, es van donar xarrades de prevenció contra incendis i difusió de detectors en  7 Centres de Majors (Amistat, Benicalap, Campanar, Carpesa, Montolivet, Orriols i Patraix), i es van instal·lar un total de 197 detectors en domicilis de persones usuàries d’aquests centres.

Últimes notícies

Lucas Beltrán completa el seu primer entrenament grupal amb el València

El davanter argentí es va integrar per primera vegada al treball col·lectiu a Paterna. Corberán ja reunix les huit incorporacions en una setmana marcada per l'aturada.

Una escultura d’Andreu Alfaro de sis metres rep als visitants de la Fundació Bancaixa

L'obra 'La porta de l'univers', d'acer inoxidable i quasi sis metres d'alt, s'exhibix en la plaça de Tetuan després de la cessió de la família a la Fundació Bancaixa. La instal·lació recupera la presència de l'escultor en este enclavament, on en 2018 ja es va mostrar 'Homenatge a Plató'.

Thierry Rendall rep l’alta i apunta a la llista davant el Barcelona

El lateral portugués obté l'alta deu mesos després d'un trencament del lligament creuat anterior i podria reaparéixer el 14 de setembre davant el Barcelona.

Cau una xarxa de vishing amb almenys 100.000 euros estafats i 7 detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que va estafar almenys 100.000 euros a 42 víctimes mitjançant vishing. Hi ha 7 detinguts i 3 persones investigades a Alacant.

Fan eclosió 92 ous de tortuga babaua en una platja urbana del Campello

Fan eclosió 92 ous de tortuga babaua a la platja de Carrer la Mar, al Campello. La ràpida coordinació va permetre protegir les cries; cinc van ingressar en 'Head Starting'.

Sergio García reconeix la seua decepció per quedar fora de la Ryder Cup

El castellonenc no entra en les invitacions de Luke Donald per a Bethpage Black i cancel·la la seua participació en el Irish Open. Farà costat a Europa des d'Austin.

Mazón rebutja la quitació del deute i exigix respecte a la Comunitat Valenciana

El president Carlos Mazón rebutja la condonació parcial de deute i denúncia menyspree a la Comunitat. El pla permetria condonar 11.210 milions a la regió.

Lucas Beltrán portarà el 15 i Ramazani manté el 17 al València

El València va fer oficial la llista de dorsals 2025-26: Lucas Beltrán portarà el 15 i Ramazani manté el 17. Queden lliures el 2 i el 6; hi ha 23 jugadors amb fitxa.