MADRID, 3 (EUROPA PRESS)
El president d’Estats Units, Donald Trump, parlarà hui dilluns amb la seua homòloga mexicana, Claudia Sheinbaum, i el primer ministre de Canadà, Justin Trudeau, abans que entren en vigor els aranzels imposats del 25 per cent a les importacions provinents d’estos dos països, la qual cosa ha justificat per la “gran amenaça dels estrangers il·legals i de les drogues mortals” com el fentanilo.
“Parlaré amb el primer ministre Trudeau demà al matí, i també parlaré amb Mèxic demà al matí. I no espere res molt dramàtic. Vam posar aranzels. Ens deuen molts diners, i estic segur que van a pagar”, ha declarat en la nit d’este diumenge davant de la premsa.
Els líders mexicà i canadenc han conversat este cap de setmana després de la imposició d’aranzels anunciada pel cap de la Casa Blanca, en una telefonada en la qual han abordat la “importància de preservar la competitivitat i la prosperitat d’Amèrica del Nord (..) i els respectius esforços per a millorar la seguretat fronterera i combatre la producció i distribució de drogues il·legals”, resa una nota difosa per l’oficina de Trudeau.
L’Executiu canadenc ha anunciat aranzels del 25 per cent sobre productes nord-americans, mentre que Sheinbaum no ha precisat fins al moment en què consistirà la seua promesa resposta.
Estes declaracions arriben després que Donald Trump haja signat este mateix dissabte les ordres executives per a imposar aranzels del 25 per cent a les importacions provinents de Mèxic i Canadà, i del 10 per cent a les de Xina, per la “gran amenaça dels estrangers il·legals i de les drogues mortals” com el fentanilo.