El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d’Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomía 2026 a la Millor Direcció de Sala, segons ha informat la Real Academia de Gastronomía (RAG).

El jurat ha pres la decisió en una reunió celebrada el passat 21 de juliol. L’òrgan ha estat presidit per Marta Campillo, cap de sala de DiverXO i Premi Nacional de Gastronomía 2021.

En el jurat també han participat altres premis nacionals de sala com Raúl Rodríguez, del restaurant Horcher, i Juan Manuel del Rey, d’El Corral de la Morería. S’ha complit així una composició amb professionals de referència en l’àmbit de la restauració espanyola.

A més, s’han incorporat al jurat el periodista gastronòmic Carlos Maribona i els acadèmics Lourdes Plana, Carmelo Pérez, Ana Belén González Pinos i Francisco Vañó. La taula l’han completada Luis Suárez de Lezo i Miguel Loya, president i secretari general de la RAG, respectivament.

Referent de la sala al Nou Manolín

Copete és cap de sala del Nou Manolín i compta amb una sòlida formació en protocol, sumilleria i cocteleria. Segons destaca la nota de premsa de la RAG, és ‘una figura clau per a entendre el prestigi, l’evolució i l’excel·lència d’un dels referents de la gastronomia mediterrània’.

La RAG subratlla que acumula més de tres dècades d’experiència en la professió. Durant este temps ha dirigit la sala amb ‘una professionalitat exemplar basada en la discreció, la disciplina, l’organització i una atenció al detall que ha fet de l’hospitalitat una de les senyes d’identitat del restaurant’.

Estos valors, segons l’acadèmia, han consolidat Nou Manolín com un establiment emblemàtic dins de la cuina mediterrània. El guardó a Copete reconeix també el treball silenciós de la sala i el seu paper en l’experiència global del comensal.

Calendari dels premis de la RAG

Al llarg dels mesos de juliol i setembre, la RAG donarà a conéixer la resta de professionals distingits en les diferents categories d’estos guardons. Els Premis Nacionals de Gastronomia complixen enguany la seua 52a edició.

Segons ha avançat la institució, l’actual edició culminarà el pròxim 9 de novembre amb una gala final. L’acte tindrà lloc al Palacio de Congresos ‘El Greco’ de Toledo, que acollirà l’entrega conjunta de tots els reconeixements.

La RAG ha recordat que convoca estos premis des de 1974. Des d’aleshores, s’han convertit en el màxim reconeixement que atorga l’entitat.

Els guardons distingixen la ‘excel·lència, el talent i la contribució de qui impulsa el patrimoni gastronòmic espanyol’. Ho fan des d’àmbits diversos com la cuina, la sala, la investigació, la comunicació, la producció o la gestió, ha remarcat l’acadèmia en el seu comunicat.

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.