VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)
El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha assegurat que «el 2027 tota la Comunitat Valenciana estarà vertebrada per l’alta velocitat i aix va a permetre crear un AVE regional valencià» entre Castelló de la Plana, València i Alacant.
Així ho ha assenyalat este divendres a Castelló, durant un esmorzar empresarial organitzat pel periòdic Mediterrani, on ha detallat que este «AVE regional valencià» tindrà parades a Xàtiva, Villena, Oriola, Elx o Sagunt.
El ministre ha assenyalat que el 2027 «d’Almeria a la frontera francesa s’anirà en alta velocitat» i que, en el cas de la Comunitat Valenciana, per les seues característiques, «l’AVE va a poder fer parades que ens van a permetre jugar amb un AVE de caràcter regional que funcione a manera de llançadora d’un a un altre extrem de la Comunitat i que permeta, no només les connexions de mitjana i llarga distància, sinó les connexions intracomunitàries».
Óscar Puente ha destacat «les possibilitats que s’obrin per les característiques de València», que no tenen altres regions com Murcia o Almeria, perquè «no hi ha una comunitat en el Corredor Mediterrani com Valencia, que compte amb tres capitals com són Castelló, Alacant i València, però que a més compte amb municipis que estan en el traçat ferroviari que tenen també un volum de població important». «Per tant, el tren d’alta velocitat es va a constituir en un element de vertebració també interna de la comunitat», ha subratllat.










