31.5 C
València
Dimecres, 16 juliol, 2025

S’obri el nou desviament de la CV-50 a Xest que substituïx el pont militar i millora el trànsit

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori ha posat en servici des d’este divendres un desviament provisional en la CV-50, al terme municipal de Xest, que substituïx el pont instal·lat per la Unitat Militar d’Emergències (UME) el passat mes de novembre amb l’objectiu de millorar la connexió i la fluïdesa del trànsit.

- Advertisement -Telegram València Diari

La directora general d’Infraestructures i Projectes Urbans, María José Martínez Ruzafa, ha visitat les obres per a conèixer l’execució dels treballs de rehabilitació i construcció de les infraestructures danyades per la riuada en este punt de la via.

Este nou desviament que, com ha assenyalat la director general, s’obri este divendres, “permet donar continuïtat a la CV-50 al seu pas sobre el barranc de Xiva i millora la fluïdesa del trànsit i la connexió en la zona”. Estes actuacions s’emmarquen en el pla ‘Recuperem Valéncia’.

Martínez Ruzafa ha recordat que, el passat 28 de novembre, la UME va instal·lar un pont militar com a mesura provisional mentre es realitzen reparacions en la carretera d’accés a Xest des de la A-3. No obstant això, ha explicat, “a causa de les limitacions d’este pont, que només permetia el pas d’un vehicle alhora, amb la prohibició del trànsit de vehicles de més de 30 tones i una velocitat màxima de circulació limitada a 20 quilòmetres per hora, es generaven importants retencions en hores punta i problemes de funcionalitat en la via”.

Davant d’esta situació, a la qual se sumava que el pont havia de tenir vigilància i no estava operatiu les 24 hores, des de la Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori es van estudiar diferents alternatives per a habilitar un accés provisional que millorara i facilitara la circulació en este punt de la CV-50.

Últimes notícies

El Llevant fitxa a Jon Ander Olasagasti de la Reial Societat fins a 2028

El Llevant ha tancat l'acord amb la Reial Societat per a fitxar el migcampista Jon Ander Olasagasti, firmant contracte fins a juny de 2028, en una operació valorada en 1,5 milions si es complixen variables.

Dona ferida per inhalació de fum i cremades després d’incendi en vivenda de Peníscola

Una dona de 31 anys va patir ferides per inhalació de fum i cremades després d'un incendi en una vivenda de Peníscola, Castelló. Els bombers van aconseguir extingir el foc i evacuar l'edifici.

L’Elx incorpora a Alejandro Iturbe com el seu nou porter per a les pròximes quatre temporades

L'Elx CF reforça la seua plantilla després de fitxar el jove porter Alejandro Iturbe, procedent de l'Atlètic de Madrid, amb un contracte per quatre anys.

La província de València registra les temperatures màximes més altes del dimecres amb 36° a Xàtiva

Este dimecres, la província de València ha marcat les temperatures màximes més elevades en la Comunitat Valenciana, amb 36,1° a Xàtiva i 35,7° a Llíria, en el context de la festivitat de la Verge del Carmen.

Naixen set serps cascavell cornudas del desert en Terra Natura Benidorm, una fita en conservació

Terra Natura Benidorm anuncia el naixement de set cries de serp cascavell cornuda del desert, reafirmant el seu compromís amb la conservació d'espècies singulars.

Nicolas Pepe estén el seu contracte amb el Vila-real fins a 2028 i prepara el seu debut en la Champions

Nicolas Pepe anuncia l'ampliació del seu contracte amb el Vila-real fins a 2028 i destaca el repte personal de jugar la Lliga de Campions per primera vegada amb el club groc.

La directora general de la Guàrdia Civil reforça la seguretat a Alacant després de reunió amb comandaments del Cos

La directora general de la Guàrdia Civil, Mercedes González, va mantindre una trobada amb els comandaments a Alacant per a analitzar evolució, reptes i enfortir servicis a la regió.

Lola Herrera, José Sacristán i Javier Gutiérrez brillaran en la nova temporada del Gran Teatre d’Elx

El Gran Teatre d'Elx presenta una variada programació cultural de setembre 2025 a gener 2026 amb grans noms com Lola Herrera, José Sacristán i Javier Gutiérrez.