Castelló potenciarà l’agricultura de proximitat per a recuperar el sector primari

 

Facilitar l’accés al camp amb una nova ordenança del banc de terres que simplifique mecanismes d’arrendament, de finques i de cessió impulsar nous punts de venda de proximitat i plans de formació són algunes de les mesures que contempla el Pla de Reactivació Agrària dissenyat per la Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Castelló, en el sí del Consell Municipal Agrari i de Sostenibilitat.

«La reactivació agrària es presenta ara com una oportunitat per a generar noves oportunitats econòmiques i laborals en el context postcovid perquè és una de les línies estratègiques dels plans de recuperació de la Unió Europea.

A més, el nostre nou Pla General protegirà més de 2.000 hectàrees de sòl rústic per garantir el paissatge agrari durant les pròximes dècades. Ara cal eixa protecció desenvolupar-la amb polítiques públiques que incentiven l’economia agrària», explica el regidor.

Els sis objectius persegueixen facilitar l’accés a l’ús i la propietat del sòl agrícola mitjançant la dinamització d’un Banc de Terres que contacte a propietaris en potencials productors, fomentar la comercialització en canal curt i mercats de venda directa, generar una marca de producte local que facilite als consumidors la identificació dels productes del terme de Castelló, oferir formació agrària que permeta la incorporació de nous productors al sector i la modernització dels existents, posar en valor la importància de l’agricultura per al medi ambient respectuosa i dignificar la figura de les persones llauradores com per la seua aportació clau en la sobirania alimentària de la ciutat.

L’Ajuntament ja treballa per dinamitzar i reactivar les finques en situació d’abandonament del terme de Castelló i per impulsar el Banc de Terres de Castelló, amb l’objectiu d’acompanyar entre propietaris i potencials productors en l’arrendament, la cessió o els acords de custòdia de parcel·les ara abandonades.

Per facilitar la comercialització amb preus justos, l’Ajuntament treballa per promoure nous punts de venda en canal curt en els mercats del Dilluns i de Proveïments, així com un nou mercat setmanal de producte de temporada que se sumaria a la Fira de la Taronja.

A més, per donar suport a la professionalització i la modernització del sector, l’Ajuntament també ultima un tercer Pla de Formació Agrària centrat en el cultiu ecològic que començarà a finals de setembre i durarà tres mesos, incloent-hient treballs de camp per enfortir la viabilitat econòmica de projectes agroalimentaris en el terme.

 

Últimes notícies

La Reial Sociedad s’emporta un triomf agònic a Mestalla amb Remiro de protagonista

La Reial Sociedad ha guanyat 2-3 al Valencia CF a Mestalla en un partit boig. Un paradó final d’Alex Remiro ha evitat l’empat després d’un final frenètic.

Iñigo Pérez celebra la reacció del Vila-real davant el Llevant

L’entrenador del Vila-real, Iñigo Pérez, s’ha declarat molt orgullós de la reacció del seu equip després d’encadenar dos triomfs seguits contra el Llevant. El tècnic, però, admet que l’equip encara arrossega les males experiències de l’inici de temporada i confia que el paró servisca per a guanyar solidesa.

El València es suma a Mestalla a la campanya de suport a Ceuta amb la samarreta ‘Tots som caballes’

El València ha eixit a Mestalla davant la Reial Societat amb la samarreta ‘Tots som caballes’, dins d’una campanya de suport a Ceuta impulsada per l’Associació Valenciana d’Empresaris i seguida també per altres clubs de LaLiga.

Luis Castro reivindica la qualitat del Levante tot i la derrota a Vila-real

L’entrenador del Levante, Luis Castro, ha reconegut la superioritat del Villarreal, però ha insistit que el seu equip té qualitat per a oferir més. El tècnic aprofitarà el paró per a corregir pèrdues de baló i detalls que han condicionat el partit.

El Villarreal estrena la temporada a casa amb una victòria davant el Levante

El Villarreal ha aconseguit el seu primer triomf com a local de la temporada en LaLiga EA Sports en imposar-se 3-1 al Levante, amb un destacat Alberto Moleiro, autor d’un gol i dues assistències.

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.