29.8 C
València
Dimecres, 27 agost, 2025

FGV obri l’accés al carrer Alacant durant les Falles per a facilitar el trànsit de vianants

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert al trànsit de vianants part del carrer Alacant de València, afectat per les obres que es realitzen per a construir el pas subterrani entre les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia, amb motiu de les festes de Falles, entre el 8 i el 19 de març.

D’esta manera, “s’amplia i millora” l’accés a la plaça de bous i a l’Estació del Nord. Esta decisió s’ha adoptat per a agilitzar els desplaçaments en un punt de la ciutat “molt transitat” i on es desenvolupen “multitud d’actes”, segons ha precisat la Generalitat en un comunicat.

- Advertisement -Telegram València Diari

Una vegada concloses les festes, els treballs tornaran a ocupar esta zona el dia 20 de març per a prosseguir amb les obres programades.

Enguany, les imatges seleccionades per a cobrir el tancament que impedix el pas a la zona d’obra són una composició dels cartells oficials de Falles, des de 1929 fins a 2024, que s’exposen a gran grandària al llarg de quasi 150 metres.

Situació de les obres: 260 metres de túnel

La connexió subterrània que unirà estes dos estacions forma part del nou pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia 2023-2030 anunciat per la Generalitat. La inversió prevista en esta actuació supera els 24 milions d’euros, IVA inclòs, i compta amb finançament de fons europeus a través dels fons Next Generation. Forma part del conjunt d’actuacions que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, com a entitat pública empresarial, ha acordat dur a terme com a entitat instrumental.

Les obres que executa FGV es troben en “ple procés de construcció” del túnel de 260 metres, una vegada completats els murs laterals i construïda la llosa superior, per la qual cosa es treballa en subterrani per a construir el caixó del túnel.

En els pròxims mesos, els treballs continuaran en subterrani per a completar el túnel, mentre que la superfície del carrer Alacant continuarà en gran part afectada per les obres, per a la reposició de servicis urbans i la urbanització definitiva.

En superfície, s’ha completat part de la urbanització del pati de carruatges de l’Estació del Nord i, una vegada finalitzada l’obra, s’hauran instal·lat uns 2.000 metres quadrats de paviment de granit en l’entorn de la plaça de bous.

Per al control del procés constructiu, s’han instal·lat un total de 68 punts de mesurament, 67 sensors automatitzats i dos estacions robòtiques entre l’Estació del Nord, la plaça de bous i els seus voltants, així com en les façanes dels edificis i algunes vivendes particulars del carrer Alacant, per a “assegurar el correcte desenvolupament” de les obres i “poder detectar instantàniament qualsevol resposta anòmala” dels edificis auscultats, amb la finalitat de previndre qualsevol dany.

Últimes notícies

La seu judicial de Catarroja reobri després de la DANA amb millores i represa l’activitat

La seu judicial de Catarroja ja està rehabilitada i llista per a reprendre l'activitat després dels danys de la riuada del 29 d'octubre. Els cinc jutjats tornen a la seua demarcació amb obres de millora i accessibilitat.

Tomatina de Buñol: 22.000 persones se sacsegen la commoció de la dana a tomatazos

La 78a edició reunix més de 22.000 participants i 120 tones de tomaca en una hora de batalla, convertida en catarsi col·lectiva després de la dana d'octubre.

Buñol se sacseja la commoció de la dana a tomatazos en una Tomatina amb 22.000 participants

La 78 edició reunix més de 22.000 persones i 120 tones de tomaca per a transformar el centre en una mar roja. El festeig servix de catarsi després de la dana d'octubre.

Compromís acusa a Mazón, Gan Pampols i Rovira de gastar 22.000 euros en menjars i sopars

Compromís acusa el president i a dos membres del Consell de carregar 22.000 euros en menjars i sopars a la caixa fixa en el primer semestre. Reclamen explicacions i major control del gasto.

Mathew Ryan, il·lusionat amb el seu retorn a LaLiga i el repte del Llevant

El portera australià, nou fitxatge del Llevant, celebra la seua tornada a LaLiga i es compromet a ajudar a complir els objectius. Afirma que en els dos primers partits l'equip va meréixer més amb un poc de sort

Un estudi proposa un sistema educatiu integrador per a acabar amb el antigitanismo

La investigació defén integrar la història del poble gitano en el relat nacional i fomentar la seua participació social i política per a desmuntar estereotips. L'autor veu avanços en campanyes de sensibilització i en l'estratègia nacional 2021-2030.

Un estudi proposa un sistema educatiu integrador per a erradicar el antigitanismo

La investigació de Juan Jarque, doctor en Història Contemporània per la Universitat Jaume I, planteja integrar la història del poble gitano en el currículum i reforçar la seua participació social i política per a reduir estereotips i desafecció.

Prades, nou seleccionador de Sèrbia i seguirà al capdavant de l’Elda

José Ignacio Prades dirigirà a la selecció femenina de Sèrbia fins a 2028 i compatibilitzarà el lloc amb la banqueta de l'Elda Prestigi. Al novembre afrontarà el Mundial i l'inici del cicle cap a Los Angeles 2028.