19.6 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Vicent Mompó porta el ‘fallerisme’ de la Diputació a la comarca de la Ribera

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, continua portant el ‘fallerisme’, el lema d’este any de la institució que expressa amb una paraula la manera de viure estes festes, a diferents municipis de la província. Este divendres Mompó ha acudit a la comarca de la Ribera per a donar suport als actes fallers que s’estan celebrant en els municipis d’Algemesí i Alzira.

A Algemesí, Vicent Mompó, acompanyat per l’alcalde de la localitat, José Javier Sanchis, ha visitat en primer lloc la falla Nou Mercat, on ha pogut veure la plantà del seu monument. A continuació, s’han traslladat al Col·legi Santa Ana on, en un ambient festiu, ha participat en l’ofrena que han realitzat els alumnes d’esta escola, que també han plantat una falla.

- Advertisement -Telegram València Diari

“Algemesí és un dels municipis que més ha patit les conseqüències de la dana i els seus veïns tenen tot el dret a tornar a somriure i a il·lusionar-se celebrant estes festes. Hem vist com els alumnes del col·legi celebren les falles, demostrant que la festivitat va més enllà del que són els casals i els monuments i es viu també entre la resta de col·lectius de la societat”, ha destacat Vicent Mompó.

Per part seua, l’alcalde José Javier Sanchis, ha agraït “el suport de la Diputació a les nostres tradicions i la seua visita a este col·legi on es pretén inculcar als més xicotets la cultura fallera perquè esta tradició tinga continuïtat”.

El president de la corporació provincial s’ha desplaçat després a Alzira, on ha sigut rebut a l’Ajuntament per l’alcalde de la capital de la Ribera Alta, Alfonso Domínguez. Mompó ha tingut l’oportunitat de presenciar en la Plaça del Regne la primera mascletà que obri el cicle faller d’Alzira, a càrrec d’un dels pirotècnics més destacats del sector, la Pirotècnia Crespo, que ha fet disfrutar a tots els assistents amb el seu famós tro.

“Hui a Alzira estem recolzant als nostres pobles i les nostres tradicions. La festa de les falles no sols es viu a València capital, sinó que és un tret de la cultura valenciana molt estés als pobles de la província. Hem pogut disfrutar de la primera mascletà d’estes falles, manifestant també així el nostre reconeixement al sector pirotècnic, tan important per a la nostra terra”, ha subratllat Vicent Mompó.

Últimes notícies

Tràgic accident al túnel de l’AP-7: un camioner perd la vida en un incendi

Un camioner ha mort a causa d'un accident en el túnel de l'AP-7 al Pilar de la Horadada, després de bolcar el seu vehicle que transportava materials inflamables, provocant un incendi.

L’alcaldessa de Xixona denuncia una vulneració del protocol per la visita del president Mazón

Isabel López, alcaldessa de Xixona, expressa la seua indignació pel fet que el president Carlos Mazón no ha notificat la seua visita, la qual considera una vulneració del protocol institucional i una desconsideració cap al municipi.

La solidaritat fallera supera els 115.000 euros per a les comissions afectades per la dana

Després de les Falles 2025, la campanya de solidaritat ha recaptat més de 115.000 euros per ajudar les comissions falleres impactades per la dana, gràcies a diverses iniciatives solidàries.

L’escola de música Emergents presenta dos campus d’estiu a Gandia i Montcada

L'escola de música Emergents organitza dos campus simultanis aquest estiu, un a Gandia i un altre a Montcada, oferint una oportunitat única per als joves músics.

Mazón reafirma la seva postura sobre l’Es Alert sense esperar el vistiplau de Pradas

Carlos Mazón, president de la Generalitat, ha negat que Salomé Pradas esperara el seu vistiplau per a l'enviament de l'Es Alert durant la dana del 29 d'octubre. Apunta a la separació de poders i el respecte per la justícia en les seves declaracions.

Detingut a Elx un fugitiu francès per tràfic de drogues i blanqueig de capitals

La Policia Nacional ha detingut un home de 29 anys amb una Ordre Europea de Detenció per delictes relacionats amb el tràfic de drogues. L'arrest es va produir durant un control de seguretat ciutadana a Elx.

Mazón prendrà mesures després de la denúncia d’empleats de l’112 sobre deficiències en l’atenció

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat que farà les preguntes corresponents després que un grup de treballadors de l'112 denunciés deficiències en l'atenció a les emergències durant la recent dana del 29 d'octubre. La situació, que s'ha agreujat amb el temps, serà investigada per la Conselleria.

Treballadors de l’112 alerten sobre deficiències en el sistema d’atenció a telefonades dues setmanes abans de la dana

Els treballadors del telèfon d'emergències 112 de la Comunitat Valenciana han denunciat deficiències operatives del sistema CoordCom, que persisteixen dues setmanes després d'una actualització, afectant greument la seva capacitat d'atenció. Entre els problemes, destaquen fallades en l'àudio, bloquejos de programari i una falta de suport emocional que porta a un augment de baixes laborals.