17.3 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Compromís Crida a la Responsabilitat: La Generalitat es Persona en la Causa de la Dana del 29 d’Octubre

Compromís ha expressat la seua opinió sobre la decisió de la Generalitat de personar-se en la causa de la dana del 29 d’octubre, que es duu a terme en el jutjat número 3 de Catarroja. Segons fonts del partit, aquesta acció té com a finalitat accedir a les diligències judicials i assabentar-se dels passos que donarà la jutgessa, qui ja ha imputat dos membres de l’executiu de Carlos Mazón.

La Generalitat argumenta que la seua intenció és participar activament en aquest procés judicial per tal de defensar els interessos de tots els valencians. A més, destaca la importància del cas, ja que implica dos exalts càrrecs, l’exconsellera Salomé Pradas i l’exsecretari d’Emergències Emilio Argüeso, que podrien afrontar responsabilitats de tipus civil.

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha comentat que la Generalitat sembla estar predisposada a ser declarada responsable civil subsidiària pel que fa a les conseqüències de la dana. Micó ha afegit que el propòsit de la Generalitat en aquest context és “personar-se per a tenir accés a tota la informació i així poder actuar adequadament”.

Micó ha deixat clar que qui hauria de personar-se com a investigat és el president de la Generalitat, que hauria de “donar comptes” sobre el seu comportament durant aquesta tragèdia. “Mazón continua absent i la Generalitat actua de manera tàctica per cobrir les seues necessitats institucionals futuribles”, ha conclòs.

Últimes notícies

Cinc persones i tres empreses investigades per l’ús il·legal de residus a Xàtiva

Cinc individus i tres empreses són investigats per utilitzar residus sense tractar en una obra civil a Xàtiva, infringint les normatives ambientals.

Dispositiu de Seguretat a Rabasa: Un Centenar d’Identificats i Sis Detinguts en L’Esdeveniment de Paelles

La celebració de l'esdeveniment universitari de paelles a Alacant ha desembocat en un important desplegament policial, amb 97 identificacions i sis detencions per delictes diversos.

La Xina rebutja els ‘jocs aranzelaris’ de Trump amb advertiments sobre les conseqüències

El Govern xinès opta per ignorar les amenaces d'aranzels del 245% per part dels Estats Units, defensant l'ús de contramedides legals i raonables per protegir els seus interessos.

Reobertura de l’A-7 a Torrent després d’un incendi de camió

L'A-7 ha tornat a obrir-se al trànsit a Torrent després d'un incendi de camió que ha mantingut la carretera tancada durant quasi vuit hores. L'incident va ocórrer a la nit i va implicar la intervenció dels bombers i el SAMU.

Cel ras i temperatures en ascens a la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós i temperatures en ascens marquen la jornada a la Comunitat Valenciana, amb fortes ratxes de vent a Castelló.

L’Exèrcit d’Israel incrementa el seu control sobre la Franja de Gaza, arribant a un 30%

Les Forces de Defensa d'Israel (FDI) assenyalen que han assolit un control del 30% de la Franja de Gaza en el marc d'una intensa ofensiva militar. Aquaquesta maniobra segueix les agressions del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) del 7 d'octubre, que van provocar la mort d'un gran nombre d'israelians.

Argüeso Demana a la Jutgessa que Investigue Miguel Polo i Basset per la Dana

La defensa d'Emilio Argüeso sol·licita que actuals i antics càrrecs investigats pel seu paper en la gestió d'emergències durant la dana d'octubre compareguen com a investigats davant la jutgessa.

23.000 migrants sol·liciten la regularització extraordinària per la dana a València

El Govern espanyol ha rebut 23.000 sol·licituds per a la regularització de migrants afectats per la dana, amb un 95% d'aprovacions. La ministra d'Inclusió ha destacat la importància d'escoltar les necessitats de les plataformes migratòries.