24.3 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Pilar Bernabé compareix davant del jutjat per col·laborar en la investigació de la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha arribat a la Ciutat de la Justícia de València aquest dilluns, on ha de declarar com a testimoni davant la jutgessa que investiga els fets tràgics de la dana del 29 d’octubre. En declaracions a la premsa, Bernabé ha expressat que acudeix “amb ànim de col·laborar“ per “contribuir a la pau de moltíssimes persones“ que han estat afectades.

La delegada s’ha presentat als jutjats cap a les 9 hores del matí, on ha de declarar davant la titular del Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja. En aquesta sessió, també ha estat citat el president de la Diputació de València, Vicente Mompó, qui assumeix un paper crucial com a testimoni en aquesta investigació.

La setmana passada, els únics dos investigats, l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso, van fer referència a Bernabé, assenyalant-la com una de les persones responsables en el Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi), un aspecte que podria influir en l’evolució del cas.

A la seva arribada, Bernabé ha detingut la seva marxa per atendre el nombrós grup de periodistes que esperaven a la porta i ha declarat: “Avui vinc amb ganes i amb l’ànim de col·laborar amb la justícia, que considero que és la millor manera de contribuir a la pau de moltes persones que han patit durant aquests mesos, especialment els familiars de les víctimes mortals“.

“ intentaré —ha afegit— respondre a totes i cadascuna de les preguntes que em facen per a col·laborar, amb la justícia, amb la seva senyoria i, per descomptat, amb totes aquelles persones que em pregunten“. En finalitzar, Bernabé ha reiterat el seu compromís: “Amb ganes de declarar“.

Últimes notícies

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.

Incendi a Gandia obliga a desallotjar un edifici de quatre plantes

Un incendi declarat aquesta matinada ha provocat l'evacuació d'un edifici de quatre plantes al carrer Poeta Francesc Miret de Gandia, afectant greument l'immoble i requerint la intervenció dels bombers.

Cullera incrementa a 21 les llicències de taxis per millorar els serveis de transport

Cullera es proposa sumar sis noves llicències de taxis per respondre a l'augment de població i turisme, millorant els serveis de transport urbà de la ciutat.

Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

L'exposició 'El Prado en els carrers' portarà 50 reproduccions d'obres mestres a Sant Vicent del Raspeig, probablement després de l'estiu, amb l'objectiu de dinamitzar la cultura i captar turistes.

Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional identifica a una dona de València vinculada a un grup criminal, sospitosa d'estafar més de 60.000 euros a una ciutadana de Melilla a través de documents falsificats.

Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L'Ajuntament d'Elx ha proporcionat una alternativa habitacional a les 59 famílies desallotjades del bloc de pisos de Sant Antón, amb ajudes al lloguer i a l'adquisició de mobiliari.

Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

L'Ajuntament de Bétera contractarà 40 aturats mitjançant un pla d'ocupació finançat amb una subvenció de 453.600 euros per rehabilitar els camins rurals afectats per la dana.