**MADRID, 14 (EUROPA PRESS)**
L’escriptor **Mario Vargas Llosa**, Premi Nobel de Literatura, ha mort aquest diumenge als **89 anys** a la capital del **Perú**, Lima. La seva família ha informat de la defunció mitjançant un comunicat oficial, sense especificar la **causa de la mort**.
En el comunicat, els seus fills, **Álvaro, Gonzalo i Morgana Vargas Llosa**, han expressat: “La seva partida entristirà els seus parents, els seus amics i els seus lectors arreu del món, però esperem que troben consol, com nosaltres, en el fet que va gaudir d’una vida llarga, múltiple i fructífera, i deixa enrere una obra que li sobreviurà”.
Els familiars han assenyalat que no hi haurà cap **cerimònia pública** per la seva defunció i han demanat **privadesa** per poder acomiadar-se d’ell en família i amb amics propers. “Les seves restes, com era la seva voluntat, seran incinerades”, han afegit.
**Mario Vargas Llosa**, nascut al març de 1936 a **Arequipa** (Perú), va obtenir la nacionalitat espanyola el 1993 i la dominicana el 2022. En els darrers mesos, havia **reduït les seves aparicions públiques**, cosa que ha generat preocupació entre els seus seguidors.
La seva obra, que inclou títols com “La ciutat i els gossos” i “El túnel”, ha estat fonamental en la literatura contemporània i el seu llegat literari seguirà inspirant moltes generacions.