Bernabé exigeix a Mazón que explique amb sinceritat la seva actuació durant la catàstrofe del 29 d’octubre

Pilar Bernabé, delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a respondre amb dignitat sobre la seva actuació durant el passat 29 d’octubre, dia en què la tempesta va devastar la província de València i es va cobrar la vida de 228 persones. En el transcurs d’una visita a Catarroja, una de les localitats més afectades, ha criticat que Mazón utilitzi la ‘màquina’ del Partit Popular i del Consell per opinar sobre les seves manifestacions en comptes de presentar-se davant la jutgessa per aclarir els fets.

‘Es molt fàcil opinar, però encara és molt més fàcil actuar amb veracitat. Mazón pot fer-ho perquè més d’una vegada la jutgessa li ha donat l’oportunitat de declarar i detallar la seva versió’, va declarar Bernabé als periodistes. En la seva compareixença, va ressaltar que el president del Govern valencià, com a màxim responsable en el moment més catastròfic, ha de respondre a què estava fent a les 20:28, moment en què Mazón va assegurar haver arribat al Cecopi, després de l’avís a la població enviada a les 20:11 hores.

La delegada va assenyalar que els últims informes de la magistrada són …

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU