L’ofensiva israeliàna provoca més de 51.300 morts i 117.000 ferits a Gaza

Les autoritats de Gaza han informat que el nombre de víctimes de l’ofensiva militar d’Israel ha **superat els 51.300 morts** i **117.000 ferits** des de l’inici dels atacs el 7 d’octubre de 2023. Aquesta xifra alarmant s’ha donat a conèixer en un comunicat del Ministeri de Sanitat de Gaza, que ha assenyalat que el balanç ha augmentat considerablement amb 39 morts i 105 ferits reportats només durant les últimes 24 hores.

Aquestes dades ressalten que, des de l’entrada en vigor dels atacs, el nombre de palestins morts ha arribat a **1.928** i **5.055** han estat ferits des que Israel va trencar l’alto el foc a mitjans de març. Cal tenir en compte que, segons les autoritats, encara hi ha cossos entre els enderrocs i als carrers, la qual cosa podria elevar la xifra real de víctimes encara més.

La situació a la Franja de Gaza continua sent crítica, amb un increment diari de morts i ferits. Les autoritats controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) avisen que aquests números podrien ser només una representació parcial d’una crisi humanitària que s’agreuja amb cada jornada que passa.
La comunitat internacional observa amb preocupació l’escalada de la violència i les seues conseqüències devastadores per a la població civil de Gaza.

Últimes notícies

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.

Desmantellen a València un grup itinerant especialitzat en robatoris en vivendes

La Policia Nacional, amb suport de la Policia de Geòrgia, ha desarticulat a la província de València un grup criminal itinerant especialitzat en robatoris amb força en vivendes, amb tres detinguts que han ingressat en presó. Els investigadors els atribuïxen almenys 18 robatoris en domicilis i diverses falsedats documentals.

Així serà l’estrena de la Lliga F Moeve: derbi madrileny i debut del València al camp de l’Alavés

La Lliga F Moeve 2026-2027 començarà el 29 d’agost amb cinc partits, entre ells el derbi Real Madrid-Atlético, i el València debutarà el diumenge al camp del Deportivo Alavés.

Sis milions de turistes estrangers visiten la Comunitat fins juny i el gasto puja un 8,7 %

La Comunitat Valenciana ha rebut entre gener i juny més de 6 milions de turistes internacionals, que han gastat 7.394 milions d’euros, un 8,7 % més que en 2025. La duració mitjana de les estades arriba als 9 dies, la més alta entre les autonomies.

Presó provisional per al responsable d’un prostíbul per agredir i explotar sexualment una dona

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional a València acusat d’explotar sexualment una dona al prostíbul que regentava i d’agredir-la i amenaçar-la greument. La víctima, en situació de vulnerabilitat, ha denunciat que l’obligava a mantindre relacions sexuals amb ell.

Aemet activa avis groc per tempestes i granís al nord interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de Castelló i per altes temperatures a València i Alacant. Dilluns ja s’han registrat avisos per calor extrema al litoral sud d’Alacant, sobretot a la zona d’Orihuela.

Musuayi i Ryan ja treballen a la ciutat esportiva del Llevant

Yanis Musuayi i Mathew Ryan s’han incorporat als entrenaments del Llevant a la ciutat esportiva de Buñol en la penúltima setmana de pretemporada. El club ha tancat el fitxatge del davanter belga i la renovació del porter australià.

El Valencia Basket tanca la campanya amb 11.900 abonats de l’equip masculí

Valencia Basket ha tancat la fase principal de la campanya d’abonaments amb 11.900 abonats de l’equip masculí i més de 3.600 del femení, que encara pot créixer. El club preveu superar els 15.500 abonats entre les dues seccions.
FILMOTECA D'ESTIU