Detinguts dos homes, un a Portugal, per l’homicidi d’un irlandès a Rojals

La policia de Braga (Portugal) ha detingut i extradit a Espanya un home, de 27 anys, d’origen irlandés i resident a Oriola, com a presumpte autor material de l’homicidi d’un home a Rojals el desembre passat. La Guàrdia Civil va sol·licitar una ordre europea de detenció, que ha permès identificar i arrestar un segon individu, un txec de 32 anys establert a Torrevella, com a cooperador necessari.

El cadàver de la víctima va ser trobat només dues setmanes després que el seu pare denunciara la desaparició, afirmant que havia estat a Benidorm visitant amics. Els investigadors, que inicialment van considerar la desaparició com involuntària, van descobrir el cos sense vida de la víctima a Rojals després d’una recerca exhaustiva en la zona sospitosa.

La investigació va començar després que el pare de la víctima no obtinguera notícies del seu fill, un home de 37 anys, des del 14 de desembre. Preocupat, va viatjar des d’Irlanda a Espanya per localitzar-lo, informant a la Guàrdia Civil de Xàbia sobre la seva inquietud. En resposta, les autoritats van iniciar immediatament una investigació per reconstruir els esdeveniments des de la data de la seva arribada a Espanya el 6 de desembre.

Una vegada que els agents van identificar els sospitosos, els testimonis van indicar que el dia de la seva darrera comunicació amb el seu pare, la víctima estava amb ells. Els agents de la Policia Judicial van trobar el cadàver el 7 de gener, després d’una recerca intensiva en la zona rural de Rojals. Pocs hores després de la troballa, es va detenir el cooperador necessari, qui, després d’aparèixer davant el jutjat, va ser deixat en llibertat amb càrrecs i amb restriccions de viatge.

El segon sospitós, considerat l’autor material de l’homicidi, va fugir d’Espanya amb la seva parella poc després de la denúncia. La seva captura va ser possible gràcies a la col·laboració internacional de les forces de seguretat i, finalment, va ser detingut a Portugal, extradit a Espanya el 3 d’abril, i actualment es troba a la presó en situació de detenció provisional.

Segons l’autòpsia, la víctima va morir per ferides d’arma de foc la mateixa nit en què va contactar per última vegada amb el seu pare. Ara, la investigació continua amb la intervenció de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant i el suport de laboratoris internacionals de criminalística.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.

Ampli dispositiu de busca per a localitzar a un home desaparegut a Requena

Emergències manté actiu un ampli operatiu terrestre i aeri per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, en el terme municipal de Requena.

La Confraria de Sagunt torna a vetar a les dones en la Setmana Santa malgrat el risc per a la festa

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha tornat a rebutjar l'entrada de dones després d'una votació interna, una decisió que pot posar en perill la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i que reobri el conflicte per la igualtat en la Setmana Santa del municipi.

Igualtat eleva a 14 els feminicidis de 2026 i confirma tres víctimes de violència vicària

Igualtat confirma 14 feminicidis en el que va de 2026 i tres víctimes mortals de violència vicària, i crida a redoblar la resposta institucional i social enfront de la violència masclista.

Guido Rodríguez s’aferma com a líder del nou València

Guido Rodríguez s'ha convertit en l'eix del València en la segona volta de LaLiga, elevant el nivell de l'equip i consolidant-se com a peça clau per a Carlos Corberán.