10.1 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Un Codi QR Inclusiu per a la Festa de Sant Vicent Ferrer Facilita l’Accés a la Informació per a Persones amb Discapacitat

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS) – L’Ajuntament de València ha presentat un codi QR inclusiu dissenyat pensant en les persones amb discapacitat, que concentra tota la informació rellevant sobre la festa de Sant Vicent Ferrer, programada per dilluns que ve.

Escanejant el codi, els usuaris podran accedir a una explicació accessible d’aquesta celebració, dedicada al patró de la Comunitat Valenciana, en diversos formats de comunicació augmentativa i alternativa. Aquestes opcions inclouen la llengua de signes i la lectura fàcil, disponible tant en valencià com en castellà.

A més, el QR incorpora un enllaç directe per enviar un SMS a la Policia Local en casos d’emergència, garantint així una resposta ràpida i eficaç davant necessitats immediates.

La iniciativa, que forma part d’un pla més ampli de foment de la inclusió, ha estat impulsada per la Direcció General de Discapacitat de l’Ajuntament, treballant conjuntament amb organitzacions socials com Plena Inclusió CV, FESORD CV i la Fundació Mira’m. Per a aquest event, s’ha comptat també amb la col·laboració de la Junta Central Vicentina de València.

A més de facilitar l’accés a la informació, el codi QR proporciona detalls sobre la ubicació de l’espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda, que s’habilitarà durant l’acte d’ofrena a Sant Vicent Ferrer, que se celebra a les 12.00 hores de dilluns.

El codi també ofereix un enllaç al programa oficial de la celebració, accessible a la pàgina web de la Junta Central Vicentina.

Aquest servei d’alerta directa de la Policia Local mitjançant SMS ja s’havia implementat en altres celebracions importants, com les Falles, la celebració del 9 d’octubre i el Corpus, demostrant així un compromís a llarg termini amb la seguretat i el benestar de tots els ciutadans.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.