25.7 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

L’arquebisbe de València assisteix a la missa exequial del Papa Francisco a Roma

L’arquebisbe de València, Enrique Benavent, ha viatjat a Roma (Itàlia) per assistir a la missa exequial i sepeli del Papa Francisco, que tindrà lloc aquest dissabte en la plaça de Sant Pere del Vaticà. Aquesta visita marca un moment significatiu per a la comunitat catòlica i per a l’arquebisbat valencià.

Aquest divendres, Benavent ha tingut l’oportunitat de visitar la capella ardent en la Basílica de Sant Pere per a donar l’últim adeu al Pontífex. L’Arxidiòcesi de València ha informat sobre aquest sentiment de dol i respecte a través d’un comunicat, subratllant la importància d’aquesta cerimònia.

- Advertisement -Telegram València Diari

Benavent ha posat en valor els gestos que han marcat el seu pontificat. “El Diumenge de Pasqua vam veure al Papa Francisco impartir la benedicció ‘urbi et orbi’ i celebrar la resurrecció del Senyor amb el poble de Déu en la plaça de Sant Pere”, ha manifestat, reflectint l’impacte que ha tingut el Papa en la vida espiritual de molts creients.

A més, ha recordat que durant el Dijous Sant, el Papa va visitar un centre penitenciari de Roma per estar al costat dels presos. Encara que no va poder celebrar l’Eucaristia ni llavar-los els peus, la seua proximitat va ser un signe de l’amor de Crist. Els dos últims gestos del seu pontificat representen una síntesi del que ha volgut que siga l’Església.

Segons Enrique Benavent, el Papa Francisco “ha volgut insistir en un matís que ha caracteritzat la seua actuació durant els 12 anys del seu pontificat”: “L’amor cristià ha d’arribar a totes les persones que viuen en situacions existencials dramàtiques perquè l’amor de Déu ha adquirit una forma humana en Crist. El seu cor ensenya que, si aquest amor no s’encarna en la humanitat, no és autènticament cristià”.

Últimes notícies

Un SAMU salva d’un ennuegament un bebé de 13 dies a Silla

Un familiar practica al menut una reanimació cardiopulmonar fins a l’arribada de l’equip mèdic

El trasllat de la Mare de Déu reunix milers de fidels a València

La imatge de la Mare de Déu ha sigut portada en 22 minuts des de la basílica fins a la catedral entre versos i elogis

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.