18.5 C
València
Dijous, 1 maig, 2025

La Generalitat critica la falta de lleialtat del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge

Oferta turística

La vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha denunciat la “falta de lleialtat institucional” del Govern d’Espanya en matèria d’habitatge. Ha subratllat que “mentre este Consell treballa amb fets i projectes factibles i immediats”, l’Executiu de Pedro Sánchez “s’ompli la boca amb fum”, deixant de banda les solucions reals que necessiten les famílies valencianes.

En un comunicat, Camarero ha expressat la seua frustració davant l’anunci de la creació d’una “Ciutat de la Industrialització de la Construcció” en la “Zona d’Activitats Logístiques (ZAL)” del “Port de València”. Ha criticat que el Govern operi “sense diàleg”, deixant només titulars sense contingut, mentre milers de famílies damnificades per la dana esperen les solucions que el mateix Govern havia promès.

Cambrero va declarar: “Des de la Generalitat portem mesos reclamant a l’Executiu central col·laboració real i no promeses”. Va fer èmfasi que el Govern de Carlos Mazón ha demanat recursos i ha ofert coordinació, però ha trobat un gest d’unilateralitat en les accions del Govern central, que presenta solucions sense consultar amb les parts interessades.

Ha expressat que l’anunci de Sánchez, “sense comunicar, sense consensuar”, ha deixat moltes preguntes sense resposta, com la viabilitat legal del sòl previst per a la ZAL, que actualment només permet activitats logístiques. Camarero va qualificar este anunci com “un nou brindis al sol” i va reprendre les accions del Govern com una falta de respecte cap a la Generalitat i els ciutadans valencians.

A més, va recriminar a la ministra d’Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, que la seua gestió estigués centrada en la propagandística, sense proporcionar dades sobre els habitatges que havia prometut. Camarero va recordar que l’oferta del govern valencià incloïa 240 habitatges per a afectats, en contrast amb les 300 habitatges que va prometre la ministra.

La màxima representant en d’habitatge ha expressat la seua inquietud sobre els 25 milions d’euros del SEPES destinats a la compra d’habitatges, recursos que la Generalitat ha sol·licitat per al desenvolupament de projectes en els municipis més afectats, amb una inversió ja preparada pel Consell de 25 milions d’euros.

Últimes notícies

Torrent comença a reposar “a bon ritme” els carreus en el pont d’Alaquàs afectat per la dana

La constructora ha utilitzat una hidrodemolidora per a reparar esta infraestructura datada en el segle XIX

La grua s’emporta el cotxe del bisbe d’Oriola-Alacant al monestir de la Santa Faç

El prelat Munilla, que ja va ser multat en la pandèmia, no ha rebut cap sanció econòmica

Mor Manolo ‘El del Bombo’, un dels seguidors més fidels d’Espanya i del València CF

Manuel Cárceles ha faltat als 76 anys, després d’un temps allunyat de la selecció

L’impacte de l’apagada energètica: Economia estima un cost màxim de 800 milions d’euros

L'apagada energètica ha tingut un impacte significatiu en l'activitat econòmica, amb estimacions que arriben als 800 milions d'euros. El ministre d'Economia destaca la recuperació ràpida de l'activitat després de l'incident.

Sánchez exigeix la informació clau de l’apagada elèctrica a Red Eléctrica

El president del Govern, Pedro Sánchez, sol·licita a Red Eléctrica la informació completa sobre l'apagada més greu de la història a Espanya, mentre que els tècnics descarten un ciberatac com a causa.

Detingut un conductor temerari per conduir drogat i en sentit contrari per l’A-7 i la N-340 a Alcoi i Cocentaina

Un home de 49 anys ha estat arrestat per conduir en sentit contrari i sota l'influència de drogues, causant ferits entre la Guàrdia Civil. Les autoritats investiguen els danys ocasionats.

Un ciclista de 88 anys és atès després de quedar-se inconscient a Castelló

Un ciclista de 88 anys ha estat atès per serveis sanitaris a Castelló després de desmais en un carrer. Ha estat reanimat i traslladat a l'hospital.

El Tribunal de Comptes imposa una multa de 862.000 euros a Vox per donacions irregulars

El Tribunal de Comptes ha multat el partit Vox amb 862.496,72 euros per rebre donacions irregulars durant els anys 2018, 2019 i 2020. Vox recorrerà la sanció al Tribunal Suprem, considerant-la injusta. En el passat, el partit ja havia estat sancionat per finançament irregular en una altra ocasió.