Bernabé celebra la normalització després d’una nit sense incidents a la Comunitat Valenciana

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha comunicat que la nit ha estat tranquil·la, sense incidències destacables d’ordre públic. Aquesta afirmació es fa després del restabliment del subministrament elèctric, gairebé al 100%, que ha impulsat la sensació de tornar a la normalitat.

Bernabé va fer aquestes declaracions després d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi), on es va declarar la situació d’emergència d’interès nacional per la interrupció massiva d’energia elèctrica a Espanya. En el context d’aquesta crisi, la delegada ha subratllat la resposta exemplar del país i ha destacat el comportament responsable de la ciutadania valenciana durant les últimes 24 hores, així com el treball intens de les forces de seguretat que han estat al servei de la ciutadania.

A més, ha expressat el seu agraïment pel gran esforç realitzat per part dels professionals de la Red Elèctrica Espanyola, les quals han treballat sense descans per restaurar el servei. A hores d’ara, el 100% de les infraestructures elèctriques de la Comunitat Valenciana han estat restablertes, tot i que pot haver-hi algunes incidències puntuals en el subministrament concret.

Les infraestructures crítiques, incloent ports i aeroports, estan funcionant amb normalitat a València, Alacant i Castelló. Encara que s’ha registrat algun desviament durant la nit, el matí d’avui ha començat amb una reactivació total.

Pel que fa als serveis de transport, la línia de Rodalies València està tornant a operar, amb un tren per hora en les línies C1 (València-Gandia), C2 (València-Moixent) i C6 (València-Castelló). L’AVE presenta alguns retards, i s’està treballant per a restablir els serveis dels trens Euromed i Intercity. Mentre, el Metrovalencia i el TRAM d’Alacant ja operen amb total normalitat.

Els hospitals també han tornat a la seva rutina habitual, sense cap centre dependent de generadors. La Conselleria de Sanitat ha activat els seus plans de contingència per afrontar possibles noves incidències.

Bernabé ha agraït la tasca de Creu Roja, que ha prestat assistència a prop de mil persones, tant en serveis socials com en la gestió de trasllats d’urgència. També han evacuat un grup de persones d’un restaurant a Castelló amb autobusos cap a les seves destinacions.

Al Centre de Coordinació d’Emergències, s’han rebut aproximadament 30.000 trucades, amb un 38% relacionades amb qüestions sanitàries. Les trucades per emergències han estat més baixes del que és habitual, reflectint la gravetat de les incidències amb l’apagada.

Finalment, la delegada ha afirmat que la Comunitat Valenciana és caminant cap a la normalitat i ha confirmat que a les 11:30 hores mantindrà una reunió amb el Ministeri d’Interior juntament amb altres comunitats que han sol·licitat la declaració d’emergència d’interès nacional.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU