ALACANT, 5 (EUROPA PRESS)
El comitè d’empresa d’Automòbils La Alcoyana ha decidit suspendre les seues activitats laborals per diversos dies durant les festes de Fogueres de Sant Joan i de forma indefinida a partir de l’8 de setembre. Aquest gest ve motivat per la greu deterioració del servei públic de transport que gestiona aquesta empresa, provocada per la inacció de les administracions públiques i la responsabilitat directa de la concessionària.
En un comunicat, el comitè ha subratllat que realitzaran mobilitzacions necessàries davant de la Conselleria de Transports i l’Oficina de Coordinació del Transport d’Alacant (TAM) per exposar la seua situació. Els sindicats han denunciat que les contínues pròrrogues del procés de licitació des de l’any 2014 i la imposició d’un contracte d’emergència vigent fins a agost de 2026, clarament insuficient, han provocat un col·lapse progressiu i inacceptable del sistema.
Actualment, el nombre real de passatgers ha superat en més de dos milions les previsions incloses en el contracte CE-705 “Alacant Metropolità“. Tanmateix, no s’ha reforçat ni la flota ni el personal de conducció, cosa que ha comportat escassetat de recursos que impossibilita prestar un servei amb les condicions mínimes de qualitat, accessibilitat i seguretat per a la ciutadania.
El bloqueig institucional actual no només impedeix l’adjudicació d’un nou contracte, sinó que també frena la necessària renovació d’una flota envellida. Més del 70 per cent dels vehicles supera ja els 12 anys d’antiguitat, amb molts vehicles que arriben fins als 18 anys. Aquesta situació comprometeix greument la seguretat tant dels treballadors com dels usuaris, un aspecte que el comitè considera no negociable.
Amb aquestes accions, el comitè d’empresa busca no només protegir els drets laborals dels treballadors, sinó també garantir un servei de transport públic digne per a la ciutadania d’Alacant.